Forbes Israel Logo

שר האוצר הגרמני: ספרד קרובה להיחלצות מהמשבר

גרמניה מאמינה בכלכת ספרד. בראיון לעיתון הספרדי, אל פאיס, אמר שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה כי המערכת הבנקאית במדינה מסוגלת להתמודד עם המשקל של דרישות תוכנית החילוץ הבינלאומי. לדבריו, "נכונותה של ממשלת ספרד לצמצם את הגירעון והנתונים בשטח מראים לנו שאין צורך לדאוג בנוגע לעלות לציבור של תוכנית הסיוע. ספרד בדרך הנכונה לצאת ממשבר בחוב אליו נקלעה".

"התוספות לחוב המדיני של ספרד ניתנות לניהול" – וולפגנג שויבלה | צילום: רויטרס

ממשלת ספרד ביקשה כ-100 מיליארד יורו ממאיחוד האירופי עבור שיקום המערכת הבנקאית הפגועה שלה. אם ייתקבל הסכום במלואו, הוא עלול להוסיף כ-10 מיליארד יורו לחוב המדיני שלה. על פי תחזיות הממשלה, צפוי החוב המדיני של ספרד לגדול ל-80% מהתוצר הלאומי שלה עד סוף השנה.


ראש ממשלת ספרד, מאריו ראחוי צפוי להכריז השבוע על שורת צעדי צנע שיונהגו במדינה בתקופה הקרובה. צעדים אלה מצטרפים לתוכנית חיסכון בסך 45 מיליארד יורו, שהוכנה במסגרת המחוייבויות של ספרד תמורת כספי החילוץ. על פי התוכנית, התחייבה ספרד להוריד את הגירעון הציבורי שלה ב-5.3% עד סוף השנה.

למרות חששות שהביעו אנלסטים מכך שכתוצאה מעליות המימון הגבוהות של תוכנית החילוץ וההאטה המשמעותית במשק הספרדי, עלול ראחוי לפנות לאיחוד בבקשה לקבל חילוץ מלא, אמר שר האוצר הגרמני כי "מנגנון היציבות שיאפשר לספרד לקבל את כספי החילוץ ישירות לבנקים לא ייחל לפעול עד סוף השנה. לכן, אין טעם לדבר על מה שעתיד לבוא ויש להתמקד במה שעומד לרשותנו כרגע. אני מאמין שספרד יכולה לצאת מהמשבר הנוכחי וכי התוספות האחרונות לחוב של המדינה הם הגיוניים וניתנים לניהול".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.