חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שמואל האוזר: "ישראל נמצאת במצב שביר נוכח הגירעון"

יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר הציג היום לשר האוצר יאיר לפיד את הדוח השנתי של הרשות. לדברי האוזר, ישראל נמצאת בתקופה של אתגרים כלכליים בעולם והגירעון התקציבי שלה מביא אותה ל"מצב שביר". 

בדבריו התייחס האוזר גם לסוגיית הסדרי החוב במשק, עליה דנה הבוקר וועדת הכספים. לדבריו, "תמונת המצב מדאיגה. בשנת 2012 פתחו כ-28 תאגידים במשא ומתן עם מחזיקי אגרות החוב. אני סבור כי לאור ההיקף הנרחב של הפדיונות הצפוי בשנים 2013 ו-2014, המספר הגדול של תאגידים הפותחים במגעים עם מחזיקי אגרות החוב לצורך גיבוש הסדר יישאר בעינו".

האוזר הסביר כי בניסיון להתמודד עם תופעת הסדרי החוב, פיתחה הרשות "ארגז כלים" רגולטורי, שנועד להגביר את ההגנה על המשקיעים בעתות משבר, ולהציג להם מבעוד מועד סימני אזהרה על מצבן הכספי של החברות, שיסייע להם בהליך קבלת ההחלטות. בנוסף הרשות פעלה גם ללעידוד הנאמנים על אג"ח הציבורי והגופים המוסדיים לקחת חלק אקטיבי יותר בגיבוש הסדרי החוב, במטרה למקסם את ההגנה על זכויות המשקיעים בהסדרי חוב.

שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך | צילום: הראל רינצלר, דוברות משרד האוצר

האוזר ציין עוד כי סוגיית הסדרי החוב "מדאיגה גם נוכח מספר החברות עם הפניית תשומת לב והערת עסק חי. בשנה האחרונה מספר החברות עם הערת עסק חי גדל מ-55 ל-89. כמו כן, כ-180 חברות, המהוות כ-1/3 מהחברות הנסחרות בבורסה, כוללות הפניית תשומת לב או הערת עסק חי".

שר האוצר התייחס להחלטתו להקים וועדה לבחינת הסדרי החוב במשק ואמר: "אני מוטרד מהיקף הסדרי החוב הקיימים כיום במשק. היקף זה מחייב בדיקה מקיפה של השלכות הסדרי החוב הרבים ברמה הרוחבית על כלל המשק ועל אזרחי המדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן