חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שווי שכרו של טים קוק: 858 אלף דולר בחודש – פחות מיתר בכירי אפל

בהתאם לחוק האמריקאי פירסמה אמש אפל את שווי חבילות השכר של בכירי החברה במסגרת דו״ח ה-Proxy Statement השנתי אליו היא מחוייבת. מדובר בדו״ח המוגש מידי שנה לוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה״ב המהווה גוף פיקוח האחראי על ניהול ופיקוח ציבורי על שוק ההון האמריקאי. חבילת השכר של מנכ״ל אפל המשלבת מזומן ומניות הסתכמה במהלך שנת 2015 ב-10.3 מיליון דולר, זאת ביחס ל-9.2 מיליון דולר איתם חזר הביתה במהלך 2014. יתר בכירי החברה סיכמו את 2015 עם חבילת משכורת שנתית ממוצעת בגובה 25 מיליון דולר כל אחד.

בנפרד מחבילת השכר המשלבת הכנסה שנתית במזומן לצד מניות, מחזיק מנכ״ל אפל קרוב ל-3.1 מיליון מניות של החברה אותן אינו יכול למכור עדיין, ושוויין נכון לסוף שנת 2015 נאמד בלמעלה מ-350 מיליון דולר.

טים קוק, מנכ"ל Apple | צילום: ויקיפדיה

השווי של יתר בכירי אפל מתייחס אמנם לשכר שנתי, אך כולל בין היתר גם שווי מניות חדשות שהועברו לרשותם. אם מפרידים את שווי המניות מהשכר הניתן לבכירים הרי שהוא מסתכם במיליון דולרים בלבד מידי שנה (או 83 אלף דולר בחלוקה לחודשים).
ב-26 בינואר צפויה אפל לפרסם את דו״ח הרווח הרבעוני שלה שצפוי להסתכם במכירות בגובה 233 מיליארד דולר במהלך 2015, גידול משמעותי של למעלה מ-25% מהכנסותיה ב-2014.

משכורת סמלית

מאז שנת 1998 משך מייסד ומנכ״ל אפל סטיב ג׳ובס משכורת שנתית בגובה דולר אחד בלבד. מדובר היה כמובן באקט סמלי, שכן ג׳ובס החזיק ב-5.5 מיליון מניות של החברה מאז שב אליה ב-1996 ומאותו יום ועד ליום בו הלך לעולמו לא מכר אפילו מנייה אחת לאורך כל הדרך. ביום בו הלך לעולמו היו שוות המניות שהחזיק ג׳ובס 2.1 מיליארד דולר, דבר שאיפשר לו להתייחס למשכורת השנתית שלו כאל הכנסה סמלית ולא מעבר. אם להתייחס לעובדה שג׳ובס החזיק בנכסים רבים אחרים, הרי שהמניות שלו באפל היוו רק חלק מסך החזקותיו, שכללו בין היתר גם מניות בפיקסאר אותה ייסד ונמכרה בשלב מאוחר יותר לדיסני.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: גיוס: Phinergy הישראלית מגייסת 10 מיליון דולר

עוד בגיקטיים: על רגל אחת: Micro Services ולמה זה טוב לכם?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן