חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שר האוצר הגרמני על משבר החוב באירופה: "הגרוע ביותר מאחורינו"

שיאו של משבר החוב הריבוני בגוש היורו מאחורינו, כך אומר שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה בראיון לעיתון "בילד", אשר יתפרסם במלואו מחר. שויבלה אמר כי ממשלות במדינות אשר שקועות בחובות כבדים, כמו למשל ממשלת יוון, מכירות כעת בכך שניתן יהיה להתגבר על המשבר שהחל באתונה לפני שלוש שנים רק על ידי יישום צעדי רפורמה כואבים.

"אני מאמין שהגרוע ביותר מאחורינו", אמר שויבלה. "הממשלה באתונה יודעת שהיא אינה יכולה להכביד כלכלית על מדינות אחרות בגוש היורו, כך שהיא דוחפת את הרפורמות". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שויבלה הוסיף כי הוא אופטימי גם לגבי צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה באירופה, ואת מאמציה לעצירת נטל החוב המתרחב שלה. "אני בטוח שצרפת תמלא אחר התחייבויותיה. הממשלה בהחלט יודעת שעל כל מדינה להמשיך ברפורמות כדי להישאר תחרותית".

שויבלה (מימין) עם אנגלה מרקל. "הגרוע ביותר מאחורינו" | צילום: רויטרס

וולפגנג פרנץ, ראש מועצת המומחים הכלכליים הגרמנית, היה זהיר יותר לגבי תפנית במשבר, שהתפשט לאירלנד, פורטוגל וקפריסין, ואף הכריח את ספרד לבקש חילוץ.

"ימים יגידו אם הגרוע ביותר מאחורינו", אמר בראיון לעיתון Rheinische Post. "יש כמה תקוות באופק. הגירעונות בחשבון השוטפים בספרד ובפורטוגל בירידה, משום שהן הפכו תחרותיות יותר ומייצאות יותר. יוון גם היא התחייבה למאמצים רבים והפחיתה בצורה חדה את הלוואות הנטו שלה ביחס לתמ"ג". 

עם זאת, אמר פרנץ כי כעת הוא מודאג מהבחירות באיטליה: "אם הממשלה החדשה תבטל את הרפורמות שהושקו על ידי ראש הממשלה המתפטר מריו מונטי, זה יעלה שוב את שיעורי הריבית לאיטליה", סיכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן