Forbes Israel Logo

שוב אותו הצליל: הקאמבק הגדול של הקסטות והווקמן מהאייטיז

לפני כמעט 20 שנה נזרקו לדפי ההיסטוריה הווקמן והדיסקמן • עתה, עם הביקוש למוזיקה האנלוגית ובעזרת חברת Mulann הצרפתית, הן חוזרות ובגדול, אבל בגרסה המודרנית

הקסטות נוצרו בשנות ה-60 והפכו למוצר ביתי בלבד בשנות ה-80 עם עליית הווקמן של סוני, כאשר המוזיקה הפכה לכזאת שנעה "בדרכים". כעת, אחרי מהפכת המוזיקה הדיגיטלית, חברה צרפתית אחת מחזירה את נגן הקלטות האודיו האישי – אבל הפעם, כיאה למאה ה -21.

יש רק חברה אחת באירופה שעדיין מרכיבה קסטות. על פי מגזין Connexion France, חברת Mulann מייצרת רצועות מגנטיות עבור כרטיסים מגנטיים (כמו כרטיסי בנק או כאלה המשמשים לאודיו) והן משמשות מהנדסי הקלטות מקצועיים שמשתמשים בפורמט אנלוגי לקלטות סרטים ומוזיקה.

קסטות ומערכת ביתית. הקאמבק של המאה? צילום: Shutterstock


בשנת 2016 הקימה מולאן חברה בת בשם Recording The Masters, כדי לנצל את העלייה העצומה בביקוש למוזיקה אנלוגית – החברה דיווחה על עלייה של 80% בביקוש. שנתיים לאחר מכן, בשנת 2018, (לאחר שרכשה את הזכויות להשתמש באותו פורמט קלטות כמו BASF ו-AGFA המוכרות מהיצרנים הגרמנים של שנות ה-80), היא הצליחה להשיק גרסה משופרת בשם Fox.

ז'אן-לוק רנו, מנכ"ל קבוצת מולאן, אומר שהחברה לא מצפה להתחרות במוזיקה דיגיטלית אך מתעקשת שיש מקום לשתיהן: "זה כמו חימום. בבית שלך יש לך תנורי חימום בכל חדר וזה לא ישתנה. זה דיגיטלי. אבל אתה יכול גם לקבל אח יחיד וזה ייצר עבורך חוויה שונה – זה אנלוגי. האח לא הולך להחליף את התנורים שלך והתנורים לא ימחקו לנצח את האח".

נגן קלטות חדש

בחברה מרגישים בעוצמה שהגיע הזמן לקאמבק. במילים שלה: "תחיית הוויניל היא כל כך 2015". ובשיתוף עם לה La Toile sur Ecoute, הודיעה רנו למגזין Le Parisien כי היא משיקה נגן קלטות נייד חדש, במחיר של 69 יורו.

לשחקנים הוותיקים היה מוניטין של איכות סאונד ירודה, אך החברה מדגישה כי הדבר נפתר על ידי עבודה עם מהנדסי סאונד של תומסון. האבטיפוס החדש נמצא בתהליך של שיפור מעודן יותר בכדי לאפשר חיבור באמצעות Bluetooth וכמובן, שיהיה נטען.

והמכירות של המכשירים רק עולות. Connexion France דיווחה כי "בשנת 2018 נמכרו יותר מ-219 אלף מכשירים בארה"ב, לעומת 178 אלף בשנת 2017". עם עליית מכירות הטכנולוגיה האנלוגית, יותר ויותר אמנים יבחרו בגרסה אנלוגית של אלבומיהם, הקלטות והתקליטים, כדי להוסיף את שירותי הסטרימינג הדיגיטלי (נכון לעכשיו 80% מהמוזיקה מוזרמים בארה"ב).

יש לציין כי מולאן אינה החברה היחידה שמקדמת את הגרסה המודרנית של הווקמן, גם NINM שמהונג קונג מוכרת מוצר משלה במחיר זהה בערך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן