חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שביתה כללית ביוון על רקע הצבעה בפרלמנט על קיצוצים נוספים

תושבי יוון פתחו בשביתה כללית נוספת על רקע הצבעה הצפויה מחר בפרלמנט על תוכנית קיצוצים נוספת. מטרת התוכנית, קבלת חלק נוסף של כספי החילוץ במסגרת חבילת הסיוע הבינלאומי שניתנה למדינה. במסגרת השביתה שובשה מערכת התחבורה הציבורית באתונה וכן מוסדות החינוך והבנקים. 

כ-16 אלף מפגינים נאספו סמוך לבית הפרלמנט באתונה, מספר נמוך בהרבה מההפגנות הקודמות נגד צעדי הצנע של הממשלה במדינה. המפגינים נשאו שלטים וקראו לתושבי המדינה "לא להרכין ראש, זוהי רק ההתחלה". 

מדובר בהפגנת הענק השנייה המתרחשת ביוון בחודשיים האחרונים, כשהקודמת התייקמה בעקבות אישור רפורמה כלכלית שהקלה העסקה ופיטורים של עובדים במשק המקומי. "המדיניות הכלכלית שגויה. בעלי הון ופוליטיקאים לא משלמים מסים וחובות וכל הנטל נופל על האזרחים שמשתכרים 300-500 יורו בחודש", אומר היום דימיטרי קראבאלס, בן 42 שנאלץ לסגור את חברת הבנייה הפרטית שלו עקב הקיצוצים. 

צילום: רויטרס

למרות המרמור והכעס של התושבים, מאז נקלעה יוון למשבר החוב ב-2009 לא הצליחו השביתות והפגנות ההמונים להשפיע על מדיניות הממשלה. צעדי הצנע הביאו לסגירתם של עסקים רבים ולהתכווצות של המשק. נכון לחודש אוקטובר, האבטלה ביוון הגיעה כבר למעל 25%. 

ממשלת יוון התחייבה כי תוכנית הקיצוצים שתאושר מחר תהיה האחרונה וכי מטרתה להציל את המדינה מפשיטת רגל. על פי התוכנית יקוצצו תשלומי הפנסיה בכ-25% ויבוטלו הבונוסים לחגים. בתמורה לקיצוצים אלה אמורה יוון לקבל מהאיחוד האירופי 31 מיליארד יורו, עיקר הסכום יועבר למערכת הבנקאית הקורסת שלה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן