חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רויטרס: ישראל תקפה שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון

המתיחות בגבול הצפון מגיעה לשיא: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חיל האוויר תקף שיירת נשק באזור סוריה, בגבול סוריה-לבנון. בדיווח מסתמכת סוכנות הידיעות על דבריו של דיפלומט מערבי. "הייתה פגיעה ודאית באזור הגבול", נכתב בדיווח.

בעקבות הדיווחים על תקיפה עברה הבורסה באחד העם לירידות, והמדדים המרכזיים מאבדים עד 1.5% מערכם.

מוקדם יותר דיווח צבא לבנון כי מטוסים ישראלים ביצעו גיחות רבות מעל שטח המדינה הלילה, כחלק מפעילות גדולה שמגיעה על רקע הדאגה שהביעה ישראל מפני העברת נשק כימי מסוריה לחזבאללה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהודעה ששחרר צבא לבנון נכתב כי מטוסים ישראלים נכנסו לשטח האווירי של לבנון אתמול אחר הצהריים, ארבע שעות לאחר מכן הם עזבו את השטח, והוחלפו במטוסים אחרים. על פי הדיווח, מטוסי קרב ישראלים חגו מעל המדינה במהלך כל הלילה.

צילום: רויטרס

לבנון מתלוננת באופן תדיר כי מטוסים ישראלים טסים בשטחה, אך לדברי המקורות הגיחות האחרונות היו מרוכזות יותר מאחרות. בדיווחים לא היה אזכור לכניסה של מטוסים לשטח סוריה.

ביום ראשון האחרון אמר המשנה לראש הממשלה סילבן שלום כי כל סימן לכך שהאחיזה הסורית בנשק הכימי תתערער, תביא את צה"ל לתקוף. הדאגה בישראל היא מפני זליגה של נשק המוגדר כ"שובר שוויון" לידי המורדים בסוריה, ובעיקר לידי החזבאללה. נשק כזה יכול להיות טילי נ"מ מתקדמים או נשק בלתי קונבנציונלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן