Forbes Israel Logo
מה חדש
מה חדש

תכשיטים לגברים, ספרים מומלצים וחידוש לנעלי העבודה האייקוניות

מתכשיטים בהשראת הספורט האתגרי, הטיפוס והנינג'ה, דרך רומן מרתק שרואה אור מחדש ועד לקולקציית חורף מפתיעה של מותג נעלי עבודה אוסטרלי שחוגג 150 שנה

מותג תכשיטי הגברים האיטלקי Brosway משיק את קולקציית 2021 בהשראת עולם הספורט והנינג'ה, עם התמקדות בטיפוס. בהמשך ישיר, הפריטים בקולקצייה משלבים בין הזוהר של התכשיט לבין עולם המטפסים עם מחברי שאקלים, שרשראות דיסקית בציפוי PVD שחור-מט, טבעות במראה אום בורג וצמידים המשחקים עם נעילות האבטחה של חבלי הטיפוס.

אהבנו במיוחד את צמידי ושרשראות החרוזים של המותג, משולבים שרשראות חוליות במראה מחוספס, את הטבעות במראה הבורג ואת הפריטים בהם שולבו סוגרי שאקל מעולמות הטיפוס. החומרים נראים ומרגישים איכותיים והפריטים בקולקציה עשוים ומורכבים היטב. המותג מציע מנעד תכשיטים רחב, ממגוון חומרים וסגנונות, שמאפשר התאמה למראה קז'ואל עדין או מראה מחוספס יותר ועמוס בפריטים, לצד למראה מוקפד יותר.

בין היתר, מציעה הקולקציה שרשראות חוליות מפלדת אל-חלד בגווני כסף או זהב שחור עם תליון מחבר שאקל בגימור מוזהב, טבעות דמויות אום בורג המשחקות עם המתח שבין הסגנון התעשייתי ליוקרתי ובין גימורי מט ומבריק. בנוסף, צמידי חוליות עם סוגרי טבעות קי-לוק המזכירים רתמות מטפסי הרים, צמידים המשחקים עם מראה של אזיקי הביטחון של מטפסים, וצמידים המשלבים שרשרת דסקית בגרסת אובר-סייז בגימור שחור מט. (199-779 שקל, בסניפי ואתר רשת ג'נטלמן).

על מהות הקיום האנושי, אבל לא רק

בספר "הר הקסמים" של תומאס מאן נתקלנו במהלך שיטוט בחנות הספרים הקרובה לביתנו. עיון בתקציר ורפרוף בשני הכרכים שמרכיבים את הספר הביאו להבנה די מהירה כי מדובר על סיפור ייחודי ומרתק. הספר, מתאר מסע אמיתי בחייו של הסופר: בשנת 1912 שהה תומאס מאן שבועות אחדים לצד אשתו בבית מרפא באלפים השווייצרים, ובשל הצטננות נבדק על ידי רופא, שמיד גילה "נקודה לחה בריאותיו". שנים רבות אחר כך סיפר באחת מהרצאותיו: "הרופא הבטיח לי שאנהג בחכמה אם אשאר שישה חודשים להירפא. אילו הייתי שועה לעצתו, מי יודע, אולי הייתי עדיין שם. במקום זה כתבתי את הר הקסמים".

וכך, מגולל הספר את המסע, תוך שימוש בדמויות שיצר הסופר והוא חושף את אישיותן בהדרגה לאורך חציו הראשון של הכרך הראשון. גיבור ספרו של מאן בא כמוהו לביקור של שלושה שבועות בבית המרפא "ברגהוף" שבראש הר הקסמים, אלא שהוא דווקא נענה לעצת הרופא, נשאר שם, ובסופו של דבר מבלה שם את שבע השנים הבאות. על ראש הר הקסמים יצר מאן מעין מיקרו-קוסמוס של חברה רב לאומית אירופית. הוא שתל בה צעיר רגיל מן החברה הגרמנית הבורגנית, והנחית עליו שפע של השפעות שונות ומגוונות המביאות את הגיבור לעסוק במהויות הקיום האנושי. במהלך שהותו שם מגלה הגיבור את החופש הגלום בהיותו חולה, חופש מהשכל הישר ומהמחויבויות שמטילה השגרה –  החופש להיות הוא עצמו. 

הרומן סוחף את הקורא וחושף בפניו שכבות בסיפור המרתק והמורכב. הרצאתו של תומאס מאן בסוף הספר, בה הוא מספר על נסיבות כתיבתו, מוסיפה עומק רב לסיפור. (הקיבוץ המאוחד, שנת הוצאה: 2020, כמות עמודים: 688, לרכישה באתר ההוצאה).

הסבה אופנתית

המותג האוסטרלי בלנסטון חוגג 150 שנה להיווסדו ומציע מגוון נעליים ומגפיים לגברים ונשים לחורף הנוכחי ולעונת הטיולים שתכף בפתח. מגפי בלנסטון ידועים כבר מזמן כמגפי עבודה איכותיים מועדפים, אבל לא רק – בשנים האחרונות הן הפכו לפריט נפוץ במלתחת האופנה.

ישראל הייתה בין המדינות הראשונות בעולם שהפכו את המגפיים לפופולריים בקרב פאשניסטות ולא רק בקרב מטיילים. כעת, מציג המותג את קולקציית החורף שכוללת מנעד רחב של פריטים בעלי אופי צעיר יותר, שמשלבים אופנה, טבע ואורבניות.

ועוד נקודה שהערכנו במיוחד: ב-3 שנים האחרונות מייצרת החברה בטכנולוגיה חדשנית בשילוב חומר ה-Poron®XRD, שמספק רמה חדשה של נוחות עם בלימת זעזועים מרבית (עד 90%). בנוסף, החומר מגן מפני היווצרות בקטריות, עובש וטחב. (להשיג ברשתות וחנויות נעליים נבחרות, כמו WeShoes או MasterSport).

נעלי בלנסטון. כבר לא רק לטיולי שטח. צילום: יח"צ
נעלי בלנסטון. כבר לא רק לטיולי שטח. צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.