Forbes Israel Logo

רוחות מלחמה: המתח במזרח גובר – מהו מאזן הכוחות בין הקוריאות?

בתגובה לפריסתה של קבוצת כלי משחית של חייל הים האמריקאי באזור חצי האי הקוריאני, הזהירה צפון קוריאה כי היא תגיב ל"פעולות חסרות אחריות של תוקפנות" מצד ארצות הברית. כפי שציטטה סוכנות הידיעות של המדינה, KCNA, משרד החוץ שם הוסיף גם שיהיו "השלכות הרות אסון" בתגובה לפרובוקציות אמריקאיות נוספות. נושאת המטוסים האמריקאית קארל וינסון השוקלת 97,000 טונות, וכלי השיט שמלווים אותה – ספינת טילים מונחית ושתי משחתות – הוסתו ממסלולן אל הביקורים המתוכננים שלהן באוסטרליה וסינגפור בעקבות שיגור מבחן נוסף של טילים צפון קוריאניים.

הנשיא טראמפ אמר שארצות הברית מוכנה לפעול לבדה בכדי לחסל את האיום הגרעיני והבליסטי שמציבה צפון קוריאה. קבוצות של כלי שיט ונושאות מטוסים כבר נפרסו במימי חצי האי הקוריאני בעבר, ואנליסטים רבים מאמינים שהצעד הנוכחי הוא הגנתי במהותו. בנות הלוויה של הקארל וינסון מצוידות בטכנולוגיית הקרב של חברת Aegis ומסוגלות ליירט כל טיל ניסוי עתידי. אולם, אם ידחפו אותן לפעולה, הספינות הללו, וגם נושאת המטוסים עצמה, מחזיקות גם בכוח אש התקפי מאסיבי ביותר שיכול להכות בנכסים הגרעיניים של צפון קוריאה.

חצי האי הקוריאני מתוח | צילום: Fotolia

האם פיונגיאנג הולכת להיות הבאה בתור? זו השאלה שמומחים רבים שאלו את עצמם לאור מאורעות השבוע שעבר וההתקפה האמריקאית באמצעות טילי שיוט בסוריה. אם ארצות הברית תחליט להוציא אל הפועל תקיפה מקדימה, צפון קוריאה צפויה לשגר תגובה הולמת, שבין היתר עשוי לכלול פלישה לדרום קוריאה. אם הסיוט הזה אכן יתגשם יום אחד, עד כמה היטב מציוד צבאה של המדינה הדרומית בחצי האי? האם הוא יכול להתמודד או להגיב על התקפה צפון קוריאנית? האינפוגרפיק הבאה מציגה את המאזן הצבאי בחצי האי הקוריאני.

על אף שלצבא צפון קוריאה יש לכאורה יותר כוח אדם בהשוואה לדרום, חלק גדול מחייליו מקבלים שכר נמוך מאוד וסובלים מתת תזונה. גם הציוד של הצפון מיושן, בעוד שצבאו של הדרום מתהדר במילה האחרונה של הטנקים , המשוריינים, מטוסי הקרב ומסוקי התקיפה. יחד עם זאת, כשסאול נמצאת בסך הכל 35 קילומטר מהגבול, מספרם הרב יחסית של כלי הארטילריה של צפון קוריאה יכולים להוכיח את עצמם כהרסניים בכל עימות שהוא בין המדינות. גם אם הדרום יצליח להדוף פלישה לשטחו, ההצלחה תגיע במחיר צבאי ואזרחי גבוה מאוד ככל הנראה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.