Forbes Israel Logo

שפל של 5 שנים בתביעות האבטלה בארה"ב סחף את וול סטריט לעליות

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה חיובית על רקע נתוני תביעות האבטלה החדשות בארה"ב והנטייה לעליות באירופה בעקבות הורדת הריבית של נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, מוקדם יותר היום. מניית פייסבוק עמדה במרכז לאחר פרסום דוחותיה אמש.

מדד הדאו ג'ונס התחזק היום ב-0.9%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.9%.

באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית לאחר נאומו של דראגי: בורסת לונדון הוסיפה 0.1% לערכה, בורסת פרנקפורט התחזקה ב-0.6% ובורסת מילאנו ב-0.1%. בורסת פאריס נסחרה סביב רמות הפתיחה. באסיה ננעל היום המסחר בירידות: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.2%, בורסת טוקיו איבדה 0.8% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 0.3%.

עקב הרעה במשבר בגוש היורו הודיע היום נגיד הבנק האירופי המרכזי על הורדת הריבית ב-0.25%, ל-0.5%. החלטת הריבית תאמה את ציפיות האנליסטים. במסיבת עיתונאים היום אמר מריו דראגי כי אינדיקטור הבטחון בשוק צנח בחודש אפריל, מה שמעורר חשש כי ההתאוששות של המשק האירופי תתעקב. "הסנטימנט השלילי באירופה התרחב במהלך חודשי האביב", טען. עם זאת, הצהיר דראגי כי "יעד האינפלציה נותר בעינו והמדיניות הכלכלית של הבנק תמשיך להיות גמישה".

צילום: רויטרס

בארה"ב התפרסמו היום נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף: מספר התביעות עמד על 324 אלף בלבד, שפל של 5 שנים. צפי האנליסטים לעומת זאת עמד על 346 אלף תביעות. בשבוע שקדם לנתונים האחרונים עמד מספר התביעות על 339 אלף. עוד פורסמו נתוני הגרעון המסחרי לחודש מרץ, אשר עמדו על 38.8 מיליארד דולר, לעומת צפי לגרעון של 42.1 מיליארד דולר.

נגיד הבנק הפדלי בן ברננקי הודיע אתמול כי לא יצמצם את היקף רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי או ישנה את הריבית. הבנק ימשיך ברכישת אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בכל חודש, במטרה לסייע להתאוששותו של המשק האמריקאי. בבנק חזרו והדגישו כי האבטלה עדיין גבוהה מדי לשינוי התכנית.

מניית פייסבוק התחזקה היום ב-5.6% לאחר שאתמול פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013, אשר הראו עלייה של 38% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם טבע פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון החולף, אשר הראו ירידה של כ-4% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP היה 960 מיליון דולר, ירידה של 26% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. הרווח המדולל למניה על בסיס non-GAAP היה 1.12 דולר, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך גבוה יותר מהערכות שעמדו על רווח של 1.1 דולר למניה. מניית החברה נחלשה הערב ב-0.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.