חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

2 טייסי מילואים נהרגו בהתרסקות מסוק קוברה במהלך אימון

שני קציני מילואים נהרגו הלילה בהתרסקות מסוק קוברה, מעט לאחר חצות בין צומת מסמיע לקיבוץ רבדים שבדרום. המסוק נפל בשדה חיטה ולא באזור מיושב. בזירה נמצאו שתי גופות של קציני מילואים, והודעה נמסרה למשפחות. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הודיע מיד על הפסקת הטיסות בחיל עד לחקירת נסיבות התאונה הטראגית.

בצה"ל קיבלו את הדיווח מעדי ראייה שראו את התרסקות המטוס ומיד הבינו כי הקשר על המסוק נותק בסמוך להתרסקות. וככל הנראה הטייסים לא הפעילו אותות מצוקה.
גורם בחיל האוויר אמר הלילה לדה פוסט כי מדובר בתאונה שהנסיבות שלה אינן ברורות וכי מדובר במסוק יחסית אמין, שתאונות התרסקות בו הן נדירות. במקום נמצאים כעת כוחות גדולים של חיל האוויר הסורקים את האזור במטרה לאסוף את שברי המסוק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מסוק הקוברה, המכונה בחיל האוויר "צפע", הוא מסוק קרב דו-מושבי מתוצרת האמריקאית הוא המסוק הראשון בעולם שנבנה למטרות שיגור וחימוש. מתאפיין בפרופיל צר המקשה לפגוע בו. הוא פשוט לתחזוקה ועל כן זול ואמין.

צילום: רויטרס

עד לרכישת מסוק האפצ'י, היה הקוברה מסוק הקרב העיקרי של צבאות ארצות הברית וישראל. משימתו העיקרית של הקוברה היא תקיפת מטרות שריון, וחימושו האופייני כולל טילים נגד טנקים, שתי כוורות רקטות ותותח תלת-קני 20 מ"מ. ניתן לחמשו באופן שונה בהתאם למשימה והתאמתו לירי טילים מונחים נגד טנקים או נגד מטרות אחרות מסוגים שונים.

אל"מ במילאוים נרי ירקוני, טייס קרב וחוקר תאונות אוויריות, אמר הבוקר לגל"צ: "נותרו שרידים גדולים מה שאומר שמהירות הפגיעה בקרקע הייתה אטית יחסית. אך עוד מוקדם מדי לומר, צריך לבדוק מה קרה שם. לפעמים ברגע הראשון לא מעלים על הדעת מה הייתה הסיבה לתאונה וזה מסתבר רק בדיעבד".

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, סיפר: "אזרחים ראו כדור אש ושיערו שמדובר בנפילת מסוק. עלה חשש שהמסוק נפל למקור מים והוזעקה גם יחידת צוללנים. אמרו לנו שאנחנו צריכים לחפש ערימת ברזל. היה קשה לסרוק את השטח מהאוויר, כיוון שמדובר בשדה חיטה. מתנדבים התפרשו בשדה החיטה עד שנשמעה צעקה בקשר של אותו מתנדב שזיהה את החלקים ואת גוף המטוס על טייסיו".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן