לפני עשור, טינדר שינתה לנצח את האופן שבו אנחנו מכירים ויוצאים לדייטים, וכמעט 40% מהאמריקאים אומרים שהם פגשו את בן הזוג שלהם דרך אפליקציה, פי שניים מהמספר עשור קודם לכן – ועליה משמעותית מכמעט אפס בעשור לפני כן. אלכס הופמן, מנהל בכיר לשעבר ב-TikTok, מאמין שהוא יכול להביא לעלייה גדולה אפילו יותר.
בתהליך בניית אפליקציית ההיכרויות החדשה שלו, Spark, "המשוב שהמשכנו לקבל היה, איך אפשר להפוך את חווית ההיכרויות לחלקה יותר?", אומר הופמן. "חלופה שמאפשר לאנשים לבלות יותר זמן בדייט עצמו לעומת הניסיון למצוא דייט". Spark מושקת בימים אלה בארה"ב לאחר פיילוט באירלנד והולנד בשנה שעברה. יום לאחר ההשקות, Spark הגיעה למקום הראשון בטבלת ההורדות של אפל באירלנד ולמקום השני בהולנד.
האפליקציה החדשה מבטלת את פונקציית ההחלקה של טינדר לטובת מסך גלילה – בדומה לחוויה של חנויות מקוונות – ובתקווה לזרז את תהליך מציאת האחד או האחת. "רצינו להילחם בעייפות ההחלקה", אומר הופמן. האלגוריתם שלו נותן עדיפות למשתמשים פעילים, וההגדרה של האפליקציה מתגמלת לא רק כניסות אלא גם אינטראקציה עקבית עם משתמשים אחרים.
"יש תחושה שהאפליקציות הקיימות לא עושות עבודה טובה בלגרום למשתמשים להגיב להודעות. בניגוד לאפליקציות אחרות, Spark לא עוסקת בצבירת לייקים בלי סוף", הוא אומר. הופמן מבטיח פיצ'ר נוסף שיגיע בעוד מספר שבועות "זה מה שבאמת יגרום לנו להיות שונים באופן משמעותי מכל מה שיש שם בחוץ".
תעשיית אפליקציות ההיכרויות מרוכזת במידה רבה בידיהן של כמה ענקיות: טינדר, אפליקציות Match Group ובאמבל, שנהנות ביחד משווי שוק של יותר מ-27 מיליארד דולר והכנסות של 3.2 מיליארד דולר. הופמן חווה את הלחץ סביב מאבק ביריבים מושרשים כנשיא הראשון של צפון אמריקה ב-Musical.ly, סטארט-אפ מלוס אנג'לס שנמכר ב-2017 ל-ByteDance בבעלות הסינית – שהפכה בסופו של דבר ל-TikTok. הוא הצטרף ל-מיוזיקלי שנה לפני המכירה ועזב את החברה ב-2018.
רשת חברתית: הדור הבא
Spark היא אחת מהאפליקציה אשר הופמן והמייסד השותף שלו, ג'ו ויולה, עובדים עליהן ב-9Count, הסטארט-אפ שלהם בן השלוש הממוקם לוס אנג'לס. הופמן משמש כמנכ"ל, ויולה נשיא החברה. הם זכו גם להצלחה מסוימת עם Wink, אפליקציה נוספת שפיתחו ליצירת חברויות באינטרנט.
אסטרטגיית ההימור המרווח הזו כמו נלקחה מספר החוקים של ByteDance, אשר השיקה שורה של אפליקציות מצליחות בעשור האחרון, אם כי רבות מהן זמינות רק לקהל הסיני, כמו אתר ריכוז החדשות Toutiao ו-Lark, פלטפורמת מסרים במקום העבודה בסגנון Slack. "אני מצפה לראות את השוק האמריקני משתנה, ושעוד חברות ישיקו מוצרים מרובים בו זמנית", אומר הופמן.
9Count גייסה 21.5 מיליון דולר עד כה, כולל חלק מתומכת מוקדמת של מיוזיקלי, GGV Capital. "אלכס וג'ו בונים את הדור הבא של רשת חברתית, ומאחדים מוצרים שונים תחת דגל אחד עם צוות אחד כדי למצוא את מה שעובד עבור הדור הבא", אומר הנס טונג, שותף מנהל ב-GGV Capital וחבר מועצת המנהלים של 9Count. "כמשקיע מוקדם ב-Musical.ly, אני מכיר את אלכס כבר שבע שנים, ויש לו כישרון אמיתי להתחבר לקהל".