Forbes Israel Logo

שער הדולר נקבע על 3.537 שקלים: "המשך ההרחבה הכמותית מחליש את הדולר"

הדולר ננעל היום בעליה של 0.1% ושערו היציג נקבע על 3.537 שקלים. גם היורו התחזק, ב-0.2%, ושערו היציג נקבע על 4.725 שקלים. 

"שבוע המסחר נפתח בתנודתיות גבוהה לאחר שהמועמד המוביל לתפקיד נגידות הבנק הפדרלי, לארי סאמרס, הסיר את מועמדותו", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "השווקים קיבלו זאת בהקלה, מאחר שסאמרס היה ידוע בעמדתו המסויגת כלפי מדיניות ההרחבה הכמותית. כעת המועמדת המובילה היא ג'נט ילן, הידועה דווקא בתמיכתה במדיניות זו".

"יותר מאשר חשיבות זהות מחליפו של ברננקי, התגובה העזה של השוק להודעתו של סאמרס מעידה בעיקר על העצבנות לקראת ישיבת הבנק הפדרלי השבוע, שבה הוא צפוי להודיע על צמצום ראשון בהיקף ההרחבה הכמותית", הוסיפו ב-FXCM. "התנודתיות הזו צפויה ללוות אותנו עד לישיבת הריבית ביום רביעי בערב".


צילום: Shutterstock

האנליסטים מעריכים כי הבנק יצמצם ב-10-15 מיליארד דולר את היקף רכישות האג"ח: "צמצום רחב יותר יגרום לתגובה שלילית בשוק, שתתבטא בנסיגת מניות ובהתחזקות הדולר ועלייה בתשואה על האג"ח. אולם ספק אם הבנק הפדרלי יבחר להפתיע את השווקים. צמצום ההרחבה, ללא קשר להיקף, הינה נקודת ציון בשוק הפיננסי מאז קריסת להמן ברדרס, והבנק הפדרלי ירצה לבצע את התהליך באופן מדוד ומתון, מבלי לעורר טלטלות עזות מדי".

הדולר-שקל צנח אתמול לשפל חדש של שנתיים והתקרב לרמת 3.51 שקלים ואולם, בסופו של דבר הצמד נעל מעל 3.53 שקלים: "לאחר הירידה החדה של השבועיים האחרונים, הדולר-שקל כבר מצוי במכירת-יתר ורק טריגר משמעותי מכיוון השוק העולמי ידחוף את הצמד לעבר הרמה הקריטית של 3.50 שקלים", סיכמו ב-FXCM. "על כן, תוצאת ישיבת הפד תכריע את המהלך הבא של הצמד. עד אז ייתכן שנראה את הצמד נע בתוך הטווח של 3.52-3.54".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.