Forbes Israel Logo

תקציב הביטחון: בריטניה שלחה לחיילים בקפריסין מטוס מלא מזומן

בשעה שהפרלמנט הקפריסאי מנסה למצוא פיתרון סביר שיאפשר למדינה לקבל את חבילת החילוץ מבלי למסות את הפקדונות על כל אזרחי המדינה, והאזרחים צובאים על הבנקים בניסיון למשוך את כספם לפני שהמסים ייכנסו לתוקף, בריטניה מצאה פתרון מקורי לחייליה המשרתים במדינה. הממלכה שלחה מטוס עמוס במיליון יורו במזומן, במקרה שכרטיסי האשראי והכספומטים במדינה יפסיקו לעבוד.

"הטיסה המריאה היום לקפריסין עם מיליון יורו כאמצעי חירום שנועד לספק לחיילים ולמשפחותיהם הלוואות חירום במקרה שבו הכספומטים במדינה וכרטיסי האשראי יפסיקו לעבוד כליל", נכתב בהצהרה של משרד ההגנה הבריטי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

המשבר הנוכחי בקפריסין החל דווקא לאחר התפתחות חיובית עליה דווח ביום שישי האחרון: הממשלה המקומית הצליחה להגיע להסכמה עם האיחוד האירופי על חבילת חילוץ בסך 10 מיליארד יורו לכלכלה מוכת החוב. אולם השמחה על הצלת הכלכלה המקומית התחלפה במהרה בדאגה של האזרחים, לאחר שהתגלה כי התנאי להלוואה היה מיסוי הפקדונות בבנקים.

על פי התוכנית, הפקדונות הנמוכים מ-100 אלף יורו ימוסו ב-6.75%, ומס של 9.9% יוטל על הפקדונות הגבוהים מ-100 אלף יורו. הידיעה על המס שצפוי להיות מאושר בממשלה הביא קפריסאים רבים לרוץ אל הבנקים בניסיון למשוך את כספם, והביא את בורסות העולם לטלטלה של מספר ימים, מתוך חשש שהמשבר יתפשט גם למדינות מוכות חוב אחרות באירופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.