Forbes Israel Logo
Six Senses שחרות. "לא היה משהו כזה בישראל". צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
Six Senses שחרות. "לא היה משהו כזה בישראל". צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

שילוב מנצח בין יוקרה וקיימות: בתוך נווה המדבר בשחרות

Six Senses שחרות מצליח לשלב בצורה חלקה ואורגנית בין חופשה יוקרתית לחווית גוף ונפש ייחודית. מטיפול ספא מותאם אישית, מסעדות שף ייחודיות, סוויטות מרווחות ושקיעות מרהיבות, לסיור ג'יפים ותצפית כוכבים ועד שיעורי יוגה או פיקניק בלב המדבר - החוויה איתה תצאו תהיה בלתי נשכחת

מלון Six Senses שחרות משלב באופן מושלם בין יוקרה לקיימות, בעמק הערבה, לב המדבר. כל אלמנט בריזורט הזה תוכנן באופן מוקפד כדי להתאים, להתמזג ולהשלים את הסביבה בה הוא נמצא, והכל מתוך מחשבה על נוחות, שימור, ומגוון חוויות ושירותים ייחודיים לטובת האורחים. כך למשל, אין אפשרות להכנס עם רכב ממונע שאינו חשמלי לשטח הריזורט, לצורך התניידות נעשה שימוש ברכבי האמר זעירים וחשמליים, שמשתלבים היטב בחוויה הכוללת של המקום.

הסיקס סנסס שחרות, שנבנה למרגלות ובתוך גבעות והרי המדבר על שטח של 46 דונם, הוא המפלט החלומי שלכם בהשראת הטבע. 60 סוויטות שנבנו בצורה מדויקת כך שיתמזגו בשטח מבלי לבלוט, כדי לאפשר נוף מכל נקודה למדבר רחב הידיים, שמהווה את הבמה לחופשה בלתי נשכחת.

חלל המגורים בסוויטות. ריהוט מדברי בגווני שמתמזגים עם הטבע, שימוש בחומרים טבעיים ואומנים מקומיים. צילום: Six Senses
חלל המגורים בסוויטות. ריהוט מדברי בגווני שמתמזגים עם הטבע, שימוש בחומרים טבעיים ואומנים מקומיים. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

נסיעה מהירה ברכבי ההאמר הזעירים לוקחת אתכם במעלה ההר אל הסוויטה המבודדת שלכם, שם ממתינים בריכה פרטית או פינת ישיבה שקטה ומפנקת שצופה אל הנוף המדברי ואמבט טבילה מפנק בתוך החדר הרחצה. אם תרצו לצאת ולהנות משלל החוויות שיש לריזורט להציע – הספא, עם מגוון השיעורים והטיפולים הייחודים, חלקם בהתאמה אישית, והבריכה המקורה, יהוו דרך מצוינת לבלות את היום. הייקינג במדבר שמסתיים בשקיעה, היכרות וסיור בחוות הגמלים של הריזורט, טיול ג'יפים, תצפית בכוכבים ושיעור יוגה, הם רק חלק מהאטרקציות שיובילו אתכם עמוק יותר אל תוך החוויה ההוליסטית הייחודית של הסיקס סנסס.

חוויות בלתי נשכחות

אחת המטרות של ה-Six Senses בשחרות הייתה ליצור משהו שאין בישראל: אתר נופש מדברי בדרוג 5 כוכבים. 60 הסוויטות/וילות הבריכה עוצבו באמצעות אבן טבעית, עץ, נחושת וטיק משוחזר, ואילו אמנים ישראלים – קרמאים, אורגים ועוד סייעו ביצירת חללי פנים בהשראת דרך הקטורת העתיקה של האזור. החללים כוללים מיני ברים גדולים במיוחד, קמינים, פריטים שימושיים כגון מקלות הליכה ומחצלות יוגה, ומוצרי אמבט בהתאמה אישית מחלב גמלים וחלב עזים, שמן זית ופרחי מדבר. השמורת הפרטית עם שלושה חדרי שינה מגיעה עם בריכה משלה, תנור פיצה ושף צמוד.

אם תרצו להתייחס לחופשה כאל ריטריט בריאות, תוכלו לעבור הערכה מתואמת אישית בספא ולקבל תוכנית מותאמת לצרכים שלכם, במהלך השהייה: ארוחות המוכנות מרכיבים מקומיים, מרכז ספורט, טיפולי ספא בהתאמה אישית ומגוון פעילויות כושר שיסייעו לכם לחזור הביתה מחודשים.

חדר הטיפולים הזוגי בספא. בכל מלונות Six Senses ריטואל קבוע לפני תחילת תטיפול בספא - סדרת הקשות על הקערה הטיבטית (מונחת על המיטות) לאיזון, הרגעה וניקוי המחשבות. צילום: Six Senses
חדר הטיפולים הזוגי בספא. בכל מלונות Six Senses ריטואל קבוע לפני תחילת תטיפול בספא – סדרת הקשות על הקערה הטיבטית (בתמונה מונחת על המיטות) לאיזון, הרגעה וניקוי המחשבות. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

מצד שני, מי שרוצה ללגום קוקטייל ביתי (או כל משקה אחר) ירגיש בבית כשהוא שוכב על שפת הבריכה. אתר הנופש מארח באופן קבוע פעילויות תרבות, ומציע, בין היתר, צפייה בכוכבים עם מדריך מקצועי, חוויות חיבור לטבע או פיקניק רומנטי בלב המדבר. לא משנה איך תבלו את זמנכם בסיקס סנסס שחרות, בטוח שתהיה לכם חוויה בלתי נשכחת. ה-Sunset Hike, למשל, מאפשר שילוב חוויות שיתאימו לכל אחד ואחת: יציאה למסלול מדברי, מישורי ברובו, עם מדריך צמוד שיעניק מבט על הצמחיה הייחודית למקום, נקודות תצפית, מפגש עם חיות המדבר כמו גמלים ויעלים, עצירה לפיקניק קצר שכולל תה או חליטת צמחים מרעננת ובסופו – תצפית מרהיבה על השקיעה. שעה שטומנת בחובה רגעים קסומים ותאפשר לכם הכרות עם המקום בו אתם נמצאים.

קיימות וחיבור למדבר

נושא הקיימות, שמירה על הסביבה ושימוש בחומרים טבעיים ומקומיים הוא מרכזי מאוד עבור המלון, והרשת בכלל. כך למשל, פרט לרכבים ממונעי דלק שאינם רשאים להכנס למתחם אתר הנופש (ראו למעלה), גם פלסטיק, כמו שבטח שיערתם, הוא מחוץ לתחום, ולא תרגישו בחסרונו. בסוויטות יחכו לכם בקבוקי מים מזכוכית שמבוקבקים במלון עצמו במתקן ייעודי שנבנה לשם כך. אפילו ספקי המלון משתמשים באריזות ממחומרים הניתנים למחזור ולא באריזות פלסטיק – נקודה מעניינת לאור ההשפעה (החיובית) שלה על צדדים שלישיים למלון. אתר הנופש הוא גם ביתם של 12 גמלים, אותם תוכלו לבקר, לעזור להאכיל או לפגוש במהלך הסיורים בדרככם אל הנגב האינסופי. הגמלים נאספו לחיק המלון לאחר שהוחזקו בתנאי מחיה קשים, והם נהנים מתוכנית הבראה שכוללת, בין היתר, שיקום תזונתי.

על מנת להמנע מכריתה של עצים, שולחנות העץ המרשימים בקבלה ובבר נבנו מגזעי עצים שמתו בתאילנד, נרכשו על ידי המלון ויובאו לישראל. כך גם כלל מבני המלון, העשויים אבן מקומית שסותתה באופן ידני, מתמזגת היטב עם העיצוב המדברי המקומי וגורמת למלון להטמע היטב בנוף.

קולינריה מקומית

הריזורט מציע גם חוויות אקסטרימיות ייחודיות, כמו טיול ג'יפים, שעתיים וחצי של חזרה בזמן במסלול הסחר המשתרע על פני עשרות קילומטרים של דרך הקטורת העתיקה, או טיול יום לירדן שכולל מעבר VIP ביציאה ובחזרה במעבר הגבול, מדריך וסיור באתרים העתיקים והמרשימים של פטרה. כדי לשלב גם פעילות ספורטיבית תוכלו לצאת לטיול אופניים (חשמליים כמובן), עם מדריך צמוד, בשביל ההרים הלאומי של מדבר הנגב ולהנות במהלך הרכיבה מנופים מרהיבים. לא משנה איזו מהן תבחרו – חוויה מותאמת אישית בספא, מהטיפולים ועד בר האלכימיה, שם תוכלו להכין שמני עיסוי משלכם, תהווה סיומת מרגיעה ומפנקת לגוף והנפש.

הבריכה החיצונית, מוקפת פינות ישיבה ולצידה בר קוקטיילים וג'קוזי מחומם. גם מכאן תוכלו להשקיף על הנוף המדברי. צילום: Six Senses
הבריכה החיצונית, מוקפת פינות ישיבה ולצידה בר קוקטיילים וג'קוזי מחומם. גם מכאן תוכלו להשקיף על הנוף המדברי. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

אתר הנופש המרוחק, הנגיש במסוק מירושלים או מתל אביב, או ברכב מאילת, מוקדש לשיקוף כל הסיפורים שיש למדבר לספר. בחזית הקולינרית, זה אומר שיש סיפור מאחורי הכל – בעלי המלאכה שמייצרים את הטוניקים, הבירות, הג'ינים והיינות הישראלים או יצרני הגבינות והחקלאים מהקיבוץ השותף. המסעדה הראשית, מדין, מגישה מנות ישראליות מודרניות ומוצרים אורגניים עונתיים, בארוחות בוקר וערב עשירות עם אפשרות ישיבה במנעד חללים רחב – מכסאות בר דרך כורסאות נמוכות ומפנקות ועד פינות ישיבה בפנים או בחוץ – כולם משקיפים על נוף מהפנט, בעוד שחווית ברביקיו בסגנון נוודים מתקיימת במסעדת נוף אדום סביב להבה פתוחה ותנור טאבון, המשקיף על העמק. היא מציעה גם ארוחות צהריים קלאסיות, קינוחים ייחודיים ותה צמחים מגוון. אחת לשבוע, מציעה המסעדה ארוחת ערב אותנטית הכוללת מנות טאג'ין המוגשות על שולחן משותף מרכזי וזארב שנוצר בבור תת קרקעי (בשיטת ברביקיו בדואי מסורתי) לצד ירקות בגריל טאבון ובופה מעדנים מתוקים.

ריטריט בריאות

בג'מילה בר, הדיג'יי יסחף אתכם עם אוסף המוסיקה של אתר הנופש, שנולד מתרבויות מדבריות מרחבי העולם. תוכלו להאזין תוך לגימת אחד מהקוקטיילים בהשראה מקומית שמכינים במקום. במקרה שתרצו להנות מאווירה פרטית ונינוחה, שף המלון ישמח לספק לכם ארוחה, מתפריט מיוחד, לסוויטה או לווילה. בידור נוסף, כמו מוזיקה מקומית והופעות פולקלור, יתקיים באמפיתיאטרון שבאתר, שם נערכת גם תצפית הכוכבים הייחודית, עם מדריך צמוד.

הבריכה המרווחת, ולצידה ג'קוזי מחומם שכולל ג'טים לעיסוי הגב והרגליים, ממוקמת בסמוך לספא ולבריכה המקורה, ופרט לשלווה בזמן קריאת ספר או לגימה מהקוקטייל, תספק תמונה מושלמת על רקע הנוף המדברי.

טיול שטח באופניים חשמליים עם מדריך צמוד. צילום: Six Senses
טיול שטח באופניים חשמליים עם מדריך צמוד. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

הסוויטות מעוצבות בסגנון מדברי-מסורתי ומשרות מיד תחושת רוגע וחמימות. כולן נבנו באופן שמעניק לאורחים תחושה עוטפת שמובילה את המבט הישר לנוף המדברי. הקירות צופו ב-11 שכבות של טיח מיוחד על מנת להעניק להם גימור מוחלק וגוון שמתמזג עם הנוף והריהוט, כל החיבורים של הקירות והנישות מעוגלים כדי להוסיף לתחושה המרגיעה והעוטפת של החלל, ניתן להבחין בכך אפילו בגופי התאורה העגולים שנבחרו בקפידה. כדי להוסיף לתחושת הניתוק והשקט, הטלוויזיה מוסתרת באמצעות אריג מקרמה מרהיב שעולה ויורד בלחיצת כפתור. החדר מציע כל מה שתוכלו לבקש ואף יותר מכך – החל ממכונת קפה, חטיפים, עוגיות, יינות מקומיים ומיצים טבעיים, דרך אקססוריז לחוויות השונות שמציע הריזורט, כמו כובעים, תיק ומקלות הליכה, ועד מוצרי טיפוח ורחצה על בסיס צמחים ושמנים, איתם תוכלו להתפנק במהלך ולאחר הרחצה באמבט הטבילה המפנק בחדר הרחצה.

בהתחשב בהגדרה המדיטטיבית של כל אורח, תכנית הבריאות בריזורט היא עוצמתית ויחידה מסוגה, החל מטיפולי הדגל שנעשים עם מרכיבים מקומיים וטקס פתיחה אחיד לכל מלונות הרשת בעולם וכולל, בין היתר, איזון וניקוי המחשבות בעזרת הצלילים הייחודים של הקערה הטיבטית ועד יוגה אווירית, חמאם, תוכניות שינה וריטריטים של מספר ימים.

שקיעות מרהיבות. צילום: Six Senses
שקיעות מרהיבות. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

יש נופים עזים במדבר הנגב של ישראל, אבל יש משהו מיוחד בעיקר באזור הדרומי שלו, בעמק הערבה. ביום בהיר תוכלו להסתכל מערבה לעבר חצי האי סיני במצרים או לזהות את הרי הירדן האדומים ממזרח. שקיעות זוהרות כמו שמים בוערים, ואחריהן חופת כוכבים והבהוב אורות מקיבוצים וכפרים רחוקים. בלב העמק המדברי, כשעה צפונית מאילת, תמצאו את סיקס סנסס שחרות – בהנחה שתוכלו לזהות אותו.

Six Senses Shaharut, שחרות בנגב,
08-6150055,
[email protected]

חדר הרחצה. גם כאן נעשה שימוש בעץ טבעי, אבן ומתכת. הוא כולל אמבט מרווח, מוצרי טיפוח מרכיבים טבעיים וחלון שמאפשר חיבור למקום גם בזמן הרחצה. קיר האבן שנשקף מבעד לחלון נבנה מאבנים מקומיות שסותתו ביד. צילום: Six Senses
חדר הרחצה. גם כאן נעשה שימוש בעץ טבעי, אבן ומתכת. הוא כולל אמבט מרווח, מוצרי טיפוח מרכיבים טבעיים וחלון שמאפשר חיבור למקום גם בזמן הרחצה. קיר האבן שנשקף מבעד לחלון נבנה מאבנים מקומיות שסותתו ביד. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
סוויטת סיקס סנסס. עוטפת ומשרה תחושת רוגע ונינוחות. תמצאו בה כל מה שאתם צריכים במהלך השהות בריזורט. מצד שמאל: אריג שעולה ויורד באמצעות שלט, עשוי בעבודת יד. מאחוריו מסתתרת הטלוויזיה. צילום: Six Senses
סוויטת סיקס סנסס. עוטפת ומשרה תחושת רוגע ונינוחות. תמצאו בה כל מה שאתם צריכים במהלך השהות בריזורט. מצד שמאל: אריג שעולה ויורד באמצעות שלט, עשוי בעבודת יד. מאחוריו מסתתרת הטלוויזיה. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
חדר ההרגעות והמנוחה לפני ואחרי הטיפול בספא. מזמין וחמים, צופה על נוף מדברי מרהיב. צילום: Six Senses
חדר ההרגעות והמנוחה לפני ואחרי הטיפול בספא. מזמין וחמים, צופה על נוף מדברי מרהיב. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
הבריכה המקורה במתחם הספא. מים חמימים ופינות ישיבה מפנקות. צילום: Six Senses
הבריכה המקורה במתחם הספא. מים חמימים ופינות ישיבה מפנקות. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
לחווית אקסטרים: טיול שטח בשבילי מדבר הנגב האינסופי. צילום: Six Senses
לחווית אקסטרים: טיול שטח בשבילי מדבר הנגב האינסופי. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
טרסה בווילת בריכה. צילום: Six Senses
טרסה בווילת בריכה. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק
חלל הישיבה הפנימי במסעדת Midian. צילום: Six Senses
חלל הישיבה הפנימי במסעדת Midian. מנות ישראליות מודרניות ומוצרים אורגניים עונתיים, בארוחות בוקר וערב עשירות עם אפשרות ישיבה במנעד חללים רחב. צילום: Six Senses, אסף פינצ'וק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.