Forbes Israel Logo

שתהיו מוכנים להכל: השאלות ההזויות ביותר שתישאלו בראיונות עבודה

ראיון עבודה הוא מעמד מלחיץ. ההשפעה האדירה של המעמד על עתידו המקצועי של המרואיין, תחושת הבחינה וההערכה, הזמן הקצר שיש בידו להרשים את המראיין, הניסיון לבלוט מבין עשרות מועמדים וכמובן – העובדה כי מדובר בראיון בודד ממנו "אין דרך חזרה", הופכים כולם את הסיטואציה המוכרת כל כך למחולל לחץ ממשי בקרב רבים, כשמועמדים שונים אף מדווחים על התקפי חרדה חמורים בסמוך לראיון שכזה.

אך למרות הלחץ והחרדה הרבים, מרבית ראיונות העבודה מתנהלים באופן דומה אלה לאלה. מרבית המראיינים פותחים בהצגה כללית של החברה והתפקיד אותו הם מבקשים לאייש, ואז פונים אל המרואיין בסדרת שאלות. כעת, נבדלים המראיינים השונים אלה מאלה: בחברות מסוימות ישימו דגש על שאלות אשר יבחנו את אופן החשיבה של המרואיין ("נסה לחשב בקול רם כמה כדורי טניס נכנסים במטוס ג'מבו", לדוגמא), בעוד אחרים בוחנים את אישיותו באמצעות שאלות אישיות יותר. מראיינים מסוימים מעדיפים להיצמד לקורות החיים ולפרטים הטכניים, בעוד אחרים מעדיפים לבחון חשיבה יצירתית ויכולת אילתור בשדות לא מוכרים.


לא תמיד תשאלו את השאלות להן ציפיתם | צילום: thinkstock

אך בין אלפי השאלות אשר נשאלות מדי יום ברחבי העולם בראיונות עבודה בחברות השונות, ישנן כמה שאלות יוצאות דופן במיוחד. כמובן שלא יכולנו לסקור את שוק העבודה כולו, אך בהחלט יכולנו להתמקד ולבחון את החברות הגדולות ביותר הפועלות כיום בארה"ב, ואשר מגייסות עובדים על בסיס (כמעט) יומיומי.

לשם כך, פנינו לשורה של מנהלים בכירים וראשי מערכי גיוס העובדים בחברות הענק השונות, בכדי שיספרו מהן השאלות המוזרות ביותר אשר הם שואלים באופן קבוע את המתמיינים למשרה בחברה. מסתבר כי כמה מהשאלות האלו היו משאירות כל מועמד בפה פעור. האמת, גם אנחנו נשארנו ככה.

1. "מה היית עושה אם היית השורד היחיד בהתרסקות מטוס"? השואל: מגייס בחברת Airbnb, בראיון למועמדים לתפקיד חוקר בטיחות ומהימנות. המטרה: לבחון תשומת לב לפרטים, חשיבה יצירתית, תפקוד בתחום לא מוכר ויכולת אילתור.

2. "אם היית מתעורר ורואה 2,000 הודעות בדואר האלקטרוני שלך, כשהזמן הנותר איפשר לך לענות על 300 בלבד, כיצד היית מחליט על אילו הודעות להשיב"? השואל: חברת "דרופבוקס", לכלל עובדיה החדשים. המטרה: לבחון את יכולת קבלת החלטות, תיעדוף המשימות וההתמקדות בעיקר של המרואיין.

3. "מי ינצח בקרב בין בטמן לסופרמן"? השואל: אוניברסיטת סטנפורד, למועמדים לתפקיד במכון לסימולציות רפואיות. המטרה: לבחון חשיבה יצירתית, שימת לב לפרטים וזיהוי מאפיינים ותכונות.


אז איזה גיבור על הוא הטוב ביותר? | צילום: thinkstock

4. "מה אכלת לארוחת בוקר"? השואל: חברת האופנה "בננה ריפבליק", לכלל עובדי הרשת. המטרה: לבחון דפוסי התנהגות, יכולת עבודה במסגרת ועמידה ביעדים.

5. "תאר את הצבע צהוב לאדם עיוור". השואל: חברת התעופה "ספיריט איירליינס", למועמדים לתפקידי דיילות ונותני שירות. המטרה: לבחון את האינטליגנציה הריגשית של המועמד, ולבחון את יכולת ההתמודדות שלו עם אדם בעל מאפיינים שונים משלו.

6. "אם היית נדרש לפרוק מטוס ג'מבו מלא בסוכריות גומי קטנות, כיצד היית פועל"? השואל: חברת הייעוץ Bose IT, המטרה: לבחון חשיבה יצירתית ותפיסה כמותית, לבחון יכולת אילתור ואת יכולת המועמד להתייחס ברצינות לנושא הנתפס כשטותי ומופרך.
  
7. "כמה אנשים עזבו את שיקגו בטיסה בשנה החולפת"? השואל: חברת רדבוקס, למועמדים לתפקידי מהנדס בחברה. המטרה: לבחון יכולת זיהוי דפוסים, חשיבה מחוץ לקופסא, תפיסה כמותית והתמקדות בפרטים חשובים בלבד.

8. "מהי דמות דיסני האהובה עליך"? השואל: יצרנית הגלידה הענקית קולדסטון קרימרי, לכל עובדי החברה. המטרה: האמת? לא ידוע. אבל זו ללא ספק שאלה מעניינת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן