Forbes Israel Logo

2 גברים ורבע מיליארד דולר: כיצד כבשו קוצ'ר ועוזרי את עמק הסיליקון

אשטון קוצ'ר, אחד מהשחקנים המצליחים בעולם, יכול כמובן להרשות לעצמו את אחד המותרות הבסיסיים ביותר של סלבריטאי בלוס אנג'לס: מכונית עם נהג. אבל הוא מעדיף את אובר. "אנחנו נוסעים ל־Warner Bros", הוא אומר בנחישות, כשאנחנו נכנסים לשברולט טאהו שחורה יחד עם השותף העסקי שלו, המנהל המוזיקלי גיא עוזרי, בבוורלי הילס. "ניסע דרך Moorpark ואז נעלה על כביש 101".

אין צורך בהוראות. הנתיב הטוב ביותר להגיע מהמובלעת המגודרת, שבתוכה גרים קוצ'ר ועוזרי במרחק שלוש דלתות בלבד אחד מהשני, ועד למגרש בבורבנק, לוס אנג'לס, שבו מצלם השחקן את סדרת הנטפליקס החדשה שלו, כבר מתוכנת במכשיר הנייד של הנהג. אבל קוצ'ר, עם הביטחון העצמי הגבוה שלו, לא יכול שלא להתערב – במכונית הזו הוא הבוס. לפני חמש שנים הוא ועוזרי השקיעו 500 אלף דולר באובר, וההחלטה הזו שווה להם היום פי 100 מהסכום הזה.

הכתבה מופיעה בגיליון מאי של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

"אתה למעשה לא מתחרה בחברות המוניות – אתה קורא תיגר על עצם הרעיון של בעלות על רכב", אומר קוצ'ר על החברה שבה השקיע. "זה מטורף. ולכן יש לזה את התאוצה והפוטנציאל שיש לזה".

זה נשמע כמו הימור מוצלח, אך הוא ממש לא בודד. תיקי ההשקעות של קוצ'ר ועוזרי, שיש בהם יחד למעלה מ־70 השקעות, כוללים כמה מהחברות המשגשגות בעולם, עוד לפני אובר: Skype, Spotify, Pinterest, Shazam, Airbnb ו־Warby Parker. זאת לצד סטארט־אפים בעלי ערך, כמו Zenefits ו־Flexport, שנמצאים בתחילת דרכם.

יהיה קל להפחית מערכם של קוצ'ר (38) ועוזרי (43, המנהל של U2 ומדונה) ולצייר אותם כחובבנים שסוחרים ב"מגניבות" שלהם בשביל לקדם את עסקיהם. אבל חוץ מהעובדה שמספר רב של מיליארדרים שבנו את הונם בעצמם – לרבות רון בורקל, אריק שמידט, מארק קובן, דיוויד גפן ומארק בניוף – נתנו להם מיליונים מההון הפרטי שלהם כדי שיוכלו להשקיע אותם, ובעוד שכל החמישה האלה ידועים כמי שנהנים מחיי התהילה והזוהר, יש לציין כי גם משקיעה מתונה מהם בהרבה, חברת Liberty Media, זרקה לעברם 100 מיליון דולר לאחרונה כדי שיעבדו – וכדי שיעשו זאת בלי בורקל, שעד כה היה שותף פעיל שלהם.

כחברה פרטית, Liberty Media חייבת להרשים בנתונים. וזה בדיוק מה שהופך את קוצ'ר ועוזרי למשכנעים כל כך. הם פתחו את ספרי החשבונות שלהם בפני פורבס, והמספרים מרשימים הרבה יותר מאשר "אחי, איפה המכונית שלי?", שבו כיכב קוצ'ר. במהלך שש שנים הם הפכו 30 מיליון דולר ל־250 מיליון דולר. הבחור שעד לאחרונה שיחק ב"שני גברים וחצי" הכפיל את הסכום בכמעט פי שמונה וחצי.

"אם בשגרה אתה מסוגל להחזיר עד פי שלושה מהסכום, אתה נחשב לאחד ממשקיעי הסיכון הטובים ביותר", מסביר מארק אנדרסן, שמופיע בקביעות ברשימת המשקיעים של פורבס וגייס יותר מ־4 מיליארד דולר במהלך השנים עם חברת הון הסיכון שלו Andressen Horowitz. "אם אתה מחזיר פי חמישה מהסכום, זה נחשב ממש שיחוק. ישבתי בכיתה בשיעורי מתמטיקה: פי שמונה זה גבוה באופן משמעותי מפי חמישה".


קוצ'ר ועוזרי. ניחנו בחושים מחודדים | צילום: Brian Ach Getty Images for TechCrunch

אנדרסן לא לבד בהערכה שהוא מגלה כלפי השניים. דברו בפרטיות עם התותחים של עמק הסיליקון, שהעבירו זמן עם קוצ'ר ועוזרי וצפו בהם בפעולה, ותשמעו את אותו הסיפור: הבחורים האלה הם פשוט חכמים, ללא הסתייגויות, נוסח "חכמים בשביל טיפוסים הוליוודיים". ההצלחה המפתיעה שלהם מדגישה שתי אמיתות אוניברסליות: כמה פשוט לנהל כסף של אנשים אחרים, וכמה קשה לעשות זאת היטב.

כוכבים חדשים בעמק

הדרך המוזרה של קוצ'ר, משקיע הון סיכון, התחילה דווקא עם מי שהוא כעת הראפר פושט הרגל קרטיס "פיפטי סנט" ג'קסון. לפני עשור פיפטי סנט ביצע הימור ורכש את Vitaminwater Glaceau בתמורה לכך שהפך לפנים של המותג – והרוויח לפי ההערכות כ־100 מיליון דולר, כאשר קוקה קולה רכשה את החברה ב־2007.

"חתמתי על הסכם דומה עם ניקון באותו הזמן", נזכר קוצ'ר בזמן ארוחת בוקר בביתו של עוזרי. "ואז אמרתי לעצמי, 'רגע, אני חייב להבין איך נכנסים למשחקי ההון, משום שזה משחק כל כך הרבה יותר הגיוני'".

כל המסע של קוצ'ר היה אינטואיטיבי. הוא נולד להורים מהמעמד הבינוני באייווה, וגדל ללא ידע עסקי או שיעורים בתחום מלבד הדבר החשוב ביותר: מוסר עבודה קשוח. הוא עבד בתחום הבנייה עם אביו מגיל 10, ובתיכון עבד בעבודות שונות, ביניהן – שרת, קצב ועובד במפעל של יצרנית ומשווקת מותגי המזון הבינלאומית General Mills.

השכל תמיד היה שם: כשנרשם לאוניברסיטת אייווה, תכנן ללמוד לתואר בהנדסה ביוכימית. כך עד שזכה בתחרות דוגמנות, נשר מהלימודים ועבר לניו יורק ואז ללוס אנג'לס.

הפריצה הגדולה שלו הגיעה ב־1998 עם הסדרה "מופע שנות ה־70", שם כיכב כחתיך האידיוט מייקל קלסו, תפקיד שבעקבותיו קיבל רצף תפקידים דומים בסרטים נוספים. אבל בזמן שקוצ'ר תויג כטיפש, הוא החל לחדד את כישוריו: ב־2003 יצר והנחה את התוכנית הקומית Punk'd עם מצלמה נסתרת עבור MTV; בתקופה שבה קיבל השראה מ־Vitaminwater, הוא ייסד את Katalyst, כיום חברת הפקות משגשגת; המנהלת הדיגיטלית שלו שרה רוס, שאותה צד מפורטל הטכנולוגיה TechCrunch, התחילה להציג אותו בפני האליטות של עמק הסיליקון, כולל רון קונווי (אחד ממשקיעי האנג'ל הבולטים והמקושרים ביותר שם) ומייקל ארינגטון (מייסד TechCrunch ועורכו לשעבר). "90% מהזמן רק הקשבתי", אומר קוצ'ר.

"היתה בהחלט תקופה שבה אנשים מעטים מאוד מחוץ לעמק הסיליקון לקחו משהו מזה ברצינות", אומר אנדרסן. "הוא התחיל לעשות את זה, כשזה ממש לא היה מגניב".
קוצ'ר עשה את שיעורי הבית שלו היטב. הוא בקיא בשפה של מיזמי ההייטק, ולא רק בסמלי הז'רגון. בארוחה פרטית בכנס Under 30 של פורבס בשנה שעברה, קוצ'ר העביר שעה וחצי בהובלת ויכוח נמרץ עם כמה מהתותחים הכבדים של עולם המדיה, על היחס הנכון באופטימיזציה של תנועת גולשים ברשת והכנסות מפרסום דיגיטלי. במובן מסוים הוא כמו ספורטאי בנבחרת פוטבול, שהתחיל לבלות עם המתמטיקאים החנונים ובסופו של דבר, הראה שהוא אחד מהם. "ברגע שלומדים כיצד לזהות נמר שלג", מציין קוצ'ר, "קל מאוד לראות נמר שלג מתקרב".

