חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

2,000 חיילי מילואים הוקפצו לתרגיל פתע בצפון הארץ

בצל המתיחות בגבול עם סוריה, צה"ל פתח בתרגיל גדול וזימן לצפון הארץ 2,000 חיילי מילואים במטרה לבחון את יכולת התגובה המהירה שלו במקרה של עימות עם חיזבאללה בלבנון. התרגיל, שיימשך עד יום חמישי ויכלול אימונים באש חיה, יבחן גם את המוכנות והגמישות המבצעית של צה"ל, כך אמר גורם צבאי בכיר.

זו הפעם הראשונה מזה כמה שנים שצה"ל עורך תרגיל כה גדול, והוא מגיע על רקע המתיחות הגדולה בגבול הצפוני, הן עם חיזבאללה והן עם סוריה. על פי דיווחים, ארה"ב שוקלת להתערב בנעשה בסוריה עקב עדויות לשימוש בנשק כימי על ידי משטר אסד. ביום ראשון אמר בכיר איראני כי כל התערבות במלחמת האזרחים בסוריה תוביל לתקיפת ישראל.

"המציאות מחייבת אותנו להכין את היכולות האלה", אמר המקור הצבאי. "חיילי המילואים מבינים זאת. התרחיש מתייחס ללבנון, אבל רלוונטי גם לסוריה", הוסיף.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במהלך 24 השעות האחרונות, עוצבת אתגר (חלק מפיקוד הצפון) החלה לזמן חיילי מילואים ללא התראה מוקדמת. עם התייצבותם, לחיילים נאמר כי המשימה השתנתה וכי עליהם להיפרס בשטח בתוך 48 שעות.

צילום: מרק ישראל סלם

במהלך האימון, חיילים יפתחו בתרגיל אש חיה חטיבתי. "יש צורך בכוננות גבוהה, ומשיגים זאת דרך תרגילי פתע. זה חלק ממערכת האימונים שלנו", אמר המקור הצבאי. התרחיש במרכז התרגיל כולל הסלמה פתאומית עם חיזבאללה, שמובילה לתמרון קרקעי בשטח לבנון.

בשבוע שעבר, מל"ט שמקורו בלבנון חדר למרחב האווירי הישראלי סמוך לחיפה והופל על ידי מטוס F-16 של חיל האוויר. בפרבואר, גדוד טנקים מהחטיבה המשוריינת 401 ערך תרגיל מלחמה בגולן. מדובר היה בגדוד "9 עשת", המורכב ברובו מהטנקים המתקדמים ביותר של צה"ל (מרכבה סימן 4), שתרגל תרחישי קרב הכוללים איומים אפשריים בגזרת הצפון והתמודדות עם נפגעים רבים.

בספטמבר 2012, צה"ל ערך תרגיל פתע וביצע הקפצה מהירה של יחידות תותחנים מהגדה המערבית לגבול הצפון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן