הבטיחה לעצמה מקום ברשימת הנשים העשירות בזכות עצמן של פורבס. אמה גריד (מימין) וקלואי קרדשיאן | צילום מסך מתוך אתר Good American
הבטיחה לעצמה מקום ברשימת הנשים העשירות בזכות עצמן של פורבס. אמה גריד (מימין) וקלואי קרדשיאן | צילום מסך מתוך אתר Good American

קרדשיאנס אימפריה: האישה שעזרה למשפחת הראליטי המפורסמת בעולם להתעשר עוד יותר

אמה גריד בילתה את שנות ילדותה בלחסוך מספיק כסף כדי לקנות מגזיני אופנה. כעת היא מרוויחה מיליונים ועוזרת למשפחה ההוליוודית להקים ולנהל את העסקים המצליחים שלהן

זהו יום טיפוסי עבור אמה גריד, שזה עתה סיימה שיחת טלפון עם קריס ג'נר ועכשיו ממהרת ברחבי לוס אנג'לס כדי לפגוש את קלואי קרדשיאן לצילומים. "אני מדברת עם כולן כל יום", היא אומרת על המשפחה המפורסמת. "כלומר, אנחנו לא מדברות הרבה בסופי השבוע."

קשר שוטף עם המשפחה הוא חלק מלוח הזמנים של היזמית בת ה-39, שכן היא – יחד עם בעלה, ג'נס – הפכו לחלק משמעותי מהמעבר של הקרדשיאנס מקבלת תמלוגים מתוכנית הראליטי שלהן, להיותן יזמיות מצליחות. יחד, השניים עזרו להשיק ולנהל שלוש חברות עם המשפחה, כולל ליין ההלבשה התחתונה של קים קרדשיאן, Skims (ג'נס הוא מייסד שותף ומנכ"ל, אמה היא שותפה מייסדת ומנהלת המוצר הראשית). גריד היא גם המייסדת והמנכ"לית של Good American, מותג מכנסי הג'ינס שהקימה עם קלואי ב-2016; ומייסדת שותפה של חברת חומרי הניקוי החדשה של ג'נר, Safely, שאותה השיקו במרץ אשתקד.

"היופי בשותפות הזאת הוא שלכולנו מאוד ברור מה התפקיד שלנו ומה אנחנו עושים. יש כמות עצומה של כבוד אחד לשני, ולמה שכל אחד מביא לשולחן", אומרת גריד.

בעקבות ההצלחה האדירה של העסקים שהקימו יחד, גריד הבטיחה לעצמה מקום של כבוד לצד קים וקריס ברשימת הנשים העשירות בזכות עצמן של פורבס בארה"ב. פורבס מעריך שגריד שווה 360 מיליון דולר, בעיקר בשל אחזקותיה בכמעט 8% במניות Skims, שהוערך בינואר ב-3.2 מיליארד דולר. שאר הונה מגיע מהבעלות של כ-23% מ-Good American, 22% מ-Safely, ואחזקות נוספות ב-Frame וב-Brady, חברות שהוקמו על ידי בעלה; האחרון הוא שיתוף פעולה עם אגדת ה-,NFL טום בריידי.

"כשהגעתי לאמריקה היו שואלים אותי הרבה על היותי אישה שחורה בעולם העסקים. ולמען האמת, באירופה זה לא משהו שאנשים שאלו אותי לגביו", אומרת גריד. אך תנועת Black Lives Matter בשנתיים האחרונות – יחד עם הפרופיל העולה שלה – גרמו לה לרצות לפעול. "הרגשתי שעם העמדה שלי, מה שהצלחתי לבנות עבור עצמי ואיפה שאני נמצא עכשיו בחיי – הדבר הנכון לעשות יהיה למנף את זה".

אמיר גריד

גריד אולי עשירה ומפורסמת עכשיו, אבל זה היה מסע ארוך עד לנקודה זו. כשגדלה כאחת מארבע בנות לאם חד הורית במזרח לונדון, היא נזכרת שעבדה כמחלקת עיתונים ועבודות מזדמנות אחרות מגיל 12, וחסכה פרוטות כדי לרכוש מגזיני אופנה. "גדלתי בשנות ה-80 ולונדון הייתה הלב הפועם של תעשיית האופנה, והכל סבב סביב דוגמניות העל", היא אומרת. "הייתי אובססיבית לגבי קייט מוס נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה והלנה כריסטאנסן. זו הייתה כמעט תחושה של אסקפיזם, היכולת להסתכל על אופנה".

קשיים כלכליים גרמו לכך שגריד הצעיר נאלצה לנשור מבית הספר לאופנה בו למדה בלונדון ולהתחיל לעבוד בחברת הפקות אופנה, מה שהתברר כברכה במסווה. כשהבחינה במאבקם של מעצבי האופנה להשיג חסויות, היא חשבה על רעיון לעסק הראשון שלה, סוכנות שתחבר בין מעצבים למימון. בגיל 24, היא השיקה את Independent Talent Brand, חברת שיווק ובידור שצמחה כעשור לפני שנמכרה לחברת השיווק Rogers & Cowen ב-2018.

Good American

ההיכרות של גריד עם משפחת קרדשיאנס הגיעה בזמן שהיא בנתה את הסוכנות שלה. היא מספרת שלעתים קרובות הייתה נתקלת במלכה-האם של המשפחה, קריס ג'נר, בתצוגות אופנה מזדמנות והן היו דנות בקריירה של בנותיה. "אם אתה עובד בשיווק ובידור, אתה ממש לא בעניינים אלא אם כן אתה עובד עם קריס ג'נר", היא מוסיפה. אז כשגריד חשבה על הרעיון לחברת אופנה הכוללת מידות מידות גדולות – היא מיד לקחה את זה לג'נר, שהציעה להציע את זה לקלואי. גריד טס ללוס אנג'לס בשבוע לאחר מכן.

קלואי מספרת אומרת שהיא נמשכה מיד אל החזון "הצלול" של גריד עבור החברה. "זה היה כל כך ברור שהיא באמת הייתה מחויבת להשקיע כדי לשנות את עולם האופנה, ולהכליל באופן אוטנטי את כל סוגי הנשים", אמרה קלואי לפורבס. "אמה היא גם אחת האנשים שעובדות הכי קשה שאני מכירה. היא לא רק שוקעת בכל מרכיב של העסק – מהקונספט עד הפיתוח ועד לביצוע – היא משחקת עם הגבולות של מה מותג אופנה מודרני ומכליל יכול וצריך להיות. ידעתי שאני חייבת להצטרף אליה למסע הזה".

Skims

Good American, חברה שהיא נדירה בנוף עם היצע הגדלים שלה הנעים בין מידה 0-32 (בין 30 ל-62 במידות אירופאיות), מדווחת שכשהשיקה את האתר לראשונה ב-2016, מכרה במיליון דולר רק ביום הראשון. "יש סיבה שהרבה מותגים אחרים לא עושים את זה… כשאתה מייצר כל כך הרבה מידות של בגדים, זה לא קל", היא מסבירה. מאז התרחב המותג לבגדי ים, נעליים ועוד.

גריד, שעברה עם בעלה ללוס אנג'לס ב-2017 כדי להיות קרובה יותר למשפחה המפורסמת ולשוק האמריקני, אומרת שהיא מנהלת "את כל ההיבט העסקי של המותג", בעוד שקלואי מתמקדת בעיצוב ובשיווק. כוכבת הריאליטי מוצגת לעתים קרובות כדוגמנית באתר של Good American ומעדכנת את עמוד האינסטגרם שלה, על כל 250 מיליון עוקביה, עם תמונות שלה לובשת את בגדי המותג.

אמה עם ארבעת ילדיה.

לאחר שניווטה את Good American בשלבים המוקדמים של צמיחת החברה, גריד אומרת שזה "הרגיש כמו שותפות מאוד טבעית וקלה" כאשר היא ובעלה קיבלו הצעה מקים לעזור להשיק את Skims ב-2019. בעוד שג'נס מוביל את הפעילות היומיומית עבור קו בגדי ההלבשה התחתונה האופנתי, אמה מתמקדת בעיצוב, ייצור, תכנון ושיווק כמנהלת המוצר הראשית של החברה. "אני רק הולכת אחרי המנהיגה האמתית של החברה, קים", אומר גריד. "סקימס הוא החזון של קים, זה הרעיון שלה, זה האסתטיקה שלה. התפקיד שלי הוא לאפשר את זה ולגרום לזה לקרות".

בסך הכל, היא משקיעה את רב זמנה ומרצה ב-Good American ו-Skims, אבל היום שלה לא מסתיים שם. "אני אמא לארבעה ילדים ואני גם מתנדבת בארגונים ללא מטרות רווח, אבל כמו כל אחד אני לא עושה הכל לבד", אומרת גריד. "יש אנשים מדהימים סביבי, אבל גם בחיי המשפחה שלי ואני תמיד מרגישה שכאימא עובדת אני רוצה להיות ממש כנה לגבי זה – בהחלט אין לי "הכל" כל הזמן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן