26,000 דולר בשנה וגם אתם מנויים: חדר הכושר היוקרתי ביותר בעולם

רבים מכרטיסי הברכה לימי ההולדת אשר קיבלנו לאורך השנים הסתיימו במשפט "שתזכו להרבה אושר, עושר וכושר", וכנראה שלא סתם: בעוד ה"אושר" נותר עדיין תחום אינדיבידואלי לחלוטין, נראה כי ה"עושר" וה"כושר" צועדים מדי פעם יד ביד. זהו בדיוק המקרה של חדר הכושר האקסקלוסיבי בעולם אשר פועל בארה"ב, פונה  לקהל הלא מאוד רחב, ומבטיח למנוייו תנאי אימון מדהימים ומפנקים במיוחד – והכל במחיר של 26,000 דולר בשנה "בלבד".

למה לקהל "הלא מאוד רחב"? לא מכיוון שמגזרים שונים אינם רצויים במועדון, אלא פשוט מכיוון שקשה להגדיר חדר כושר אשר גובה דמי מנוי שנתיים בגובה של כ-100,000 שקלים כאחד כזה. חדר הכושר היוקרתי מפעיל נכון להיום שני סניפים בלבד – האחד בניו יורק והשני בגרינוויץ', קונטיקט – אך לפי ההנהלה, בכוונתם להמשיך ולפתוח סניפים נוספים ברחבי העולם כולו, כך שהמנויים יוכלו למצוא חדר כושר אקסקלוסיבי בכל ערי העסקים המובילות ברחבי העולם.

תשכחו מכרטיס חבר וממקלחות משותפות

שמו של חדר הכושר היוקרתי הוא Equinox, על שם היממה בשנה במהלכה שעות היום והלילה שוות לחלוטין. אך למרות שמו, קצת קשה להתייחס אל חדר הכושר היוקרתי כ"שוויוני" למדי. ההבנה כי מדובר ברמה אחרת מכל דבר שהכרתם עד כה תכה בכם כבר עם הגעתכם למועדון (אם לא היכתה בכם בעת ביצע התשלום), כשאיש לא ידרוש מכם להציג כרטיס חבר או להעביר חיישן מיוחד אשר יעיד כי אתם מורשי כניסה. הנהלת המועדון לא מוכנה לקחת את הסיכון כי אדם שאינו חבר מועדון יצליח לשים את ידו על חיישן שכזה, ולכן כל אדם עובר סריקת רשתית, אשר מאשרת כי הוא אכן בעל המנוי ומאפשרת את כניסתו למתחם.

חדר הכושר עצמו נפרש על פני מתחם אדיר ממדים, ומצויד, כמובן, בכל המכשור החדיש ביותר שתוכלו לדמיין. מכשירי הריצה מצוידים בכל הגדג'טים האפשריים, מתחם המשקולות כולל מגוון אדיר של מכשירי עזר, רצועות וחיישנים, המכשירים עצמם מצוחצחים וממתינים לבואכם, וגם אזור המזרונים מציע מזרונים אורטופדיים ייחודיים, אשר נועדו לתמוך בכל התרגילים והשרירים האפשריים.

"אנשים באים בשביל שירות יוקרתי" | צילום: אתר החברה

והפאר ממשיך, כמובן, גם במתחם המלתחות – שם לא תמצאו את עצמכם מתגודדים עם מתאמנים נוספים, חלילה. לכל מתאמן מוקצה תא רחצה פרטי בו הוא זוכה לפרטיות מלאה, למקלחות מהודרות ולערכות סבונים, טיפוח, גילוח ושאר אביזרים נלווים. כל מנוי מקבל גם סט מגבות, חלוק רחצה, זוג כפכפים וסט שלם של בגדי ספורט נקיים בכל אימון ואימון, כך שהמנוי אינו נדרש להביא מאום (מלבד הנעליים).

אך לדברי רולאנדו גרסיה, מנהל חדר הכושר הניו יורקי, המועדון אינו "מועדון כושר" אשר מתמקד בשרירים ובסיבולת לב ריאה, אלא מועדון בריאות כולל אשר מתמקד בתנועה, בתזונה ובהתחדשות. עם הגישה הבריאותית הזו, הוא מסביר, מדריכי המועדון אינם מודאגים מהמשקל אשר מניפים המנויים או ממהירות הריצה שלהם – אלא מ"איכות החיים הכוללת שלהם", לדבריו.

"המותרות היחידות שעוד נשארו בידנו בעידן הזה היא היכולת לשלוט באופן מסוים על הבריאות שלנו", הוא ממשיך להסביר. "וזה בדיוק מה שאנחנו מספקים כאן במועדון. השאלה היא לא 'כמה מהר אתה רץ', אלא 'כמה בריא אתה, ומה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב הבריאותי שלך עוד יותר?'. וזה בדיוק מה שתקבל כאן".

ולשם השגת המטרה הזו, המנויים זוכים לפיקוחם האישי של מאמנים בעלי ניסיון רב בתחום, אשר עברו כולם שורה ארוכה של הכשרות – החל מתחום הכושר ועד לתחומי התזונה והרפואה המשלימה. כל מתאמן זוכה לפיקוחו הצמוד של מדריך פעם אחת בכל שבוע – במטרה לשמור על ביצוע מדויק ולהתאים את תכנית האימון כל העת.

ואם כל זאת לא הספיק, לרשות המנויים וצוות המדריכים עומד מכשיר מיוחד אשר נמצא לרוב במרפאות ספורט מתקדמות. המכשיר למעשה סורק את גופו של המנוי, מציג שורה ארוכה של מדדים ואינדיקטורים שונים, ומציג בזמן אמת הדמיה תלת ממדית של גופו של המנוי. כך יכולים המדריכים לבחון את השפעות האימון ולהתאים את התרגילים למצבו הרפואי הנוכחי.

לדבריו של גרסיה, היחס המיוחד והמקצועי לו זוכים המנויים הוא שמביא אותם לחדר הכושר היוקרתי שנה אחרי שנה. לראייתו, היחס האישי עולה בערכו עשרות מונים על המקלחות המפוארות (והן אכן מפוארות עד מאוד) או המתחם המצוחצח: "המנויים שלנו חוזרים בשביל החוויה היוקרתית הרבה יותר מהמתקנים היוקרתיים", הוא טוען. "יחס כזה מאוד מאוד קשה ונדיר למצוא במקומות אחרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן