Forbes Israel Logo

רון לאודר לקונגרס האמריקאי: "ארה"ב חייבת להוביל את המאבק העולמי באנטישמיות המתעוררת"

איש העסקים והמיליארדר רון לאודר, בנה של מקימת אימפריית הקוסמטיקה "אסתי לאודר", מבעלי ערוץ 10 ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, נאם במהלך השבוע החולף בפני הקונגרס האמריקאי – והפציר בפני חברי הקונגרס לצאת למאבק עולמי בתופעת האנטישמיות המדאיגה, אשר הולכת וצומחת מדי יום, לדבריו. בנאומו הוא התייחס לפיגועים שהתרחשו בצרפת ובדנמרק וכוונו, בין היתר, אל עבר בני הקהילה היהודית במדינות, וטען כי מדובר ב"מגמה מדאיגה, אשר מחזירה לחיינו ימים חשוכים – כאלו שחשבנו שכבר מאחורינו".

"מנהיגי אירופה התייצבו כולם למול המצלמות וגינו באופן נחרץ את הפגיעות בקהילות היהודיות השונות ואת העלייה במקרי האנטישמיות ביבשת", תקף לאודר. "כעת חייבת גם ארה"ב לעשות זאת בהקדם. ארה"ב לא יכולה רק לקחת חלק במאבק – היא חייבת להנהיג אותו". לאודר המשיך ותקף את הממשל האמריקאי, וטען כי לא ייתכן שדווקא ארה"ב לא שלחה אף נציג בכיר להובלת "צעדת המיליון" שנערכה בפריז, ואשר הובלה על ידי שורת מנהיגים מהעולם (לרבות ראש ממשלת ישאל, בנימין נתניהו) – אך ללא נציגות אמריקאית בכירה.

"ארה"ב חייבת להוביל את המאבק העולמי באנטישמיות". לאודר | צילום: מתוך ויקיפדיה

בהמשך דבריו, הציג לאודר והציג שורה ארוכה של נתונים אשר מציגים את תמונת המצב המדאיגה ביבשת אירופה, ואשר מעידים על עלייה חדה בהיקף המקרים האנטישמיים אשר נרשמים במדינות השונות מדי יום. על פי הנתונים שהציג, במדינות רבות ובהן צרפת, בריטניה ואוסטריה הוכפל מספר התקיפות על רקע אנטישמי במהלך השנה האחרונה בלבד. "לא צריך להיות מתמטיקאי כדי להבין את המגמה המסוכנת אשר מתפתחת לנגד עיננו", קרא.

בסיום המליאה המיוחדת אשר נערכה בקונגרס, סיכמו 8 מחברי הבית על הקמת כוח משימה מיוחד ובין מפלגתי (משותף הן למפלגה הרפובליקאית והן לדמוקרטית), אשר מטרתו תהיה להוביל את המאבק באנטישמיות ברחבי ארה"ב ומחוצה לה. גם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אשר נכח באולם במהלך דבריו של לאודר (בניגוד לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בפני הקונגרס, אז נמנע ביידן מלהגיע לאולם) נפגש בהמשך עם המיליארדר היהודי ועודד אותו על פעילותו ומאבקו. "אני מבלה הרבה זמן במקומות שונים ברחבי אירופה, ואני משוכנע שהפעילות שלך מביאה לשינוי ממשי", אמר ללאודר. "אם לא תצעק בכל פעם שהתופעה המכוערת הזו תרים את ראשה, אם רק תרשה לעצמך לנוח לרגע אחד, המצב עשוי לרתוח עוד יותר".

לאודר בן ה-71 הוא אחד היהודים העשירים ביותר בעולם, ונחשב לאיש עסקים ופילנתרופ אשר מעורה היטב בישראל ובעולם היהודי. מלבד השקעותיו במשק הישראלי, לאודר תורם סכומי כסף גדולים למגוון גופים בישראל ובעולם אשר תומכים בקהילה היהודית. לאחרונה הוא השיק גם קמפיין רחב היקף להפעלת לחץ על מוזיאונים אשר מחזיקים כיום ביצירות אמנות אשר נלקחו ממשפחות יהודיות במהלך מלחמת העולם השנייה. הנושא קרוב במיוחד לליבו, שכן לאודר בעצמו אספן אמנות נלהב, אשר מחזיק באוסף פרטי ובוא 4,000 פריטים, המוערכים יחדיו בסכום כולל של מיליארד דולר. הונו הכולל של לאודר הוערך השנה על ידי מגזין פורבס ב-3.9 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.