אנדרסן הזמין אותו ב־2009 להזרים מיליון דולר ל־Skype. כאשר מיקרוסופט קנתה את החברה 18 חודשים מאוחר יותר, ערכה של ההוצאה הכפיל עצמו פי ארבעה. אך חשוב מכך, קוצ'ר הרשים את חבריו החדשים בסן פרנסיסקו, שעדיין התאוששו מהמיתון הגדול.

עוזרי עבר גלגול דומה למדי. הוא נולד בישראל ועבר ללוס אנג'לס בגיל שמונה. כתלמיד בתיכון בוורלי הילס בעיר הוא התחיל לנהל הרכבי היפ הופ קטנים וליצור קשרים עם ילדיהם של המתווכים החזקים בהוליווד, כמו פרדי דה מאן. המנהל המוזיקלי של Maverick שכר את עוזרי הנער לעבוד בשבילו בלייבל שהקים יחד עם מדונה. במהלך שנות ה־90 עוזרי כבר התקדם והפך מצייד כישרונות ליושב ראש החברה, ופיקח על רשימת כוכבים, כמו מיוז ואלניס מוריסט.

"הרבה ממה שאני עושה כעת דומה לכך מאוד", הוא אומר, "שזה לנסות לזהות טאלנטים ואז לעזור להם לשווק את המוזיקה שלהם, את החזון שלהם".

עוזרי נדבק בחיידק הסטארט־אפים, והחל לפתח קשרים עם ביל גרוס, אשר גייס מיליארד דולר לחממה שלו בפסדינה, Idealab, בסוף שנות ה־90. אבל כשהשוק נפל בשנת 2000 הוא מחק עימו רבות מחברות ההייטק המתפתחות, יחד עם תוכניות להנפקה ומיליונים שהזרים עוזרי, שהלך עד הסוף עם Idealab. אם לזרות מלח על הפצעים, כשסוכן ה־CAA לשעבר סת' רודצקי הציע לו הזדמנות להשקיע בדיל של Vitaminwater, אותו דיל שהפך את פיפטי סנט לעשיר ושימש השראה עבור קוצ'ר, עוזרי סירב.


הפכו למנהלי השקעות מוערכים בעמק הסיליקון. קוצ'ר ועוזרי | צילום: Max Morse

בערך באותו הזמן הוא התיידד עם בורקל, שאמר לו כי המפלה של Idealab היתה גם ברכה: הוא למד שיעור חשוב בגיל 27. עוזרי הפך למנהל של מדונה, והוביל אותה שוב ושוב לסיבובי הופעות בעולם שקצרו יחד כ־600 מיליון דולר. כאשר רודצקי הציע לו ב־2008 להשקיע ב־Vita Coco, עוזרי כתב צ'ק על סך 1.2 מיליון דולר. שווי החברה קפץ מ־28 מיליון דולר ל־664 מיליון דולר מאז 2007. אחרי כן הוא שוב הצליח בגדול, הפעם עם גרופון. ככל שהתעמק יותר בתחום מימון הסטארט־אפים, כך גילה שלעסקי הבידור אין כמעט ייצוג בעמק הסיליקון.

"היה בחור אחד בלבד מהקהילה שלנו, שלא רק עשה את זה, אלא הצליח להשיג את כל הדילים הנכונים", נזכר עוזרי, "זה היה אשטון". כאשר עוזרי הציע לשלב כוחות, קוצ'ר הסכים.

סומכים עליהם

קוצ'ר ועוזרי חברו לבורקל כדי להקים את A-Grade Investments ב־2010 (שלוש האותיות הראשונות מייצגות את השם הפרטי של כל מייסד). המיליארדר תרם לחברה כ־8 מיליון דולר ואת השימוש במשרדיו, ואילו קוצ'ר ועוזרי הוסיפו מיליון דולר כל אחד. כשהצ'קים הראשונים של A-Grade התחילו להגיע, הם נעו בטווח של 100־50 אלף דולר, ועם הזמן הופיעו בהם מספרים בני שבע ספרות. השלושה כיוונו לסטארט־אפים עם שלושה מאפיינים: מייסדים מושכים שעמם הם באמת ירצו לעבוד; חברות שבליבן תעמוד בעיה שיש לפתור, בעיה שעיקרה חיסכון בזמן, או העשרתו; ולבסוף, מודל עסקי שהתערבותם בו באמת תהווה תמריץ.

אחד מהם היה האתר Genius לפרשנות אישית של הגולשים על שירים ויצירות אחרות, שקודם לכן נודע כ־.Rap Genius A-Grade היתה המשקיעה העיקרית הראשונה בחברה לאחר שזו סיימה את חממת Y Combinator ב־2011. אילן זכורי, מייסד משותף ב־Genius, מציין כי "כל מי שאי פעם גייס כסף יודע עד כמה גדולה ההתמודדות הזו, ועד כמה משקיעים נוטים לחכות ולראות מה יעשו המשקיעים האחרים".

קוצ'ר מינף את ההשפעה הגדולה שיש לו במדיה החברתית כדי להניע גולשים אל האתר – אחרי הכל, הוא מחזיק בתואר המשתמש הראשון בטוויטר, שמספר העוקבים אחריו הגיע למיליון. כאשר מספר המשתמשים של Genius הלך וגדל, Andressen Horowitz השקיעה באתר 15 מיליון דולר, ו־A-Grade טיפסה לשווי של 10 מיליון דולר, מספר שהוכפל מאז במונה דו־ספרתי.

הקריירה של קוצ'ר החלה למשוך תשומת לב, אם כי עדיין נחשב כשחקן טרי בשוק. בניו יורק טיימס כינו אותו "אדם פזור דעת ונאה, אשר התמקצע בשפה הזרה והאוטופית של עמק הסיליקון". לעיתים קרובות הוא נכלל באותה נשימה יחד עם משקיעים סלבריטאים, כמו ג'סטין ביבר וליידי גאגא, אשר ידעו להקשיב היטב למנהלים שלהם, אבל לא הרבה מעבר לכך.

"יש הרבה סלבריטאים 'תיירים' בתעשייה שלנו היום", אומר המשקיע המיליארדר כריס סאקה, שעיטר את שער רשימת המשקיעים של פורבס ארצות הברית בשנה שעברה. "אנשים מפורסמים אורבים בשטח ומנסים להשיג חתיכה מהעוגה בלי להביא ערך כלשהו לשולחן. עבור אשטון, היה מדובר במחויבות יומיומית להייטק במשך לפחות שמונה שנים".

קוצ'ר מייצג במובן זה חלוץ: סלבריטאי שלא רק משקיע הון כתמיכה, או משתמש בשמו כדי לקבל גישה להסכמים, אלא מנהל למעשה כסף עבור אנשים אחרים. מה שאפשר לו לעשות זאת היו הישגי העבר של A-Grade: ב־2011 קוצ'ר, עוזרי ובורקל השקיעו 2.5 מיליון דולר ב־Airbnb, החלטה ששווה כעת כ־90 מיליון דולר. הם גם השקיעו 500 אלף דולר באובר בשני שלבים – נתח אחד דרך Lowercase Capital של סאקה, עוד בשלב הנביטה הראשונית של אובר, ונתח שני ישירות לחברה, במהלך סבבי הגיוס המאוחרים יותר. כעת אובר שווה יותר מ־60 מיליון דולר.

בדרך היו לא מעט צעדים שהתגלו כטעויות. קוצ'ר הזרים כסף לשירות המכשירים הניידים מבוסס הרשת Ooma, ואף הפך למנהל הקריאייטיב שלו, אך השירות נפל לאחר ההנפקה. הוא גם השקיע באפליקציית BlackJet, האובר של המטוסים. A-Grade השקיעה בחממת האופנה האינטרנטית Fab.com, ראתה את הערך שלה ממריא למיליארד דולר על הנייר, ואחר כך צונח למחיר מכירה שהוערך ב־15 מיליון דולר בלבד.

אך כמו הוליווד ומוזיקה, הון סיכון הוא עסק של להיטים. וגם אם שמים בצד את ההצלחות עם אובר ו־Airbnb, הביצועים של A-Grade נותרים ביחס של 3:3, הודות להצלחות אחרות, כולל השקעה בת 3 מיליון דולר ב־Spotify ב־2010 (שהוכפלה פי שלושה לפחות), השקעה של 300 אלף דולר ב־Warby Parker שנתיים לאחר מכן (שהוכפלה פי שבעה) והשקעה של 1.5 מיליון דולר ב־2014 ב־Houzz של המייסדים הישראלים עדי טטרקו ואלון כהן (שהכפילה עצמה פי שישה).

ב־2012 קוצ'ר, עוזרי ובורקל החליטו לגייס עוד כסף ל־A-Grade, ומצאו שורה של מיליארדרים ששמחו להניח את כספם אצלם. "לא תמיד אפשר לדעת מהו ערכם של סטארט־אפים בהייטק, ואני סומך על הבחורים האלה שיהיו להם עוד הצלחות", אומר דיוויד גפן לפורבס. קובן מוסיף, "לשניהם יש תחושה טובה בנוגע למה שעובד בקרב הצרכנים".
 אף שאין ספק כי המגניבות שלהם היתה גורם משמעותי במשחק גיוס ההון, קוצ'ר ועוזרי יכלו להציע גם גישה מסוג שונה – את האפשרות להיכנס לסבבים עתידיים של אובר ו־Airbnb. "בין שהם הימרו עלינו ובין שעל תיק העבודות שלנו, היה לנו כבר צד חיובי שהיה צורך להכיר בו", אומר קוצ'ר.

תהילה יכולה להפוך לכסף כשמשתמשים בה נכון. כשעיריית ניו־יורק ניסתה להגביל את הצמיחה של אובר דרך רגולציה חונקת, קוצ'ר השתמש בפופולריות שלו במדיה החברתית כדי למתוח ביקורת על ראש העיר ביל דה בלאזיו, שבמהרה חזר בו. לעוזרי היו הלקוחות שלו, כולל מדונה, שהשתמשה בפומבי באפליקציית המובייל Flipboard, השקעה נוספת של A-Grade. קוצ'ר אפילו "הרוויח" נזיפה מוועדת המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) ב-2011, לאחר שפרסם כמה מההחזקות של A-Grade בגיליון אינטרנטי של המגזין Details (שכבר לא פעיל), שבו שימש כעורך אורח.

הגישה הזו של מגע צמוד עם המדיה שומרת על זרם קבוע של הזדמנויות. "כשיש לך מוניטין של מישהו פרודוקטיבי ותורם", מסביר אנדרסן, "אתה נוטה לקבל הזמנות לדברים רבים".

לשנות את העולם

את הפרק הבא במסע הון הסיכון של קוצ'ר ניתן למצוא בסן פרנסיסקו, בקצה רובע סומה הידידותי להייטק. שם, בלופט שטוף שמש שהתרוקן לאחרונה מאנשי האתר AngelList, נמצא ביתו החדש של Neighborly – סטארט־אפ מימון המונים לאגרות חוב עירוניות, שהתחדש ב־5.5 מיליון דולר בסבב הגיוסים ההתחלתי. צבע שהתקלף מברך אתכם בצאתכם מהמעלית – כש־AngelList עזבה ועברה למיקום חדש, היא תלשה מהקיר שלט בגודל של אופניים ולקחה אותו איתה. במקומו, מייסד Neighborly ג'ס ווילסון, בוגר MIT בן 33, רוצה לתלות ציטוט ממוסגר של קוצ'ר: "הפכו את אגרות החוב לסקסיות שוב".

קוצ'ר ועוזרי ינהלו את 100 מיליון הדולר של Liberty תחת כלי חדש – Sound Ventures. הסטארט־אפ Neighborly הוא אחת מההשקעות הראשונות בו. "הם רואים דברים מנקודת מבט שבפשטות, אין לנו הרבה אנשים ששותפים לה", אומר ווילסון על קוצ'ר ועוזרי. "זה לא רק בידור, זו לא רק מדיה. זה חיבור גלובלי בין אנשים".

"כל אדם בפורטפוליו מחזיק במספרי הטלפון האישיים שלנו", מציין קוצ'ר, "הם יכולים להתקשר אלינו מתי שהם רוצים, 24 שעות ביממה, על מה שזה לא יהיה".

Sound Ventures הוא צעד ענק קדימה: יותר כסף, כסף של אנשים אחרים (Liberty דחתה באופן ספציפי את ההצעות של קוצ'ר ועוזרי להזרים פנימה כספים משלהם), ובלי "מבוגר אחראי". בורקל מסביר לפורבס על הפרידה מהשניים באימייל. "אנחנו קרובים יותר מאי פעם, והצוותים שלנו ממשיכים לסגור הסכמים יחד". קוצ'ר מוסיף על כך, "היות שאנחנו חברים כל כך טובים, אף פעם לא רצינו שתפיסות עולם שונות על השוק הפוטנציאלי יובילו לקונפליקט".

סביר יותר להניח שבורקל, שלא היה לו בוס במשך שנים, לא רצה שיגידו לו מה לעשות. ל־Liberty יש כוח להטיל וטו על השקעות מרכזיות, והיא תספק תמיכה משרדית דרך ענקית ההופעות Live Nation, שבה היא בעלת המניות הגדולה ביותר. היה זה העומד בראש Live Nation, מייקל ראפינו, אשר הציג את קוצ'ר ועוזרי למנכ"ל Liberty גרג מאפיי.

קוצ'ר ועוזרי אישרו, כי הם לוקחים "עמלה טיפוסית" – 2% מההשקעה במזומן ו־20% מהרווחים, נוסף לבונוסים על ביצועים. אז מדוע Liberty שמה את הכסף הזה דווקא אצלם במקום אצל שחקנית מבוססת יותר, כמו Greylock או Sequoia? "הם לא הסכימו, אולי, לחלק מהתנאים", אומר מאפיי. "אבל אני חושב בכנות שהסיבה החשובה ביותר היא שיש להם דרך שונה, עולם שונה מזה של חברות אחרות".

Neighborly מייצגת את הדרך החדשה הזו. עם Sound Venture, קוצ'ר ועוזרי רוצים להתמקד בתחומים "משעממים" בהחלט. חוץ מחברת מימון ההמונים ("שהופכת את אגרות החוב לסקסיות שוב"), הם כבר משקיעים באוטומציה של משאבי אנוש (Zenefits), שקיפות פיננסית לממשלות מקומיות (OpenGov) ושירותי משק בית (Handy).

בסך הכל הם מצפים לממן בין 60 ל־70 חברות במהלך השנים הקרובות. כדי להקפיץ את הבסיס בן 100 מיליון הדולר שלהם, הם יצטרכו לבצע הימורים גדולים יותר בהמשך. "ארבע מהחברות, אם יהיה לנו מזל, הולכות להיות סופרנובות, ו־50% מהן יסיימו מאוזנות", מתאר קוצ'ר. "25% הולכות להיזרק בצדי הדרך. לא היינו צריכים להסביר את זה ל־Liberty".

ההסכם יוכל לגדול אף יותר. הם חברו לחברת TPG Capital, שתספק מזומנים נוספים אם הפורטפוליו של החברה ירצה לגדול. הארנק של Liberty נראה פתוח גם הוא. "הם תמיד יכולים לחזור ולבקש יותר", אומר מאפיי.

אלו דברים מרגשים עבור קוצ'ר ועוזרי, שבמהלך הראיון ישבו בחדר ההלבשה של קוצ'ר בבורבנק, לוס אנג'לס, המלא במזכרות של קבוצת הפוטבול שיקגו ברס, וביצעו סיעור מוחות בנוגע לחממה שהם שוקלים לפתוח. בדיוק באותו רגע נכנס אל החדר עוזר במה ושאל אם קוצ'ר מוכן להתחיל לצלם. הוא הנהן. "אהיה שם תוך שתי דקות".

ההפרעה הזו מציעה נקודת מבט שמסגירה את הכוונות שלהם. קוצ'ר הרוויח 20 מיליון דולר בעונה האחרונה של "שני גברים וחצי". עוזרי, אחרי שסיבובי ההופעות האחרונים של U2 ומדונה הכניסו 152 מיליון דולר ו־305 מיליון דולר בהתאמה, ייקח בוודאי הביתה כ־15 מיליון דולר. עבור שני הבחורים האלה, מדובר בתשוקה, לא בעניין של חיים ומוות.

"אם לא נרוויח דולר, אבל נשנה את העולם בדרך משמעותית כי אנחנו פותרים בעיות אמיתיות, תומכים באנשים נהדרים ועושים כמיטב יכולתנו כדי לעזור, התשואות הולכות להיות רק הצד השולי", הוא אומר – ממש כמו עובד ותיק ומנוסה בעמק הסיליקון.

הכתבה מופיעה בגיליון מאי של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן