Forbes Israel Logo

טסים לחו"ל? תנו לסוכן הנסיעות שלכם לבדוק את המלון בשבילכם

כשסוכן נסיעות היוקרה צ'אד קלארק התחיל 'לאשר' חוויות שונות מבתי מלון בעולם, הוא פשוט ניסה לספק שירות אישי ברמה גבוהה, אף יותר ממה שנתן עד אז, ללקוחותיו הדרשניים ובעלי הממון. מה שהסתבר לו זמן קצר לאחר מכן, זה שהוא עלה הטרנד החם ביותר בתחום תיירות היוקרה, תחום הייעוץ האישי.

כמעט כל סוכני הנסיעות, אפילו אלו האקסקלוסיביים ביותר שמשרתים את הכוכבים, מזמינים עבורם מלונות ויעדים שמעולם לא ביקרו בהם. עד לאחרונה היו סוכני הנסיעות מזמינים עבור הלקוח טיסה ומלון גם ביעד שלא ביקרו בו מעולם, אולם המגמה הזו היא שמתחילה להשתנות. יותר ויותר תיירים לוקחים דווקא את עצתו והכוונתו של הסוכן היקר שלהם, שרבים מהם כבר מיתגו עצמם מחדש כיועצי טיולים, כחלק מהטרנד החדש הזה של מכירת הידע והניסיון האישי בתחום.

זו כמובן לא התמורה היחידה בענף התיירות בשנים האחרונות. עם עליית הנגישות למידע תיירותי ברשת האינטרנט והאפשרות להזמין באופן ישיר, סוכני הנסיעות נדרשו גם הם להגביר את הקצב וכעת איכותם קריטית הרבה יותר מבעבר. בעידן הגלובלי של ימינו, לא רק שאנחנו מטיילים יותר, אנחנו גם תמיד מחפשים יעדים אקזוטיים יותר, ועבור מי שבעד מעט פרטיות מוכנים לשלם כסף גדול, מידע אמין מיד ראשונה הוא בעל ערך רב.

טרנד מתפשט

קלארק, המנהל של צ'אד קלארק סוכנות נסיעות בסקוטסדייל אריזונה, רצה לשתף את לקוחותיו באהבתו לאוכל, ליין, לגולף ולעוד חוויות תיירותיות, כך שהוא התחיל להכין רשימה של מלונות, מסעדות ואטרקציות, שהוא ניסה באופן אישי, ואז החל לכוון את לקוחותיו בהתאם להמלצותיו.

הסוכנים החדשים ימליצו רק על מקומות שהם עצמם בחנו ונהנו | צילום: Shutterstock

"ה'אישור' המקורי התחיל כמשהו בשביל הכיף, אבל אז זה התחיל לצבור תאוצה בענף, והיום לקוחות כבר שואלים אותי אם המקום מאושר. מדובר אך ורק במקומות שאני הייתי בהם באופן אישי וחשבתי שהם כל כך טובים וכל כך מגניבים שאני רוצה שהחברים והלקוחות שלי ידעו אודותיהם. בין אם מדובר במסעדה מצוינת, טעימת יינות ייחודיים או צעדה בלתי נשכחת באוסטרליה – אם זה מקומי, אותנטי ושווה את הזמן, אני 'אאשר' את זה".

הרשימה של קלארק כוללת אין ספור מלונות וחוויות, כשכולם אמורים לתת ללקוח חוויה ייחודית אמיתית. "רוב הלקוחות שלי כבר היו, למשל בלונדון, והם מצפים ממני להציע להם רעיונות חדשים לדברים מעניינים ומיוחדים שהם יוכלו לעשות. כל העסק שלנו סובב סביב אותם דברים שלא תמצא בספרי ההדרכה הרגילים, שלא היית יודע אחרת שהם קיימים. ה'אישור' שהמקומות מקבלים הוא רק עוד דרך לומר שהייתי שם, עשיתי זאת, וגם לכם לא כדאי לוותר על החוויה", אומר קלארק. תג האיכות שטבע התחיל בצורה של ציוצים בלתי רשמיים והודעות ללקוחותיו, עד שהעסק הפך כל כך פופולרי שהוא מסחר אותו והפך את הרשימה למשהו רשמי בשם "Chad Clark Travel Ventures CertifiedTM Experiences", שאת האישור ממנה מציגים כיום, בחזית ובגאווה, מלונות ואטרקציות יוקרה בכל העולם.

גם ג'וליה דאגלס, מנהלת סוכנות הנסיעות היוקרתית Jet Set World Travel בשיקגו, הבינה שהיא צריכה לספק ללקוחותיה הרבה יותר מהשירותים הבסיסיים של ההזמנות. בעוד היא יושבת במטה החברה, היא מנהלת צוות של סוכנים שמטיילים ברחבי ארה"ב ובודקים מקומות עבור הסוכנות. "אנחנו שולחים ניוזלטר רבעוני לכלל לקוחותינו, וכותבים אך ורק על מקומות שהיינו בהם באופן אישי. יש גם יותר אינטראקציה עם הלקוחות שמבקשים לדעת איך היה במקומות מסוימים טרם פרסום המכתב בתפוצה רחבה, או כאלה שתוהים איפה נלך לבקר בפעם הבאה". האסטרטגיה שלנו היא לסמוך על עצמנו ועל הניסיון האישי שלנו. הפרסונליזציה של שרותי התיירות נמצאת בשיאה והצוותים שלנו מקפידים לבצע בדיקה מקיפה וממושכת של האתרים. יותר ויותר סוכנים מנסים לטעון שהם מכירים את כל המקומות, אבל הצרכנים הולכים היום יותר בכיוון של מומחיות אמיתית".

מי שלקחו את הטרנד הזה צעד אחד קדימה, הוא חברת Truffle Pig הקנדית, שמוכרת ללקוחותיה חוויות מיד ראשונה בלבד. כלומר, אך ורק מקומות שהם עצמם ביקרו בהם. במקום לאפשר להזמין דרכם מקום בכל מלון בניו זילנד, הם שולחים צוות לתקופה של מספר חודשים שממש 'חורש' את המקום, בוחר את המקומות הכי טובים, ולאחר מכן החברה משווקת ללקוחותיה רק את המקומות שהם בדקו ושהם סומכים עליהם.

צדים את האטרקציות הייחודיות והאותנטיות ביותר, שמעטים גילו | צילום: Shutterstock

הדור החדש של סוכני הנסיעות הוא שילוב של חוויה אישית וטעם יוקרתי דווקא לאותן פעילויות "קטנות" כמו ארוחה במסעדה או אטרקציה כזו או אחרת, שאילולא אותה חוויה אישית של הסוכן היינו מפספסים אותה. בקי פאוואל, משנה בכירה לנשיא בקונסורציום Virtuoso לחופשות יוקרה, מאשרת גם היא שמדובר בטרנד שהולך וגובר. "אנחנו מתחילות לראות סוכנויות ששמות את השם או את 'החותם' שלהן בכל מיני מקומות, בתקווה לקנות להם שם כברות סמכה בעסק, לבנות מותג אישי משלהן, וכך גם להרחיב את מגוון האופציות שהן מסוגלות להציע ללקוחותיהם".

"אנחנו מוסיפים ערך ללקוחותינו בכך שאנחנו מראים להם את הדברים הטובים ביותר שהם יכולים לעשות עם הזמן שיש להם", אומר קלארק. "אתה יכול לבלות את הטיול שלך ב- Los Cabos בחיפוש אחר הטאקו הטוב ביותר, או שאני אוכל פשוט לשלוח אותך לדוכן ספציפי בפינה ספציפית ברחוב השופע בדוכנים דומים. כיועץ, אני חושב שהמטרה של מה שאנחנו עושים היא לנהל את הנכס החשוב ביותר שיש לאנשים – זמן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.