Forbes Israel Logo
נאומי אוסקה וקווין דורנט | צילום: shutterstock
נאומי אוסקה וקווין דורנט. חלק משיאני השכר של האולימפיאדה הנוכחית | צילום: shutterstock

שיאני השכר: הכירו את הספורטאים הרווחיים ביותר באולימפיאדה

למרות כל המהמורות לאורך הדרך, המשחקים האולימפיים בטוקיו יצאו לדרך. אלו האתלטים המובילים שמנצחים את כל המתחרים בקטגוריית השכר

אולימפיאדת 2021 יצאה לדרך: על אף כל האתגרים שעמדו בפני צוותי ההפקה, המשחקים האולימפיים כבר החלו וטקס הפתיחה החגיגה יתקיים בסוף השבוע וישודר בפני מיליארדי צופים ברחבי העולם. אירוע הספורט המרגש אליו אומות העולם נושאות עיניים מלא בספורטאים מצטיינים, אך מעטים מהם בחרו בקריירה הזו בגלל הכסף.

לעומת ליגות העל בכדורגל, כדורסל, בייסבול ופוטבול, המלאות בשחקני על שמככבים באופן קבוע ברשימות עשירי העולם, המשחקים האולימפיים מלאים אמנם באתלטים מצטיינים, אך במעט מאד מיליונרים ומיליארדרים.

מתבססים על תרומות

חייהם של אתלטים מקצועיים מלאים בהוצאות שוטפות: תשלומים קבועים למאמנים מובילים ומקצועיים, שכירת מתחמי אימונים רחבי ידיים לתקופות ארוכות ורכישת ציוד איכותי ויקר שיכול להגיע לעלויות של מאות אלפי דולרים מידי שנה. עבור חלק מהספורטאים המקצועיים, עצם הנסיעה למשחקים האולימפיים היא בגדר הוצאה משמעותית. לצד תחושת הכבוד והגאווה שמתלווה להשתתפות באירועים, רבים מהספורטאים שמגיעים אליהם משקיעים מאמצים רבים בניסיון למצוא מקורות מימון שיעזרו להם במסע , ולא מעט בוחרים להתבסס על תרומות לשם כך.

בשנת 2016, אלפים תרמו כ-750 אלף דולר כדי לממן את הנסיעה לאולימפיאדה של 140 אתלטים אמריקאים מצטיינים. למרות מה שניתן לחשוב, גם זכייה בפרס הנחשק לא קרובה לכיסוי הוצאות הנסיעה. מדליית זהב מזכה את הספורטאי בפרס כספי של כ-38 אלף דולר, מדלית כסף בכ-23 אלף דולר ומדלית ארד ב-15 אלף דולר בלבד.

חלק מהספורטאים האולימפיים מסתמכים על מימון מדיני או מימון של משקיעים ונותני חסויות. כך למשל המתעמלת סימון ביילס והשחיינית המקצועית קייטי לדקי, מגיעות שתיהן לאולימפיאדה הנוכחית באמצעות מימון מלא מצד נותני החסות שלהן, הכוללים בין היתר גם את ענקית הספורט נייקי.

שיאני השכר

אלפי ספורטאים משתתפים השנה במשחקים האולימפיים, ולצדם גם כמה אתלטים ברי מזל שממוקמים בראש טבלת השכר. אלו תשעת הספורטאים הרווחים ביותר שמשתתפים השנה במשחקים בטוקיו, שהרוויחו סכום כולל של 353 מיליון דולר בשנה האחרונה בלבד.


קווין דורנט| צילום: Shutterstock

קווין דורנט – ארה"ב – כדורסל

שווי כולל: 75 מיליון דולר

כוכב קבוצת הכדורסל Brooklyn Nets זכה כבר בשתי מדליות זהב באולימפיאדה בעבר וזכה פעמיים בתואר אלוף NBA, מה שהפך אותו לאחד הספורטאים האמידים והמחוזרים ביותר בליגה. דורנט השקיע לאחרונה במספר חברות לרבות חברת מדיה וגם רכש מניות בקבוצות ספורט אחרות. בהמשך, הקים הספורטאי קרן השקעות משלו בשם Thirty Five Ventures.

נאומי אוסקה. צילום: Shutterstock

נאומי אוסקה – יפן – טניס

שווי כולל: 60 מיליון דולר

זו השנה השנייה ברציפות שאוסקה מככבת בראש רשימת הספורטאיות הרווחיות בעולם, לאחר שעקפה טניסאיות מצטיינות אחרות כמו סרינה וויליאמס ומריה שרפובה.

הספורטאית הצעירה, בת 23 בלבד, הרוויחה 55 מיליון דולר מנותני חסות שונים ו-5 מיליון דולר נוספים מכספי זכייה בתחרויות שונות במהלך השנה האחרונה בלבד. לאוסקה יותר מ-20 נותני חסות, לרבות גוגל, לואי ויטון, מותג האופנה ליוויס ועוד. השנה היא גם יצאה בשיתוף פעולה במיוחד והשיקה בובת ברבי בדמותה, כחלק מקולקציה ייחודית של חברת המשחקים הפופולרית. המוצר נחטף מהמדפים וחוסל במהרה בשל ביקוש גבוה באופן יוצא דופן.

דמיאן ליליארד | צילום: Shutterstock

דמיאן ליליארד – ארה"ב – כדורסל

שווי כולל: 40.5 מיליון דולר

שחקן קבוצת ה-Portland Trailblazers וכוכב ה-NBA הוכיח לעולם הספורט שהוא לא רק אתלט מצטיין, אלא גם מגנט שיווקי עוצמתי שלא מפסיק למשוך אליו נותני חסות. בין נותני החסות של השחקן ניתן למצוא את מותג הספורט אדידס, Gatorade, Hulu ועוד.

