Forbes Israel Logo

“8200 מייצרת יותר מיליונרים מבתי הספר לעסקים בעולם”

תדמיתו של צה"ל בעולם שנויה במחלוקת לדעת רבים, אולם יש לפחות יחידה אחת בצבא הישראלי שגורפת שבחים גם מהתקשורת האנגלית הידועה ביחסה הקר לכל מה שקשור לקולוניה הבריטית לשעבר.

עיתון "הגארדיאן" הבריטי הרעיף שבחים על יחידת המודיעין 8200, וטען שמהיחידה שבעבר הייתה סודית, יצאו יותר מיליונרים שעשו את הונם בתחום ההיי-טק מאשר רבים מבתי הספר לעסקים ברחבי העולם.

"מעטים יקשרו את הצבע ירוק-זית של מדי הצבא הישראלי לאופנה העכשווית, אבל האתר Stylit, בו סטייליסט וירטואלי מתאים לגולשים תלבושת טרנדית בהתאם לטעמם, מבוסס על אלגוריתמים שפותחו במקור למעקב אחר טרוריסטים ומניעת פיגועי התאבדות", נכתב בעיתון הבריטי המוערך.

אגף התקשוב בצה"ל | באדיבות צה"ל

Stylit היא אחת מ-19 חברות סטארט-אפ צעירות שהציגו את מרכולותיהן בתום תוכנית יזמות בת חמישה חודשים שהקימו לפני 3 שנים כמה מבוגרי 8200, יחידה שיוציאה אחראים בין היתר לחברות כמו נייס, קומברס וצ'קפוינט, כולן מבוססות על טכנולוגיות שפותחו בצבא.

"עם עלייתן של אפליקציות מבוססות צרכנים המסתמכות על עיבוד כמויות עצומות של מידע, ישראל נמצאת עשור לפני ארה"ב ואירופה – והכל בזכות הצבא", החמיאו בגארדיאן ליחידה המובחרת של צה"ל.

אתר האופנה החדשני, כמו סטארט-אפים חדשים רבים, מנסה לחקות את ההצלחה של אפליקציית הניווט Waze, שנרכשה לאחרונה על ידי גוגל בסכום של למעלה ממיליארד דולר.

"חלק גדול מהפרקטיקות והטכנולוגיות בהן השתמשנו בצבא משמשות אותנו היום ב-Stylit כדי לפתור בעיות שאנחנו רואים בעולם האופנה", אמר לעיתון יניב ניסים, תוכניתן לשעבר ב-8200 שעיצב את האלגוריתם המשמש את אתר האופנה. 


אפליקציית הניווט Waze. גם אותה הקימו בוגרי 8200 | צילום: רויטרס

בגארדיאן המשיכו לפרגן ליחידת המודיעין של צה"ל: "עבור חבריו לצבא של ניסים, 8200 היא בית הספר הפרטי להיי-טק של ישראל, הפותח דלתות לקבוצה גדולה של יזמים בעלי מחשבה והכשרה דומה".

לפני כעשר שנים החליטו בוגרי היחידה להתחיל בתוכנית היזמות שנקראת EISP, ובמסגרתה הם משמשים כ"מנטורים" של סטארט-אפים צעירים. עד כה, 22 מהחברות הצעירות הללו גייסו במצטבר 21 מיליון דולר ולהעסיק 200 עובדים, שהצטרפו ל-5,000 עובדי ההיי-טק בישראל שמרוויחים 25 מיליארד דולר בשנה. "ישראל הפכה למעצמת היי-טק עם יותר השקעות הון-סיכון לנפש מאשר כל מקום בעולם, וממוקמת אחרי רק ארצות הברית וסין מבחינת כמות החברות שלה הרשומות בנאסד"ק האמריקאי", נכתב בגארדיאן.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.