75,000 דולר על ראשו של ברננקי: האתר בו תוכלו להזמין חיסולים פוליטיים – עבור ביטקוינס בלבד

ככל ש"ביטקוין" – המטבע הדיגיטלי – הולך וצובר פופולאריות בקרב הציבור, כך שוק הסחורות אשר ניתן לקבל ברשת תמורתו הולך ומתרחב למוצרים חדשים. כבר כיום ניתן לקבל כמעט כל מוצר בעולם – החל מגרביים, דרך סושי וכלה בהרואין – בתמורה לביטקוינס. אך אתר חדש מאיים לקחת את המצב צעד אחד רחוק יותר – וכנראה שגם רחוק מדי.

בחודש שעבר קיבלתי אי-מייל מוצפן ממקור בלתי מזוהה. הכותב הזדהה בכינוי "סאנג'ורו", והוא קישר אותי לפרויקט האחרון שלו: שוק אינטרנטי אשר יציע פלטפורמת "מימון המונים" לביצוע התנקשויות על רקע פוליטי. נשמע מורכב? כנראה שהדבר המפחיד במיוחד הוא – שזה לא מסובך כלל.

באמצעות האתר, הגולשים יוכלו לסמן מטרה פוליטית מרחבי העולם כולו. לאחר שהמטרה סומנה, גולשים אחרים יוכלו להוסיף ביטקוינס נוספים, ובכך להעלות את ערך הפרס הכספי אשר יקבל מבצע ההתנקשות העתידי. מעין "קיקסטארטר" למתנקשים פוליטיים.

במהלך 4 החודשים מאז עלה האתר לאוויר, 6 מטרות כבר סומנו על ידי משתמשים מרחבי העולם, ופרסים הוכרזו על ראשיהם. בראש הרשימה נמצא נגיד הבנק הפדראלי של ארה"ב אשר יסיים את תפקידו בחודש הבא – בן ברננקי. ברננקי מקדים "מטרות" ידועות נוספות דוגמת נשיא ארה"ב ברק אובאמה או ראש ה-NSA קית' אלכסנדר, בעיקר בשל פעילותו הרבה כנגד התפשטות המטבע הווירטואלי הפופולארי – אשר עשוי לסכן את המערכת המוניטרית בארה"ב ובעולם כולו.

הפרס על ראשו של ברננקי טיפס, כאמור, עקב תרומות רבות של גולשים אנונימיים אשר הוסיפו עוד ועוד מטבעות – עד אשר הגיע לסכום מרשים של 124.14 ביטקוינס, שווה ערך לכ-75,000 דולר כיום. לשם השוואה, על ראשו של אובאמה מוצע פרס בגובה 40 ביטקוינס בסך הכל, והתנקשות באלכסנדר תזכה את המתנקש ב-10 ביטקוינס בלבד.

בלתי אפשרי לעקוב אחריו. הביטקוין | צילום רויטרס

המוטיבציה המחרידה של סאנג'ורו מרחיקה מעבר לכמה רציחות פוליטיות. הוא מאמין כי לאחר ששוק הרציחות האינטרנטי יצבור מספיק משתמשים, הוא יאפשר לבצע כמות רציחות משמעותית, אשר לבסוף תרתיע אנשים מלכהן במשרות ציבוריות. כוונתו, בסופו של תהליך, היא "לחסל את כל הממשלות, בכל מקום בעולם" לדבריו.

"אני מאמין כי אצליח לשנות את העולם לטובה" כתב באי מייל. "באמצעות המערכת נביא עולם ללא מלחמות, מעקבים או חדירה לפרטיות של אזרחים. ללא כלי נשק גרעיניים, צבאות, מניפולציות פיננסיות ועוד. אני מאמין כי ברגע שכמה פוליטיקאים יחוסלו, חבריהם יבינו שהם הפסידו במאבק על הפרטיות – וההרג יוכל להיפסק. אז נעבור לשלב עולמי של שלום ושל פרטיות בטוחה".