בשנת 2014 חתם ליליארד על עסקה בשווי 100 מיליון דולר עם אדידס ואף יצר איתם ליין נעליים פופולרי בשם Dame שהפך לנמכר במיוחד. כמו כן, דמיאן הוא גם מוזיקאי הידוע בכינוי הראפ שלו Dame D.O.L.L.A, והוא הוציא מספר אלבומים תחת לייבל בבעלותו שגם נושא את שמו. לאחרונה הוא השתתף בעיבוד המחודש לסרט Space Jam וכמה משיריו כיכבו בפסקול של הסרט.

נובק דיוקוביץ | צילום: Shutterstock

נובק דיוקוביץ – סרביה – טניס

שווי כולל: 34.5 מיליון דולר

שחקן הטניס המוביל השתתף בטורנירים הנחשבים ביותר עולם הטניס והשיג לא מעט ניצחנות משמעותיים נגד שחקנים ותיקים אחרים כמו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. עבור ניצחונותיו בטורנירים האלו, זכה דיוקוביץ גם בפרסים כספיים, לרבות פרס בסך 2.4 מיליון דולר עבור זכייתו בווימבלדון. בנוסף, דיוקוביץ הרוויח כ-30 מיליון דולר מנותני חסות כמו חברת לקוסט, פז'ו, NetJets ועוד.

רורי מקילרוי | צילום: Shutterstock

רורי מקילרוי- צפון אירלנד – גולף

שווי כולל: 32 מיליון דולר

מקילרוי הוא בין שחקני הגולף המובילים בעולם, לצד שמות מוכרים נוספים בענף כמו טייגר וודס ופיל מיקלסון. הוא הרוויח כ-29 מיליון דולר בשנה האחרונה על ידי יצירת שותפיות עסקיות עם נותני חסות כמו נייקי, מותג השעונים אומגה, UnitedHealth Group ועוד.

הזכייה הגדולה ביותר שלו עד כה, בטורניר FedEx שנערך בשנת 2019, הניבה לו פרס כספי בשווי 15 מיליון דולר. בשנה שעברה מקילרוי יצר שירות דיגיטלי בשותפות עם רשת NBCSport, עבורו משלמים דמי מנוי חודשיים בשווי 10 דולר. השירות כולל קורסים מקוונים ללימודי גולף המציגים את השחקן.

דווין בוקר | צילום: Shutterstock

דווין בוקר – ארה"ב – כדורסל

שווי כולל: 30.5 מיליון דולר

כוכב ה-NBA השתלט על עולם הכדורסל בסערה והפך לאחד השחקנים בעלי הדירוג הגבוה ביותר בליגה. זוהי הפעם הראשונה שהכוכב משתתף במשחקים האולימפיים.

בשנת 2018 הפך בוקר הצעיר לשחקן הרווחי ביותר בליגת ה-NBA, לאחר שסגר את העסקה הגבוהה ביותר בתולדות קבוצת ה-Suns אליה הוא שייך, בסך 158 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים. לבוקר שותפויות עם מותג הספורט נייקי ומשחק הוידאו הפופולרי Call Of Duty.

קיי נישקורי | צילום: Shutterstock

קיי נישקורי – יפן – טניס

שווי כולל: 30.5 מיליון דולר

זוהי האולימיפאידה השנייה עבור הטניסאי, שהשתתף גם במשחקים האולימפיים שנערכו בריו בשנת 2016, בהם זכה במדליית ארד, מה שזיכה את יפן במדליה ראשונה בתחום מזה 96 שנה. לאחר מכן זכה נישקורי בטורניר U.S open והפך לשחקן האסיאתי הראשון שזכה במקום הראשון בתחרות.

את מירב הרווחים שלו הוא עושה בדומה לספורטאים באמצעות נונתי חסות רבים הכוללים כוללים את חברת התעופה Japan Airlines וחברות נוספות כמו Lixil ו-Nissim, שגם מימנו את השתתפותו באולימפיאדה הקרובה.

מתוך משחק של קבוצת מיליווקי באקס | צילום: Shutterstock

קריס מידלטון – ארה"ב – כדורסל

שווי כולל: 27 מיליון דולר

בדומה ליריבו מליגת ה-NBA דווין בוקר, זוהי הפעם הראשונה של מידלטון במשחקים האולימפיים. מידלטון נהנה מהסכם למשך 5 שנים בשווי 178 מיליון דולר עם קבוצת ה-Milwaukee Bucks, והפך לשחקן השני הרווחי ביותר בקבוצה. הכוכב חתום על שיתופי פעולה עם חברת נייקי, יוניליוור, Verzion ו-Panini, אלא שלעומת רבים מחבריו, את רוב הונו הוא עושה דווקא על המגרש.

מתוך משחק של קבוצת מיליווקי באקס | צילום: Shutterstock

ג'רו הולידיי – ארה"ב – כדורסל

שווי כולל: 23 מיליון דולר

לשחקן ותק של מעל לעשור בליגת ה-NBA וזו תהיה הפעם הראשונה שלו בנבחרת ארה"ב בכדורסל במשחקים האולימפיים. לקראת השתתפותו בתחרות, הוא קיבל חסות בסך 2 מיליון דולר מחברת portfolio. כמו כן, יש לו שיתופי פעולה עם חברת נייקי, מיקרוסופט, ONYX,AMP ו-Panini. החוזה שלו בקבוצת Milwaukee Bucks למשך 4 השנים הבאות נחתם בשווי של 134 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן