Forbes Israel Logo

שיעור האבטלה בארה"ב ירד ביולי ב-0.2% ל-7.4% – הנמוך מזה 4 שנים

שיעור האבטלה בארה"ב בחודש יולי עמד על 7.4%% בלבד, לעומת 7.6% בחודש יוני ו-7.5% על פי תחזיות האנליסטים. זהו שיעור האבטלה הנמוך בארה"ב מזה 4 שנים. מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 162 אלף, לעומת 188 אלף ביוני (נתונים מעודכנים לעומת נתון של קודם לפיו נוספו 195 אלף משרות) ולעומת צפי של 184 אלף משרות חדשות על פי האנליסטים.

"כלכלת ארה"ב הולכת ונעשית טובה יותר, אבל זה הולך להמשיך ולהיות תהליך ארוך ואיטי", אומר טאנוויר אכרם, כלכלן בבית ניהול ההשקעות ING באטלנטה לפני הדו"ח. נכון שלעה זו מאותים החוזים העתידיים על פתיחה יציבה בוול סטריט.

עוד הראה הדו"ח היום כי הדו"ח של יום שישי משך זמן בעבודה השבועי הממוצע ירד ל-34.4 שעות, בעוד שההכנסה הממוצעת ירדה ב-0.1%, לראשונה מאז אוקטובר. המגזר הקמעונאי הוסיף כמעט 47 אלף עובדים ביולי, הכמות הגבוהה ביותר בשמונת החודשים האחרונים. התעסוקה בשירותי החינוך והבריאות לעומת זאת הראתה את העלייה הקטנה ביותר שלה בשנה האחרונה. התעסוקה בענף הבנייה ירדה, ובענפי הייצור עלתה בפעם הראשונה מזה חמישה חודשים.

 לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

אתמול התפרסמו בארה"ב נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף: מספר התביעות עמד על 326 אלף בלבד. צפי האנליסטים לעומת זאת עמד על 346 אלף תביעות. בשבוע שקדם לנתונים האחרונים עמד מספר התביעות על 345 אלף.

שלשום פורסמו נתוני סקר ה-ADP, המתיימר גם הוא לחזות את מספר המשרות שנוספו למשק בחודש יולי, ואשר הורו על כ-200 אלף משרות שנוספו בחודש שעבר למשק האמריקאי. זאת לעומת צפי אנליסטים לנתונים של 188 אלף משרות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן