חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שדות ים מחזק מעמדו כקיבוץ העשיר בישראל: מכר 16% מאבן קיסר בקרוב למיליארד שקל

במהלך שצפוי להגיע לסיומו הלילה, מוכר קיבוץ שדות ים כ-5.5 מיליון מניות של מפעל אבן קיסר בו הוא החזיק עד כה בכ-51%. בעקבות המכירה שתגיע לסכום עצום של כמעט מיליארד שקל ירדו אחזקותיו של הקיבוץ ל-35% בלבד, אך הוא יוותר בעל המניות הגדול ביותר.

שדות ים, השוכן מדרום לקיסריה, הוא ללא ספק הקיבוץ המצליח ביותר בישראל וכבש את פסגת דירוג הקיבוצים העשירים של פורבס בפברואר האחרון עם שווי של 3.4 מיליארד שקל. עד השנים האחרונות, מפעל האריחים הותיק, אבן קיסר היה כושל אך כאשר מנהליו עלו על נוסחה מצליחה לייצור משטחי קוורץ למטבחים וחדרי אמבטיה, השתנה הכל.


שדות ים. מקיבוץ כושל, לעשיר ביותר בארץ | צילום: מתוך ויקיפדיה

בתוך שנים ספורות הפך המפעל המתחדש לרווחי, בעיקר בזכות יצוא. בשנים האחרונות הפכו מוצרי אבן קיסר ללהיט במגורי יוקרה בארה"ב. במארס 2012 כבר הונפקה החברה בבורסה לפי שווי של 11 דולר למניה – מה שהפך את חברי הקיבוץ שכמעט קרס למיליונרים בן לילה.

מאז ההנפקה הוכפל שוויה של החברה פי ארבעה וחלקו של כל אחד מחברי הקיבוץ בחברה שווה כיום כ־8 מיליון שקל. בתקופה האחרונה ניטשה בקיבוץ מחלוקת בנוגע לשאלה האם למכור נתח נוסף מהחזקות הקיבוץ, לאחר שכבר נמכרו החזקות בכ־50 מיליון שקל. כעת כאמור, נפלה ההחלטה, שתבסס את הקיבוץ חזק עוד יותר כעשיר וכמצליח ביותר בארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן