Forbes Israel Logo

תקועים בפקקים: לוס אנג’לס היא העיר הגרועה בעולם לנהיגה

אמנם לוס אנג'לס הייתה הסמל האמריקאי לתנועה גרועה במשך עשורים, אך מסתבר שהרחובות והכבישים של העיר כל כך פקוקים עד כדי כך שהיא גם המובילה הגלובלית של צפיפות עירונית ב-2016. כך גילה מחקר חדש של חוקרת אנליטיקות התחבורה INRIX, אשר הרחיבה את דוח התנועה השנתי שלה לכזה שכולל 38 מדינות.

תושבי לוס אנג'לס בזבזו 104 שעות בממוצע בפקקי תנועה בשנה שעברה, או 12.7% מזמן הנסיעה הכולל שלהם, לפי כרטיס ניקוד התנועה הגלובלי. לפי המחקר עלות הצפיפות, אשר נאמדה בזמן ודלק מבוזבזים, התבררה כ-9.7 מיליארד דולר עבור לוס אנג'לס, או 2,408 דולר לנהג. ברחבי ארה"ב, עלות הצפיפות מוערכת בכמעט 300 מיליארד דולר.

שילוב של צמיחה כלכלית וגז זול יחסית תרמו לצפיפות בערי ארה"ב, כולל לוס אנג'לס, ניו יורק וסן פרנסיסקו בשנה שעברה, לדברי הכלכלן הבכיר בוב פישו מ-INRIX. "בלוס אנג'לס ירידת שיעור האבטלה היתה הירידה השישית בגודלה במדינה בקרב אזורים מטרופוליטניים, וצמיחת התמ"ג האמיתית עלתה ב-4%", הוא אמר לפורבס. "אנחנו רואים השפעה מובהקת של כלכלה שמשתפרת על מערכת כבישים דחוסה גם כך".

הדוח בחן 1,064 ערים ברחבי העולם. בולטות בהעדרן ערים במדינות כמו סין, יפן ואוסטרליה, אשר INRIX אספה דאטה שלא היה ניתן לכלול בסקר. ישראל אינה מופיעה בדוח.

נהגי מוסקבה נמצאים במקום השני, כמי שמבזבזים 91 שעות בנסיעה לשום מקום; וליוממים הניו יורקים שנוסעים ברכב היו במקום ה-3 מבחינת התנאים הגרועים בעולם, עם בזבוז של 89 שעות בפקקי תנועה. אזור סן פרנסיסקו-עמק הסיליקון דורג במקום ה-4, עם נהגים שבזבזו 83 שעות, בעוד שבוגוטה מקולומביה היתה במקום ה-5, עם יוממים שמושבתים בכבישים במשך 80 שעות סך הכל.

וכאשר תנועה הופכת ליותר ויותר גרועה בערים רבות, יתרונות כלכליים יוכלו להפוך אותה לגרועה אף יותר. "אם הסוגים האלו של משתנים ימשיכו לעלות, אנחנו בוודאי נראה עליות מתמשכות בצפיפיות", הסביר פישו.

עלות צפיפות התנועה ברחבי ארה"ב מוערכת בכמעט 300 מיליארד דולר | צילום: fotolia

TomTom, אשר מספקת שירותי ניווט ותוכנה מבוססי מפות, דירגה גם היא את לוס אנג'לס כבעלת התנועה הגרועה ביותר בארה"ב במדד התנועה שלה לשנת 2016. העיר הקליפורנית הדרומית היתה רק במקום ה-12 בעולם מבחינת בזבוז זמן בתנועה לפי המתודולוגיה של TomTom, ומאחורי אזורים אורבניים כולל מקסיקו סיטי, בנגקוק וג'קרטה.

יחד עם זאת, התנועה בלוס אנג'לס כל כך מרגיזה, עד כדי כך שהמיליארדר המקומי אלון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, אפילו מאיים להתחיל לחפור מנהרות מתחת לאדמה כדי להימנע מלהיתקע בפקקים.

למרות שחסרונם ניכר, מספר פתרונות ושירותים מבוססי טכנולוגיה לשיפור הניידות האורבנית מופיעים לעזרת הנהגים. אפליקציות ניווט שמאפשרות לנהגים לשמור מקום בחניונים ולנהוג אליהם ישרות, במיוחד באזורים עמוסים במרכזי הערים, ותמרורי תנועה מתקדמים שמצוידים עם חיישנים כדי לנטר את זרימת התנועה, הן שתי אופציות כאלה לדברי פישו.

"אנחנו חושבים שרוב היתרונות שלנו יכולים להיעשות דרך ביג דאטה ופתרונות חניה חכמים, לדוגמא. מעל ל-30% מצפיפות התנועה העירונית במרכזי העיר קשור לחיפוש אחר חניה, ולכן יש יתרון ישיר לצמצום שלה", הוא ציין. "תמרורי תנועה חכמים הם גם יחסית זולים, ובטוח זולים יותר מהוספה של נתיב לכביש".

ג'נרל מוטורס ופורד עוברות גם לשירותי ניידות ותחבורה שיכולו לסייע בהקלה על צפיפות עירונית. יחידת שיתוף המכוניות Maven בג'נרל מוטורס, לדוגמא, מכוונת לנהגים בעיר שצריכים להשתמש ברכב רק לעיתים ועבור תקופות קצרות – ממספר שעות ועד מספר ימים. פורד רכשה ב-2016 את Chariot, שירות שאטלים קטן מסן פרנסיסקו שמשתמש בטרנזיטים של יצרנית הרכב. בדומה לאובר ו-Lyft, הנוסעים מזמינים את הנסיעה ב-Chariot דרך אפליקציית הסמארטפון, ומוציאים כ-3 דולר בלבד לכיוון אחד.

ווייז, שירות הניווט בבעלות גוגל, הוסיף תוסף הסדר הסעות הדדי לאפליקציות שלו, שמאפשר למשתמשים באזור סן פרנסיסקו להתארגן מראש על נסיעות משותפות עם עמיתים לעבודה או שכנים בימים שהם מעדיפים לא להיות הנהגים עצמם. וכדי לפתות עוד יותר יוממים לצאת מכלי הרכב שלהם, מצביעי מחוז לוס אנג'לס אישרו בהצבעה את Measure M, הערכת מס מכירות כדי לממן 120 מיליארד דולר של שיפורים ברכבת התחתית, הרכבת הקלה ומערכת האוטובוסים במשך שלושת העשורים הבאים. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר בתחבורה המונית במדינה.

INRIX מקווה שמחקר הצפיפות שלה יוביל לפתרונות ארוכי טווח. "אנחנו רוצים לדרבן שיח עם ערים ומדינות על זה – ומה לעשות עם זה", סיכם פישו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.