Forbes Israel Logo

שני אזרחים סינים נהרגו בהתרסקות המטוס בסן פרנסיסקו

שני בני אדם נהרגו בהתרסקות המטוס של חברת אסיאנה בשדה התעופה בסן פרנסיסקו. אמש התרסק הבואינג 777 שהגיע מסיאול בשעה שניסה לנחות ועליו 307 נוסעים ואנשי צוות. המטוס עלה באש וכתוצאה מכך גם פונו 180 בני אדם לבתי חולים באיזור. על פי דיווחים בקוריאה הדרומית , שני ההרוגים הם אזרחי סין.

על פי עדי הראייה באיזור, זנב המטוס פגע במשטח הגישה למסלול הנחיתה בשעה שהנמיך גובה. בעקבות הפגיעה הזנב התפרק מגוף המטוס, וזה התרסק אל המסלול. בצילומי הטלוויזיה מהזירה ניתן היה לראות כי אנשים הצליחו לצאת בכוחות עצמם מהמטוס, לפני שהחל לעלות באש שכילתה חלקים נרחבים ממנו.

עוד לא ברור מה הסיבה שהביאה לתאונה, אך דווח כי הטייס לא הזהיר מפני כל תקלה. חוקרים של רשות התעופה הפדרלית יגיעו למקום ויחלו לחקור את המקרה. דייל קרנס, עוזרו של סגן מנהל מחלקת כיבוי האש של סן פרנסיסקו, אמר כי שני אנשים נהרגו בהתרסקות, 49 פונו מיד לבתי החולים באיזור עם פציעות קשות, ו-132 בני אדם נוספים פונו מאוחר יותר עם פציעות קלות יותר.

צילום: רויטרס

התאונה הזו היא התאונה הקטלנית הראשונה בה מעורב מטוס מסוג בואינג 777, דגם פופולרי לטיסות ארוכות טווח שנמצא בשימוש מאז 1995.

אחד מניצולי ההתרסקות, בנג'מין לוי אמר לתחנה המקומית של רשת NBC כי הוא מאמין שהמטוס ירד נמוך מדי במהלך הנחיתה. "אני מכיר את שדה התעופה הזה דיי טוב, והבנתי שהטייס ירד נמוך מדי, מהר מדי ואיכשהו הוא לא יצליח להגיע למסלול בזמן. הוא הבין וניסה לעלות שוב, אבל זה היה מאוחר מדי ופגענו במסלול בצורה קשה למדי ואז היינו עוד קצת באוויר ושוב ספגנו פגיעה קשה".

לוי סיפר עוד כי דלת החירום נפתחה והוא ואנשים נוספים החלו לרדת. "הוצאנו כמעט את כל מי שהיה בחלק האחורי של המטוס, וכשיצאנו היה קצת עשן אבל לא הייתה אש, היא הגיעה אחר כך".

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.