בדומה לאתרים נוספים ברשת ה"דארק ווב" – הרשת החשוכה המשמשת כבית לאתרים אפלים במגוון תחומים – החל מסחר בנשק וסמים ועד סרטי סנאפ ופדופיליה – גם האתר של סאנג'ורו פועל ברשת האנונימית Tor, אשר תוכנתה במיוחד בכדי להבטיח אנונימיות מוחלטת לגולשים ולמנהלי האתרים השונים בה. גם החלטתו של סאנג'ורו לאפשר את התשלום באמצעות ביטקוינס בלבד נועדה בכדי להגן על משתמשי האתר: המטבעות הווירטואלים תוכנתו כך שיהיה בלתי אפשרי לעקוב אחריהם – לא אחר המשלם ולא אחר מקבל התשלום. כך ניתן לסחור בשירותים שונים ואפלים בתמורה לביטקוינס, מבלי שאף גוף יכול לעקוב אחר תנועת הכספים בין המשתמשים.

כיצד תוכיחו כי אתם אכן המתנקשים?

בכדי למנוע מ"מתנקשים מתחזים" מלזקוף לזכותם התנקשות "מוצלחת", סאנג'ורו דורש ממשתתפי האתר לשלוח קובץ טקסט המוצפן באופן מיוחד ישירות אליו, בו יציין המתנקש את שעת ההתנקשות המתוכננת. לאחר ההתנקשות, יוכל המתנקש האנונימי להוכיח כי הוא העומד מאחוריה, וכך לקבל את הפרס המובטח.

לראייתו המעוותת של סנג'ורו, לא רק שהאתר ישמש פלטפורמה שתהפוך את העולם "למקום טוב יותר", הוא אף טוען כי הוא שם דגש מיוחד על הגבולות האתיים של האתר. לכן, הוא מדגיש, הוא יאפשר לסמן כמטרות "אך ורק אנשים אשר כבר הפעילו כוח ואלימות על בני אדם אחרים. באופן מדויק יותר – אך ורק אנשים הנמצאים מחוץ להישג ידו של החוק עקב עיוות ושחיתות, ואשר לקורבנותיהם אין כל דרך אחרת לנקום בהם על מעשיהם".

המבוקש מס' 1. ברננקי | צילום: רויטרס

אפילו אם נבחר להתעלם מחוסר המוסריות המשווע העומד בבסיס האתר, האם לא מדובר בניסיון לחבל בדמוקרטיה? לדברי סנג'ורו, התשובה ברורה. "בוודאי שכן, הגבלת הדמוקרטיה היא הסיבה לכך שחוקקה חוקה בארה"ב. תמיכת הרוב במנהיג כיום אינה לגיטימית יותר משהייתה תמיכת הרוב בעבדות לפני מאות שנים. עם האתר החדש, עקרון ההזדמנות השווה של הקפיטליזם יוכל סוף סוף לעבור גם למישור הפוליטי. כל ביטקוין שתשלם הוא קול נוסף בדרך לחיסול החקיקה שמפריעה לך".

סנג'ורו עצמו, כאמור, מקפיד לשמור על זהותו הפרטית בצללים. אך במהלך ההתכתבויות ביננו הוא העיד על עצמו: "אני חי חיים נוחים, אם כי ספרטניים במידת מה. הדבר היחיד שמכאיב לי באמת הוא ההתקפות החוזרות ונשנות על הזכות הבסיסית לחופש ופרטיות של בני האדם. אני נהנה מחיי היום יום שלי – ובעיקר מהחופש שלי לפרטיות. אותו אני לא יכול לקנות בכסף. אין דבר שאני רוצה יותר מלראות את הפרויקט שלי מצליח, ולשם כך אני זקוק לכמה פוליטיקאים מתים".

סביר להניח כי כעת, רשויות החוק האמריקאיות יכלו להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לאתר את "סאנג'ורו". כפי שעשו בחודש אוגוסט האחרון, אז סוכני ה-FBI הצליחו לעצור את מפעילו של אתר פדופיליה גדול אשר פעל במחשכי רשת ה-Tor. בחודש שעבר גם דיווחו סוכני הרשות כי הצליחו לעצור את מפעיל "דרך המשי" – רשת אינטרנטית למכירת סמים, אשר פעלה אף היא במחשכי הדארק-נט ובאמצעות ביטקוינס בלבד.

אך סנג'ורו שם את מבטחו בשיטות ההצפנה המתקדמות של הביטקוין והדארק נט ולדבריו, יש לו עוד כמה "קלפים בשרוול" אשר אמורים לשמור על זהותו חסויה ובלתי מושגת. "אני אנרכיסט – מוצפן" הוא מסכם. "ואני מאמין כי מצפה לנו עתיד מזהיר במיוחד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן