חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“6,000 חולים מתים כל שנה מזיהום שקיבלו בבית החולים”

4,000-6,000 איש מתו ב-2012 כתוצאה מזיהום אליו נחשפו בבתי החולים, כאשר שמירה על היגיינה נכונה וטיפול ראוי יכולים היו למנוע 1,000-4,500 מיתות – כך עולה מדוח מבקר המדינה יוסף שפירא לשנת 2013, שעסק בזיהומים בבתי החולים.

על פי המבקר, בעשורים האחרונים נצפתה עלייה בשיעור הזיהומים כתוצאה משהייה במוסדות רפואיים, בחומרת הזיהומים ובעמידות מחוללי הזיהומים לאנטיביוטיקה. הדבר גורם לתחלואה יתרה, לתמותה ניכרת ולעלויות גבוהות למשק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"נמצא כי חולים המאושפזים בבתי החולים חשופים לזיהומים עקב תנאי אשפוז לא הולמים, מחסור בחדרי בידוד, מחסור בצוותים מטפלים, אי-שמירת היגיינת ידיים ועוד". המבקר מצא כי הצוותים הרפואיים לא תמיד מקיימים את השמירה על היגיינת ידיים בשל "עומס רב"; קיימת חוסר מודעות של ציבור המבקרים בבתי חולים על אודות המותר והאסור בעת ביקור; וכי הצפיפות הרבה בחדרי האשפוז, במסדרונות המחלקות ובחדרי האוכל, והעומס על הצוות הסיעודי, מגבירים את סכנת ההידבקות.


צילום: רויטרס

שפירא ביקר בחריפות את הממצאים, וציין כי "מערכת הבריאות אינה יכולה להשלים עם אי-הקפדה על הכללים בדבר שמירת היגיינת ידיים. על כל הגורמים במערכת הבריאות לפעול בכל האמצעים האפשריים להגברת ההיענות בתחום זה, ובין היתר נדרשת מעורבות פעילה יותר של דרגי הניהול הבכירים בבתי החולים".

בנוסף, ממליץ מבקר המדינה על הקצאת משאבים לשיפור תנאי האשפוז. "צריך להקטין את הצפיפות, להוסיף תקני כוח אדם – רפואי וסיעודי, לרבות כוח אדם ייעודי ביחידות למניעת זיהומים בבתי החולים, ועוד. עקב החשיבות והרגישות של הנושא, שיש לו השפעה על חיי אדם פשוטו כמשמעו, על משרד הבריאות להציג מצב זה לדרג השרים".

לדעת משרד מבקר המדינה, על משרד הבריאות וקופות החולים להנחיל לציבור הרחב דרכים למניעת זיהומים בקהילה ובבתי החולים, לרבות שימוש מושכל באנטיביוטיקה, ומידע בדבר המותר והאסור בעת ביקור חולים במוסדות אשפוז ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן