Forbes Israel Logo

שלוש ארבע, ולעבודה: חמש הטעויות הגדולות שיפגמו בסיכויי ההצלחה בראיון העבודה הבא שלכם

כמועמדים נרגשים לעבודה חדשה, סביר שתעשו את כל הטעויות האפשריות שימנעו מכם להתקדם אל מעבר לשלב הראיון.

קל לשים את האצבע על משרה שווה שתתאים לכם. הפעולה הקלה ביותר היא שליחת קורות חיים, מבלי לחשוב כלל. אך כשמולכם מתמודדים רבים בדיוק על אותה המשרה, כדאי לצאת ממוד "הטייס האוטומטי" ולפעול בצורה שקולה. לא מעט מועמדים מבצעים פעולות לא נכונות, שגורמות למעסיק להעדיף אחרים על פניהם. הנה כמה כללי אצבע שימושיים שיסייעו לכם להתקבל לעבודה עליה אתם חולמים:

הימנעו מלציין ניסיון תעסוקתי שאינו רלוונטי למשרה

ניסיון קודם התואם את פרופיל המשרה, הוא אחד הדברים הראשונים שנבדקים על ידי המעסיק הפוטנציאלי. לפיו, ייקבע על ידו האם אתם מתאימים למשרה. כל ניסיון תעסוקתי שלא עומד בדרישות, מסיח את דעתו של הבוס ויגרום לו לעבור הלאה, לקובץ קורות החיים הבא. ומה הכוונה לניסיון שאינו מתאים? אם כישוריכם וניסיונכם במקום העבודה הנוכחי או הקודם, אינם חלק מדרישות המשרה אליה אתם שואפים, פשוט אל תציינו זאת בקורות החיים. אנג'לה סמית', מומחית לגיוס עובדים, דוגלת בהדגשת הפרטים הרלוונטיים: "אם אתם מנסים להתקבל לעבודה בתחום השיווק, אך הניסיון שלכם הוא קומבינציה של עבודת שיווק ומכירות, התמקדו בכישוריכם בתחום השיווק והשאירו את תחום המכירות בחוץ".

אל תנדבו מידע אישי שעשוי להיות שנוי במחלוקת

למרבה הצער, אתם יכולים לגרום לכך שמועמדותכם תיפסל, מיד עם קריאת השורות הראשונות של קורות החיים: אמנם אין זה חוקי לא להעסיק אדם בשל אמונתו הדתית, עמדותיו הפוליטיות וכהנה, אך יחסי הכוחות מלכתחילה אינם שווים בין מועמד, ובין זה המתלבט אם להעסיקכם. לילי זאנג, הכותבת בפורטל "מיוז" אומרת, כי "כדאי שתשמרו לעצמכם את האמונות והעמדות הפוליטיות. ובעצם, כל פרט אחר שעשוי להצטייר כבעייתי. עם זאת, היה ויש פרט חשוב ומעורר מחלוקת שהנו מרכיב בלתי נפרד מאישיותכם, ואינכם מסוגלים להסתירו מהמעסיק, כתבו אותו בקורות החיים והתייחסו לכך כמבחן: אם המעסיק יזמן אתכם לראיון, עליכם לדעת שמדובר באדם ליברלי".

אל תציינו את כתובת המגורים שלכם, אלא אם התבקשתם לעשות כן

זה אולי פרט מפתיע, אך אחד הקריטריונים המרכזיים שעשויים להשפיע על קבלתכם לעבודה, הוא לא אחר ממקום המגורים. אם אתם מתגוררים רחוק ממקום העבודה אליו אתם רוצים להתקבל, אל תציינו זאת. לעיתים, אפילו הסכמתכם לבצע רילוקיישן לטובת המשרה החדשה, לא תסייע. "מראיינים מעדיפים עובדים הגרים באזור שאינו מרוחק מדי ממקום העבודה. הם יודעים שעובדים המגיעים למקום העבודה מרחוק, נוטים להיות עצבניים יותר. בנוסף, זו אחת הסיבות העיקריות שמביאות אותם להתפטר", מסבירה דונה סוואיי מחברת "אביד קריירה". עם זאת, לעיתים ציון מקום המגורים הוא קריטי לשם קבלה לעבודה, ואז אינכם יכולים להתחמק מלכתוב זאת.

הדרך לליבו של המעסיק מתחילה בפרטים הקטנים | צילום: fotolia

אל תתפארו בהישגים מן העבר (המאד) רחוק

בלי לשים לב, רבים כותבים על הישגיהם הלימודיים מהתיכון, או תעודות ההצטיינות מהאוניברסיטה. הנקודה היא, שהנטייה הראשונית היא תמיד לכתוב על הישגי העבר, שנראים לנו חשובים. את המעסיקים כך מסתבר, פחות מעניין אם היינו מצטייני מגמת פיזיקה בתיכון לפני חמש עשרה שנים. אם כבר, זה עלול לעורר תהיה באשר לעובדה שלא ציינו הישגים מהשנים האחרונות. נקודה למחשבה.

אל תכתבו דברי סרק כאשר אתם פונים למעסיק

מכתב הפנייה למעסיק צריך לתפוס את העין וליצור עניין. על כן, אל תמלאו אותו במשפטי סרק הברורים מאליהם. משפטים כמו: "קורות החיים מצורפים בזאת", או: "המלצות תימסרנה על פי דרישה" במייל הפנייה הראשוני, הם בזבוז של זמן. במקום זאת, כתבו על היתרונות שלכם, ומדוע אתם המועמדים המתאימים ביותר למשרה.

הטיפים הללו אינם היחידים שיסייעו לכם להתקבל למשרה עליה אתם חולמים, אך הם בהחלט עשויים למנוע מכם לבצע טעויות בגינן תפסידו הזדמנויות. ומי יודע? אולי בפעם הבאה שתנסו להתקבל למקום עבודה חדש, תופתעו לטובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.