חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שוב גז מדמיע באיסטנבול; ביידן: ארה"ב לא אדישה למצב

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דחק בממשלת טורקיה לכבד את זכויות יריביה הפוליטים ולא לסטות מהדרך הדמוקרטית, זאת אחרי עימותים אלימים עם מפגינים נגד הממשלה שעוררו דאגות לגבי המשך חברותה של טורקיה בברית נאט"ו.

ההפגנות במדינה נמשכו גם במהלך הלילה, זה היום השישי, כאשר אלפי טורקים יצאו לרחובות איסטנבול בתום יום העבודה ומחו נגד ארדואן ומפלגתו המושכת את המדינה לעבר האיסלאם. כוחות המשטרה שוב ניסו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע ותותחי מים, שעל פי דיווחים שונים חלקם יידו אבנים ושברו מצלמות אבטחה. עד כה נהרגו בהפגנות לפחות שני אזרחים.

סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינק, התנצל באופן רשמי בפני האנשים שהשתתפו בהפגנות נגד הכוונה להרוס פארק באיסטנבול ומצאו את עצמם מתמודדים עם גז מדמיע ותותחי מים. "השימוש בכוח מוגזם נגד המפגינים למען איכות הסביבה היה מוטעה ולא הוגן. אני מתנצל בפני האזרחים האלו. אבל אני לא חושב שאנחנו חייבים התנצלות לאלו שגרמו לנזק ברחובות ומנסים למנוע מאנשים את זכותם לחירות", אמר ארינק.

צילום: רויטרס

ביידן, שפנה למועצה האמריקאית-טורקית, אמר כי לטורקים יש סיכוי לעמוד במטרתם ולהפוך לאחת מ-10 הכלכלות הגדולות בעולם עד 2023, אבל כי עליה לשמור על הדמורטיה. "עתידה של טורקיה שייך לאזרחים הטורקים ולא לאף אחד אחר, אבל ארה"ב לא אדישה למצב", אמר ביידן.

בבית הלבן הוציאו הודעה רשמית בנושא הטורקי ואמרו: "אנחנו מקווים כי הממשלה הטורקית תתמודד עם זה בדרך שמכבדת את חופש הביטוי ואת עקרונות הדמוקרטיה. אנחנו מברכים את התנצלותו של סגן ראש הממשלה על השימוש בכוח מופרז על ידי המשטרה נגד המפגינים, כמו גם את הקריאות לחקירת האירועים הללו".

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן