פרסומת פופולארית בארה"ב מראה את מנהרת הזמן מסרט הקאלט "The Rocky Horror Picture Show", במהלכו תמונות משפחתיות מרצדות ממקום מפלט בספינת חלל. קטגוריית !OMG של Airbnb, היא האחראית לפרסומת המיוחדת בת 30 השניות המעודדת תיירים לבחון כמה מאתרי הנופש יוצאי הדופן – והפופולריים ביותר של הפלטפורמה.
יותר מ-30 אלף אתרים ייחודיים ברחבי העולם נוספו ל-Airbnb בשנת 2021, ובכל זאת הביקוש לחללי מגורים מקוריים אינו יודע שובע עד שהחברה רוצה לשלם כדי לבנות יותר מהם. Airbnb מקימה קרן של 10 מיליון דולר שתעניק ל-100 משתתפים 100 אלף דולר, כדי שיוכלו להפוך את הרעיונות המקוריים ו"מטורפים" שלהם להכנסה נוספת באמצעות !OMG.
מעתה ועד 22 ביולי, Airbnb תקבל הגשות שיישפטו על מקוריותן, היתכנותן, קיימותן והחוויה שהחלל יספק לאורחים. פאנל השופטים המומחים כולל את אייקון הסטייל איריס אפפל, האדריכל קואיצ'י טקדה, מארחת העל של Airbnb קריסטי וולף וסמנכ"ל המוצר היצירתי החוויתי של Airbnb ברוס ווהן.
עבור נרשמים זוכים, יש רק שתי דרישות. עם השלמת הפרויקטים שלהם, מקבלי הקרן חייבים לשכור את השטח החדש ב-Airbnb ואינם יכולים לרשום את הנכס בפלטפורמות מתחרות להשכרה לטווח קצר למשך שנה.
ב-Airbnb אומרים שהמארח הטיפוסי בארה"ב הרוויח יותר מ-13,800 דולר ב-2021, עלייה של 85% לעומת 2019. הלילות שהוזמנו בנכסים ייחודיים הראויים ל-!OMG גדלו ביותר מ-49% באותה תקופה.
רבים ממארחי Airbnb גילו שחלל יצירתי – חללית, קרון רכבת, ממגורת תבואה, עגלה מקורה, בועת זכוכית – יכולה להפוך לעסק צדדי מכניס. ככל שהרעיון מטורף יותר, כך המחויבות לנושא עמוקה יותר, כך ייטב.
למשל, השכרה ב-289 דולר ללילה בג'ושוע טרי, קליפורניה, בית חללית באווירת עב"מים, עם סולם וחלון בועות. "יחודי לחלוטין", כותב אחד המבקרים. "המקום לא מהעולם הזה", אומר מבקר אחר.
שום רעיון לא מוזר מדי עבור יזמי Airbnb. קחו בחשבון את הצלחתה המפתיעה של קריסטי וולף, שהוציאה 32 אלף דולר על הפיכת פסל תפוח אדמה במשקל שישה טון שקיבלה מוועדת תפוחי האדמה של איידהו למלון ביג איידהו בהשראת תפוחי אדמה של Boise, אחד האתרים המפורסמים ביותר של Airbnb. מאז 2019, וולף הרוויחה יותר מ-208 אלף דולר, מה שאפשר לה להתקדם לארבעה נכסים נוספים של Airbnb בקטגוריית !OMG.
יש המון דוגמאות ליזמי Airbnb מצליחים מרחבי העולם. קית' וג'ן, זוג מניו זילנד, הוציאו 14,000 דולר בהסבת ממגורת תבואה ישנה לצוללת צהובה. ההכנסה הנוספת עוזרת להם לפרוש בנוחות. בפורטוגל, ריקרדו הוציא יותר מ-36 אלף דולר על הפיכת אוטובוס קומותיים רטרו לבית מיני דו-מפלסי מצויד להפליא. האתר שלו ב-Airbnb היה כל כך מוצלח שהוא קנה אוטובוס שני.
בחודש שעבר חשפה Airbnb את מה שהיא כינתה "השינוי הגדול ביותר ב-Airbnb בעשור". כלי החיפוש של הפלטפורמה מעודד כעת את המטיילים לחקור לפי קטגוריה, שבה הרישומים מקובצים לפי תכונה מסוימת (פסנתר כנף, מטבח שף, נוף מדהים) או עניין (גולף, קמפינג, סקי, גלישה, היסטוריה).
ללא ספק, ההפתעות הגדולות ביותר נשמרות ל-!OMG, שבה מטיילים חסרי פחד יכולים לחשוף ממצאים מיוחדים במינם כמו תפוח האדמה של וולף במשקל שישה טון.