Forbes Israel Logo
קמלה האריס | צילום: Jamel Toppin
קמלה האריס | צילום: Jamel Toppin

פרויקט מיוחד: הנשים המובילות ופורצות הדרך שעברו את גיל 50

לדירוג פורבס נבחרו הנשים המובילות - מנהיגות שמשנות את העולם - ועושות זאת לאחר חמישה עשורים של ניסיון חיים. הן מגיעות מתחומים שונים: פוליטיקה, תרבות, יזמות ועוד, והתובנות שלהן שוות זהב

בפרויקט מיוחד בחר פורבס 50 נשים מובילות – מנהיגות שמשנות את העולם – ועושות זאת אחרי חמישה עשורים של ניסיון חיים. הן לא בהכרח הנשים החזקות ביותר, אך הן נשים שהצליחו למנף בצורה המרשימה ביותר את הניסיון שצברו כדי להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר שלהן לאחר שחצו את גיל 50. כל אחד מהסיפורים שלהן משמש השראה עבור כולנו – נשים וגברים – ומבהיר שלהצלחה אין גיל.

בכתבות הבאות תוכלו לקרוא על סיפוריהן של כמה מהדמויות הבולטות בפרויקט: סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מנכ"לית חברת הרכב האוטונומי Zoox איישה אוונס, מייסדת פלטפורמת המסחר במוצרי יוקרה The RealReal ג'ולי וויינרייט והמפיקה שונדה ריימס, שאחראית ללהיטים כמו האנטומיה של גריי וברידג'טון, והתובנות שלהן שוות זהב.


קמלה האריס

סגנית נשיא ארה"ב

"אני אוכלת תשובות שליליות לארוחת בוקר ולא מתנצלת על האמביציה. אני משמשת כמנטורית להרבה מאוד נשים צעירות ואחד הדברים שאני אומרת להן ומאמינה בו הוא שחשוב לברר ‘מה מדגדג לכן במוח’, מה הדבר שגורם לכן לרצות לקרוא עליו יותר, להתווכח עליו, שגורם לכן להרגיש משהו, כי אתן הולכות לעבוד קשה, לא משנה במה תעסקו, אבל אם יש לכן את הלוקסוס ואת הזכות לעסוק בתשוקה שלכן, תעשו את זה והיתר כבר יגיעו."


ננסי פלוסי

יו"ר ראש הנבחרים

"אין דבר חשוב יותר ממעורבות מלאה של נשים בהליכי קבלת ההחלטות בחברה שלנו. בין אם מדובר בהחלטות ממשלתיות, חינוכיות, צבאיות או כלכליות ותאגידיות. המסר שלי לנשים צעירות הוא שעליהן להכיר בכוח שלהן, להיות בטוחות בעצמן, להבין שאין דבר חשוב יותר מהגשמה עצמית בכל תפקיד שייבחרו לקחת על עצמן. אי אפשר לדעת מה ממתין ממש מעבר לפינה ולכן העצה שלי היא שתמיד צריך להישאר בטוחים במי שאתם."


איישה אוונס

מנכ"לית Zoox

"אנחנו משנים את התחבורה פרטית כך שתהפוך לבטוחה, נקייה יותר ומהנה יותר. עבדתי באינטל למעלה מעשור וזו היתה תקופה מדהימה וארוכה, למדתי על האחריות החברתית שיש לך כטכנולוג, למדתי איך להיות מנהיגה, למדתי איך להתמודד עם התקשורת עם משקיעים, והדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא שצריך לשים פוקוס על האנשים."


ג'ולי ויינרייט

מנכ"לית ומייסדת TheRealReal

"היתרון והיופי בכישלון פומבי, לפחות מבחינתי, זה שהחוויה הזו הרחיקה ממני את הפחד מכישלון. כי הנה, עכשיו אני כבר עשר שנים אחרי ואני חזקה יותר כאדם. כבר נחלתי כישלון פומבי גדול והתגברתי עליו. זה היה נורא בזמנו, אבל זה אפשר לי להתקדם בקצב מאוד מהיר ולייסד חברה חדשה ומדהימה. במקום שאשבר, המילים הקשות שספגתי גרמו לי לחשוב מה אני הולכת לעשות בנוגע למצב שלי."


שונדה ריימס

יוצרת טלוויזיה ומייסדת Shondaland

“אני לא יודעת איך אפשר לעשות משהו בלי להמר על עצמך ומעולם לא חשבתי שאני לא שווה את הכסף. אני תמיד מוצאת את הנשים הצעירות האלה שלמדו אותן לחשוב או לדבר על עצמן בצורה שמקטינה אותן. זה מוציא אותי מדעתי. אני שווה כל פני שאני מרוויחה. אני לא עובדת עבור אף אחד ועושה את הדברים בדרך של שונדה-לנד."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.