חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רוסיה: פוטין עלול לשלוח מנהיג אופוזיציוני נוסף למאסר

דווקא לאחר שקיצרו בשנתיים את תקופת מאסרו של טייקון הנפט לשעבר מיכאיל חודורקובסקי, פתחו היום הרשויות ברוסיה בחקירה פלילית שלישית נגד המנהיג האופוזיציוני והבלוגר אלכסיי נבלני, בטענה כי הוא חשוד בגניבת מיליוני דולרים ממפלגה פוליטית בשנת 2007.

נבלני (36) הוא המנהיג הבולט ביותר של הפגנות הרחוב הגדולות שפרצו בדצמבר האחרון נגד שלטונו בן הכמעט 13 השנים של פוטין. נגדו תלויות כבר האשמות אשר עלולות לשלוח אותו למאסר בן 10 שנים, אם יורשע באשמה של גניבה מחברה לאספקת עץ.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מוקדם יותר החודש האשימו החוקרים את נבלני ואת אחיו כי הונו חברת הובלת דואר בסכום של 1.79 מיליון דולר. צעד זה נעשה בעקבות עצרת של האופוזיציה שנערכה ב-15 בדצמבר באנדרטה לזכר קורבנות הדיכוי הסובייטי מתקופה מחוץ למטה שירות הביטחון הפדרלי, לשעבר הקג"ב.

נבלני, עורך דין ובלוגר אשר יוצא נגד שחיתות, מכחיש כל אשמה וטוען כי ההאשמות נועדו לשכנע אותו להפסיק את פעילות האופוזיציונית שלו. "אוי, תיק נוסף נגדי… ועדת חקירה, מה אתם עושים? … מספיק!", צייץ נבלני כמה דקות לאחר פרסום החקירה החדשה נגדו.

פוטין. לא עוצר | צילום: רויטרס

באתר האינטרנט שלה, טענה ועדת החקירה כי היא חושדת שחברת פרסום בראשות נבלני הפקידה כ-100 מיליון רובל (3.24 מיליון דולר) שקיבלה ממפלגת "ברית כוחות הימין" לצורך פרסום קמפיין בחשבונות בנק של חברות קש.

מנהיגה לשעבר של המפלגה ליאוניד גוזמן דחה את ההאשמות וטען כי למפלגה לא היו תלונות נגד נבלני. נבלני עצמו אמר כי העובדה שהחוקרים יזמו את פתיחת התיק ללא תלונה של המפלגה מראה כי היה זה ממניעים פוליטיים, ונשבע שלא יוותר על פעילותו.

נבלני הוא מנהיגה המרכזי של האופוזיציה במועצת העיר, אשר נבחר בהצבעה שנערכה באינטרנט בחודש אוקטובר. התנועה מנסה לשמור על מומנטום המחאה אשר משכה בשיאה קהל של 100 אלף איש לרחובותיה של מוסקבה בחורף שעבר, אך לא הצליחה למנוע פוטין זכייה שלישית בקדנציה בת שש שנים כנשיא. 

מאז, העבירו המחוקקים התומכים בקרמלין סדרה של חוקים שלטענת האופוזיציה נועדו לדכא את ההתקוממות. כמה מנהיגים נוספים של האופוזיציה ועשרות פעילים עומדים היום בפני אישום או חקירה פלילית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן