Forbes Israel Logo

שוויץ מודאגת: תמשיך להחזיק מאות מיליוני דולרים של מובארק

שוויץ הודיעה היום כי תשהה החזרת נכסים בשווי מאות מיליוני דולרים השייכים לנשיא המודח של מצרים חוסני מובארק, שעה שהיא בוחנת את המוסדות המבקשים את הכסף. 

הרשויות בשוויץ הקפיאו נכסים בשווים 700 מיליון דולר המקושרים למובארק ולפמליה שלו. מאז הדחתו של הנשיא המצרי בפברואר 2011, הגישו שליטי מצרים החדשים שלוש בקשות רשמיות לשוויץ לסיוע בהשבת הכספים. משרד התובע הכללי במדינה אמר כי הוא בוחן 140 חשבונות, ולאחר שהבדיקה תושלם בסוף ינואר יוחלט כיצד להמשיך.

לאחר תחילת ההתקוממות הערבית בראשית 2011, חסמה שוויץ חשבונות אשר קושרו למנהיג לוב לשעבר מועמר קדאפי, נשיא תוניסיה לשעבר זין אלעבידין בן עלי ונשיא סוריה בשאר אסד, כמו גם כסף שקושר אל מובארק.

"התובע הכללי ביקש מהרשויות הרלוונטיות בשוויץ, בעיקר ממשרד המשפטים, ניתוח של מצב המוסדות במצרים", נכתב בהודעה. "בהסתמך על הניתוח הזה, יחליט התובע כיצד להמשיך בהליך". המוסד לא סיפק פרטים בנוגע לזהות המוסדות אותם הוא בוחן.

הנשיא המצרי מוחמד מורסי, אשר נבחר ביוני, עורר עליו ביקורת חריפה כאשר העניק לעצמו סמכויות גורפות בנובמבר במטרה להאיץ את כינון החוקה החדשה. התקנות, שמורסי האיץ את אישורן בפרלמנט, הביאו למחאה חריפה ולהפגנות אלימות ברחובות קהיר.

ביום ראשון האחרון קיבל בית המשפט המצרי את ערעורו של מובארק וקבע כי יישפט מחדש, לאחר שבשנה שעברה הוטל עליו מאסר העולם על הריגת המפגינים במהלך המהפכה, בה נהרגו כ-850.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.