Forbes Israel Logo

רבעון חיובי לכיל: הרווח הנקי גדל ב-6% ל-305 מיליון דולר; תחלק דיבידנד של 213 מיליון דולר

חברת כיל הציגה תוצאות חיוביות ברבעון הראשון של השנה. על פי הדוח הכספי שפרסמה החברה הבוקר נראה כי הרווח הנקי של חברת הדשנים עלה ב-6% ל-305 מיליון דולר. החברה רשמה שיא ברווח התפעולי שעלה ב-6% והסתכם ב-363 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-1.64 מיליארד דולר, לעומת 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בחברה מסבירים כי העליה במכירות נובעת בעיקר מגידול בכמויות המכירה אשר הביאה לגידול במכירות בסך של כ-203 מיליון דולר. 

על פי הדוח, כמחצית ממחזור המכירות של כיל ברבעון הראשון נובע מייצור המתבצע מחוץ לישראל. במגזר הדשנים החברה מדווחת כי ביקושים גבוהים לדשנים בשוק החקלאות העולמי, בעיקר בברזיל וסין, הובילו לעלייה בכמויות המכירה, לצד ירידה במחיר. היקף המכירות ברבעון הראשון הסתכם בכמיליארד דולר, גידול של כ-20% לעומת 844 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מגידול בכמויות המכירה של אשלג ודשני פוספט שקוזזה בחלקה ע"י ירידה במחירי המכירה של מוצרי המגזר.

בכיל מסבירים: "הרבעון הראשון של שנת 2013 התאפיין בביקושים מתונים לאשלג ופוספט, אך גבוהים מברבעון המקביל אשתקד. הביקוש לאשלג ניפגע חלקית בעקבות החתימה המאוחרת על חוזי אספקת האשלג להודו וההיסוס של היבואנים ההודים בהזמנות בגלל אי בהירות בנוגע לרמת הסובסידיות לשנה החקלאית הנוכחית. כמו כן, מזג אויר קר במיוחד בארה"ב ובמספר מדינות בצפון אירופה גורם לאיחור בדישון לעונת האביב 2013".

עוד דווח על גידול של 7.5% בייצור אשלג ברבעון הראשון שהגיע ל-1.3 מיליון טון אשלג, לעומת 1.2 מיליון טון ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון נמכרו 1,309 אלפי טון אשלג, גידול של כ- 42% לעומת 919 אלפי טון אשלג שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.

סטפן בורגס מנכ"ל כיל | צילום: יח"צ חו"ל

על פי הדוח, ברבעון הראשון של שנת 2013, חתמו מספר יצרני אשלג על חוזי מכירה בסין למחצית הראשונה של השנה והמשלוחים למדינה זו התחדשו בקצב מואץ. החוזים החדשים נסגרו במחיר של 400 דולר לטון CFR, המהווה ירידה של 70 דולר לטון מהמחיר במחצית הראשונה של שנת 2012 . כיל דשנים סיכמה עם לקוחותיה בסין על כמות חוזית של 660 אלף טון לחצי
הראשון של שנת 2013 בתנאים דומים.

בנוסף, במהלך החודשים פברואר ומרץ 2013 סוכמו חוזי אספקת אשלג להודו לתקופה אפריל 2013 ועד לינואר 2014. רמת המחיר שסוכמה בחוזים נמוכה ב-63 דולר לעומת רמת המחיר בהסכמים הקודמים לאספקת אשלג להודו אשר נחתמו באוגוסט 2011. במסגרת זו סיכמה כיל דשנים על אספקת אשלג ללקוחותיה בהודו בהיקף של כ-920 אלפי טון. מחיר המכירה של
האשלג לשוק ההודי בהסכמים אלה דומה למחיר המכירה להודו עליו הכריזו לאחרונה יצרניות האשלג האחרות המספקות אשלג לשוק זה.

הוצאות המסים של כיל הסתכמו ברבעון הראשון בכ-55 מיליון דולר בהשוואה לכ- 43 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שעור המס מהרווח לפני מס הוא כ-15.2% בהשוואה לכ-13% אשתקד. העליה בשיעור המס בתקופת הדוח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד הושפעה בעיקר מהכנסות מס חד פעמיות שהוכרו ברבעון הראשון בשנת 2012 בגין חלוקת דיבידנד מחברות בנות הפועלות מחוץ לישראל ומזיכוי מס שנתקבל בחברה מאוחדת מחוץ לישראל ברבעון הראשון בשנת 2012 בגין השקעות במתקני ייצור חדשים.

הוצאות ההובלה הימית מהוות כ- %8 מסך עלויות התפעול של כיל בתקופת הדוח. עלויות ההובלה הימית של החברה לרבעון הראשון של 2013 הסתכמו לסך של כ- 97 מיליון דולר. 

בנוסף, החברה הודיעה כי תחלק דיוידנד של 213 מיליון דולר. הדיוידנד יחולק ב-20 ביוני 2013. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.