Forbes Israel Logo
איישה אוונס מנכ"לית Zoox | צילום: Zoox
איישה אוונס מנכ"לית Zoox: "גיליתי את האחריות שלי כטכנולוגית" | צילום: Zoox

הכירו את המנכ"לית של חברת הרכב האוטונומי שנמכרה לבזוס ב-1.2 מיליארד דולר

בשנת 2020 אמזון רכשה את Zoox בעסקת ענק. איישה אוונס, המנכ"לית, מסבירה כיצד ויתרה על החלום להיות מורה למתמטיקה והחליטה לשנות את העולם באמצעות הטכנולוגיה


בפרויקט מיוחד בחר פורבס 50 נשים מובילות – מנהיגות שמשנות את העולם – ועושות זאת אחרי חמישה עשורים של ניסיון חיים. הן לא בהכרח הנשים החזקות ביותר, אך הן נשים שהצליחו למנף בצורה המרשימה ביותר את הניסיון שצברו כדי להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר שלהן לאחר שחצו את גיל 50. כל אחד מהסיפורים שלהן משמש השראה עבור כולנו – נשים וגברים – ומבהיר שלהצלחה אין גיל. אחת מהנשים האלו היא איישה אוונס, מנכ"לית חברת Zoox.

לפרויקט המיוחד של פורבס


"אני איישה אוונס, מנכלי"ת Zoox. אנחנו משנים את התחבורה הפרטית כך שתהפוך לבטוחה יותר, טובה ונקייה מבחינה סביבתית, וגם יותר מהנה לנהגים.

גדלתי בסנגל וכשהייתי צעירה הייתי בטוחה שאני הולכת להיות טייסת קרב ולוחמת. כשהגעתי לפריז והתחלתי לזגזג בינה לבין סנגל, הרצון שלי השתנה והחלטתי שאני רוצה להתעסק בטכנולוגיה, אבל רציתי שזה יהיה בתחום משמעותי.

כשהגעתי לארה"ב הבנתי שהכל נסוב אך ורק סביב מחשבים. עבדתי באינטל במשך 12 שנה וזו היתה תקופה ארוכה ומדהימה. למדתי על האחריות החברתית שיש לך כטכנולוג. למדתי איך להיות מנהיגה, איך להתמודד עם התקשורת ואיך להתמודד עם משקיעים. הדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא שצריך לשים את הפוקוס על האנשים.

רכבתי על הגל של הטכנולוגיה הטרנספורמטיבית ולקחתי בו חלק בגלל שזה היה חלק מהעבודה שלי. התחלתי לחשוב איך אני יכולה לייצר טכנולוגיה כזו ולא רק להיות חלק מהתעשייה הזו, וזה בדיוק קו המחשבה שהוביל להקמת Zoox.

כיום יש לי את האפשרות באמת להשפיע על החברה. כשהייתי צעירה יותר, וגם למעשה עד ממש לאחרונה, לא חשבתי שאמצא את עצמי עובדת בתחום הזה בגיל 50. חשבתי שאעבור ללמד מתמטיקה בבית ספר יסודי או בתיכון כי הרגשתי שלא מלמדים מתמטיקה כמו שצריך, ובמיוחד לא בקרב בנות צעירות. באמת ובתמים חשבתי שזה יהיה המסלול שלי. אבל עם הזמן, גיליתי את המשמעות האמיתית. אם להיות כנה, אני לא יודעת מה הייתי עושה אם לא הייתי עובדת. לשחק גולף כל היום, לטייל, או לשבת לאכול במסעדה של הקאנטרי קלאב – אלו רעיונות שלא ממש מושכים אותי.

המסר שלי לבני נוער ובעיקר לנשים צעירות בשנות ה־20 וה־30 לחייהן, ואני מנהלת שיחות בנושא הזה גם עם הבת שלי שהיא בת 15, הוא שצריך פשוט להירגע. בסופו של דבר הכל מסתדר.

אל תדאיגו את עצמכם בלתכנן תוכניות ולהתאכזב מעצמכם אם הן לא מתממשות, וגם אל תגבילו את עצמכם לפי התוכניות האלו. תעשו מאמץ כדי להכיר את עצמכם טוב יותר: מה מעלה לכם את המוטיבציה, איזה סוג של אנשים אתם? אם יהיו לכם את התשובות לשאלות האלו תוכלו להשתמש בהן בכל תחום, אבל השלב הראשון הוא להבין מה חשוב לכם.

אם משהו לא מסתדר, קחו צעד אחורה, קחו זמן לעצמכם כדי לחשוב, התייעצו עם האנשים הקרובים אליכם. נסו לנתח יחד מה באמת קרה ותעשו את השינויים בהתאם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.