Forbes Israel Logo

שאלת מיליון הדולר: איך לבקש העלאה בשכר?

יכול מאוד להיות שהעלאה בה אתם מעוניינים היא אפשרית, אך היא תגיע רק אם תשתמשו באסטרטגיה הנכונה. לפניכם מספר גישות, השתמשו בהם על מנת לקבל מקפצת שכר גבוהה מהרגיל בשנת 2015.

הסתכלו באופן אובייקטיבי על עצמכם והיכן שאתם נמצאים

כאשר אתם מעוניינים להשיג משהו, הסיכוי גדל אם אתם מגיעים מעמדת כוח, ממנה אתם יכולים לתאר את ההון המקצועי והחברתי שבניתם במקום העבודה. שאלו את עצמכם, מהן ההשלכות החברתיות של הבקשה שלי? האם מינפתי עצמי מספיק?

נתחו את היתרונות והחסרונות של בקשת העלאה

וודאו כי בניתם מערכת יחסים חזקה עם הממונה עליכם. כשאנו הולכים לבקש העלאה יש צורך להרגיש קשר קרוב לאדם עבורו אנו עובדים. חשוב שתיהיו בטוחים עם עצמכם כי נתתם יותר משלקחתם, אך יותר מזה – נתתם כל כך הרבה כך שבקשת ההעלאה היא הוגנת. אך גם אם נתתם 150% מעצמכם הכינו עצמכם לאפשרות שלא תקבלו את ההעלאה המיוחלת. וחישבו עם עצמכם מה תעשו אם זה יקרה. האם תיהיו מוכנים לקחת את הסיכום שבהתפטרות?

כאשר אנו מבקשים בקשה שאינה מתקבלת ניתן להעביר את המסר כי אנו מרגישים שאיננו יכולים למלא את מלוא הפוטנציאל שלנו בסביבה הנוכחית ועל כן עלינו להמשיך הלאה.

צילום: thinkstock

נסו להיכנס למחשבותיו של הבוס שלכם

עלינו להבין מה הצד השני מעריך, מה חשוב לו. ככל שאנו מבינים טוב יותר את רצונותיו וערכיו של הצד השני כך נוכל לדעת אם עשינו את המבוקש מאיתנו והאם יש עוד משהו שנוכל לעשות. חייבת להיות בהירות לגבי מה שחשוב לממונים עליכם.

שמרו על אותנטיות

אין דרך אחת אוניברסאלית המתאימה לבקשת העלאה, הגישה של כל אחד ואחד מאיתנו צריכה להיות אמיתית ומתאימה לנו ולממונים עלינו. אך למרות זאת יש להגיע מוכנים לדיון, כאשר חשבתם מראש על יתרונותיכם והסיבה שלפיה מגיעה לכם העלאה. חשוב להגיע ממקום סקרן ומתעניין ולא מתגונן.

שיקלו את ההשלכות של להיות פאסיביים

אם החלטתם לחכות ליום בו הבוס יבין בעצמו כי אתם ראויים להעלאה, חשבו שוב. כאשר בעל עסק שוכר אנשים לעבודה והם לא מתעניינים או מבקשים העלאה, המעסיק מאמץ את זה. בהתחלה הוא מרוצה מכך, אך בהמשך הוא יתהה לעצמו האם אתם מאמינים מספיק בעצמכם ומבינים את הערך שלכן בעסק?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן