Forbes Israel Logo

רבע ל-א': הכירו את שעון היוקרה העברי הראשון

הכירו את ה-"Decalogue" (מילה נרדפת לעשרת הדברות), שעון היוקרה העברי הראשון. היצירה של יצרן השעונים הרוסי Konstantin Chaykin, תוכננה כולה בהשראת התרבות היהודית ובייחוד לוח השנה העברי. במרכזו מופיע ירח, לפיו נקבעים התאריכים העבריים, הספרות הוחלפו באותיות עבריות וברקע ניצבת סדרת עמודים המזכירים את מבנה בית המקדש. מתחת לירח הותקן מד נוסף המראה באופן מספרי את הפזה של הירח לאורך החודש, כשברקע נראים לוחות הברית. כל אלה הופכים את שעון היד להרבה יותר מכלי למדידת השעה ומקנים לו מעמד של פריט יודאיקה לכל דבר.


ה-Decalogue, השראה יהודית

אך האלמנטים הוויזואלים אינם הפרט היחיד שהופך את השעון לכה מיוחד. בהתאם למסורת החדשנות של החברה שהוקמה לפני כעשור על ידי שען צעיר חובב טכנולוגיה, האותיות העומדות במקום המספרים סודרו בסדר הפוך (שוב בהשראת הכתב העברי הנקרא מימן לשמאל). אך מכיוון שהסדר התהפך, גם המחוגים נעים בכיוון ההפוך – נגד כיוון השעון, כך שלמעשה ה-"Decalogue" נע אחורה, דבר המסמל את מקורותיו ההיסטוריים.

על אף ש-Konstantin Chaykin המוסקבאי אינו מוכר בקרב רוב חובבי השעונים בעולם, הוא נחשב לייצרן שעוני היוקרה היחידי ברוסיה כיום. האומן שלימד עצמו את מלאכת הרכבת השעונים, לא מפסיק לחדש ונחשב לאחד הייצרני השעונים המסקרנים ביותר בעולם. השעון העברי יוצע בקרוב למכירה במהדורה מוגבלת של מספר פריטים בודדים, ומחירו יהיה כ-32 אלף דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.