Forbes Israel Logo

“תעסוקה היא בעיה עולמית – צריך לעודד יזמות שתהפוך אנשים לעצמאים כלכלית”

הועידה השנתית של (DLD (Digital Life Design, ה-11במספר, נפתחה היום בצהריים במינכן.הכנס שמתנהל תחת הכותרת It Is only the beginning יבחן בשלושת הימים הקרובים מה צופן לנו עתיד האינטרנט אחרי 20 שנות קיומו. הכנס מחבר בין מעצבי דעת הקהל המשפיעים ביותר, מנהיגי התעשייה, גאוני הדיגיטל וענקי הסטארט-אפ ונחשב לאחד הכנסים החשובים באירופה בנושא האינטרנט. 

יוסי ורדי | צילום: DLD

את הוועידה פתחו סטפי קזרני ויוסי ורדי, המכונה לעיתים קרובות כ"הגורו של האינטרנט הישראלי" והוא אחד מהדמויות המשפיעות ביותר על תעשיית הדיגיטל באירופה. אחריהם עלה פול ברנמד קאלן, מנכ"ל "הוברט בורדה מדיה" לשיחה בנושא יזמות יחד עם בן הורוביץ מייסד-שותף ב"אנדרסון הורוביץ" , אחת משלוש קרנות ההון סיכון הגדולות בעולם.

בנאומו מתאר בן את חייו של היזם ומדגיש כי לא מדובר ברצף של סיפורי הצלחה. מאחר ובסיס הפעולה של היזם הוא הניסיון לעשות דבר שאף אחד אחר לא עשה בעבר, נתקלים היזמים במצבים לא נוחים המלווים בלחץ רב אך מספקים את הדרייב להמשיך בעשייה.

בן הורוביץ ופול ברנמד קאלן | צילום: DLD

העובדה כי כנס ה-DLD השנתי נפתח בנושא היזמות מדגיש את חשיבותו ומרכזיותו בתעשייה העולמית. בעבר, אומר בן הורוביץ, "עובדים היו מפוטרים בגלל שלא ביצעו את עבודתם כמו שצריך אבל בעולם קפיטליסטי כל כך, אתה לא צריך להיות עובד גרוע או כזה שהביצועים שלו בינוניים בכדי להיות מפוטר, אתה יכול למצוא את עצמך מפוטר שלא באשמתך".

כמעסיק, טוען בן הורוביץ זה מדאיג. "אני חושב שאנחנו המנהלים והתאגידים הגדולים נכשלנו. בעולם תאגידי כל כך יעיל ומשוכלל, תעסוקה היא בעיה עולמית לכן ממשלות ותאגידים צריכים לעודד יזמות בכדי לוודא שאנשים יקבלו את הכלים להפוך ליזמים ועצמאים מבחינה כלכלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.