Forbes Israel Logo

רוצים לנהל את הבנק המרכזי של לוב? לחצו כאן

מעוניינים לנהל בנק מרכזי?רוצים להיות ברננקי הבא? ממשלת לוב מחפשת אתכם. לאחרונה השיקה הממשלה קמפיין מקוון ובו היא מזמינה את הגולשים להגיש מועמדות לתפקיד נגיד הבנק המרכזי במדינה. במסגרת הקמפיין מתבקשים הגולשים למלא טופס מקוון למועמדים לתפקיד הנגיד וכן לתפקיד סגנו. 

הטופס מפורסם באתר האינטרנט של הקונגרס הלובי. אולם, באתר לא מסופק מידע בנוגע לנגיד הבנק הלובי המרכזי שמכהן בתפקיד מאז 2011. לא ברור האם סדאק עומר אלכבר התפטר, פרש או עומד להיות מפוטר. 

המועמדים לתפקיד מתבקשים להגיש עד ה-7 באוגוסט קורות חיים וטפסים בהם הם מסבירים מה לדעתם הוא תפקיד הבנק המרכזי של המדינה, מה צריך להיות סדר העדיפויות של הנגיד ואיזה רפורמות הם חושבים להנהיג אם ייבחרו לתפקיד. 


ברננקי | צילום: רויטרס

בקונגרס הלובי אמנם לא פירטו על הסטטוס התעסוקתי של אלכבר, אך אמרו כי גם הוא מוזמן להגיש מועמדות לתפקיד. 

"לקונגרס יש סמכות למנות אנשים לתפקידים בכירים במדינה, ביניהם גם נגיד הבנק המרכזי וסגנו", הסביר יו"ר וועדת הכלכלה בקונגרס הלובי אמסלם אנסיה. 

בחודש מאי אישר הקונגרס הלובי הצעת חוק לפיה יאסר על כל מי שכיהן בתפקיד בכיר במדינה תחת משטרו של השליט לשעבר קדאפי להיות חלק מהממשלה, מבלי להתחשב בחלקו בהפלת המשטר. כעת חוששים בלוב כי יישום חוק זה עלול להביא לכך שמנהיגים מנוסים רבים יאבדו את משרתם לטובת אנשים חסרי ניסיון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.