Forbes Israel Logo

רוצים יותר: מצרים תבקש להגדיל את ההלוואה מקרן המטבע

רוצים יותר: מצרים תבקש הלוואה גדולה יותר מ-4.8 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית, בניסיון לכסות על הגירעון התופח שלה, כך אמר היום שר התכנון המצרי לשני עיתונים מקומיים. אחרי שנתיים של טלטלה פוליטית, רזרבות המט"ח של המצרים נפלו לרמות קריטיות, והדבר מאיים על יכולתה של המדינה לקנות חיטה ודלק.

"מצרים תגביר את מאמציה להשגת אישור להלוואה בפגישת האביב של קרן המטבע ב-16-21 באפריל, בניסיון לכסות את הגירעון הפיננסי עד 2015", אמר אשרף אלערבי לעיתון אלמצרי אליום."יש דיונים מתמשכים להגדלת ההלוואה, המוערכת ב-4.8 מיליארד, בייחוד לאור הצמיחה בגירעון ל-20 מיליארד דולר", הוסיף.


מורסי | צילום: רויטרס

ממשלתו של הנשיא מוחמד מורסי יזמה עסקה עם קרן המטבע בנובמבר האחרון, אולם היא נדחתה בדצמבר לאור המחאה שחזרה למדינה אחרי צו הרחבת הסמכויות של הנשיא. כבר שנים שמצרים לא מצליחה להגיע לעסקה עם קרן המטבע הבינלאומית, למרות שיחות חוזרות. כלכלנים אומרים כי קרן המטבע מטילה ספק ביכולתה של המדינה ליישם את הרפורמות המובטחות, חשש אשר המשבר הפוליטי במדינה רק מחריף.

לעיתון אל מאל אמר כי אם העסקה עם קרן המטבע לא תסוכם עד חודש מאי, הדיונים יידחו עד אוקטובר, אז צפויות להתקיים הבחירות המקדימות במדינה. משלחת של קרן המטבע נמצאת בימים אלה במצרים בניסיון להשלים את המשא ומתן עם הממשלה המקומית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.