Forbes Israel Logo

שעה אחת קדימה: גדעון סער שוקל להאריך את שעון הקיץ

זכרתם להזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה? הלילה ב-02:00 עברה ישראל לשעון קיץ, אשר יסתיים בתחילת אוקטובר. שעון הקיץ בישראל מופעל החל מ-2013 בין יום חמישי ליום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ.

לאחר סאגה שנמשכה חודשים ארוכים התקבל בנובמבר האחרון תיקון לחוק שעון הקיץ, אשר קבע כי יסתיים מדי שנה ב-1 באוקטובר, ולא ביום ראשון האחרון שלפני י' בתשרי, כפי שהיה נהוג לפני כן.

אולם כנראה שלא מדובר עדיין בסוף פסוק בנושא: ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיש לאחרונה הצעת חוק חדשה להארכת שעון הקיץ עד 1 בנובמבר, כמו במדינות האיחוד האירופי וארה"ב. הצעת החוק תעלה להצבעה עם תום פגרת הכנסת.


חבר הכנסת ניצן הורוביץ. עדיין מאמין | צילום: ארטיום דגל

הורוביץ מתח ביקורת נוקבת על מסקנות הוועדה שמינה שר הפנים הקודם, אלי ישי, לבחינת שעון הקיץ, והדגיש כי כלל לא דנה בסוגיות המרכזיות של השפעת שעון קיץ ארוך על המאבק בתאונות הדרכים ועל ניצול שעות הפנאי:

"רק הארכה קבועה של שעון הקיץ עד 1 בנובמבר, תצמצם את תאונות הדרכים, תחסוך בחשמל, ובעיקר תאפשר לכולנו שעה נוספת של אור אחה"צ", אמר הורוביץ. "זה הדבר הנכון לעשות, לטובת כלל הציבור בישראל. אלי ישי והסיעות החרדיות בלמו את הנסיונות להאריך את שעון הקיץ כנדרש. כעת ניתן להשלים את המהלך, ולשים קץ סוף-סוף לאיוולת המשונה הזו". הורוביץ גם קרא לשר הפנים הנכנס, גדעון סער, לבחון מחדש את הנושא, ולתמוך בהצעת החוק החדשה. סער מבחינתו מסר בתגובה לפורבס כי ישקול את הנושא. 

יו"ר ועדת הפנים הנכנסת של הכנסת, ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה לפורבס כי "נדון בנושא עם פתיחת מושב הכנסת". גם דובר ועדת הפנים של הכנסת, ד"ר שמואל חן, מעריך כי לא תם הדיון הציבורי בנושא: "אני מעריך שהפעילות תימשך, אבל לא יודע אם וכמה תצליח", אמר חן. "לעניות דעתי הנושא הדתי הוא נון-אישיו, צריך לבחון את ההשפעה הכלכלית, הבטיחותית והתרבותית. נושא הצום ממש לא שייך לכאן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.