Forbes Israel Logo

רגע לפני חופשות הפסח: 10 שדות התעופה העמוסים בעולם

נמל התעופה Hartsfield Jackson International, אטלנטה, הוא שדה התעופה העמוס ביותר בעולם לשנת 2015, כך לפי הודעת המועצה הבינלאומית לשדות התעופה (ACI). המידע הגולמי חושף כי למעלה מ-100 מיליון נוסעים עברו דרך הנקודה של חברת התעופה Delta בשדה זה במהלך השנה שעברה, עליה של 5.5% לעומת 2014. לפי ה-ACI, חברת התעופה מרוויחה רווחי עתק מהמיקום האסטרטגי שלה, כמרכז ונמל גדול המשמש לכניסה לארצות הברית. המרכז שלה בשדה התעופה נמצא כשעתיים טיסה מבתיהם של כ-80% מאזרחי ארצות הברית.

Fotolia :טסים מזרחה? מערבה? ישנם שדות שקשה יהיה שלא לעבור בהם | צילום

ההערכות ציפו שנמל התעופה של בייג'ינג יעקוף את אטלנטה עד לשנת 2015 אבל הגידול הדו ספרתי בכמות האנשים שעושים בו שימוש התכווץ מעט לאור שילוב בין ההאטה בכלכלה הסינית ומגבלות התכולה של השדה. התנועה שם גדלה ב-4.4% לכדי 89.9 מיליון נוסעים, אולם, הצמיחה הייתה יציבה ביתר חלקיה של סין. כמות הנוסעים שעברו בשדה התעופה של שנחאי טיפסה ב-16.3 אחוז ב-2015, כ-60 מיליון במספר, וזה התמקם במקום ה-13 ברשימה העולמית.

דובאי הגיעה למקום השלישי עם 78 מיליון נוסעים, כ-10.7 אחוז יותר מהשנה הקודמת. כצינור חיבור מרכזי בין המערב והמזרח, נמל התעופה הזה ראוי לציון בתור הנמל העמוס ביותר בנוסעים בינלאומיים, מעל Heathrow הלונדוני. Chicago O'Hare הוא הנמל השני העמוס ביותר בארצות הברית עם 76.9 מיליון נוסעים.

Forbes..com | עשרת הגדולים – השדות העמוסים ביותר בתיירים בינלאומיים

בישראל עברו בשנת 2015 למעלה מ-15.5 מיליון בני אדם בנמל התעופה נתב"ג לטיסות בינלאומיות, גידול של כ-1% מהשנה הקודמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.