תוכנות ויישומים רבים מבוססי בינה מלאכותית תפסו בשנה החולפת פופולריות עצומה ואחיזה בקרב המוני משתמשים וחדרו כמעט אל כל תחום בחיינו. טכנולוגיות ״משבשות״ מעין אלה, ששינו סדרי עולם ושיפרו את היעילות בענפים מסורתיים, נפוצים כיום הרבה מעבר למעבדות ולמשרדי הסטארט־אפ של החברות – ובתורן הן מניעות שפע של עסקים חדשים וחברות מבטיחות חדשות.
אחד הסטארטאפים הישראלים המעניינים דווקא בתחום ״המסורתי״ של שוק פרסומות הוידאו – ענף אדיר המגלגל מאות מיליארדי דולרים בשנה – הוא אליסון (Alison.AI), המפתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב. "הטכנולוגיה שפתחנו בחברה מבצעת את כל התהליך האסטרטגי לגיבוש בריף לפרסומת מותאמת לצרכי המותג, ומייצרת את סרטון הפרסומת באורך המלא, ע"פ הבריף שיצר״, מסביר אסף ינאי, המנכ״ל והמייסד-שותף של החברה. ״זו בשורה משמעותית למפרסמים, שנותנת בעצם מענה לבעיות הכי גדולות של תעשיית הפרסום והשיווק: בזבוז כסף וזמן על מבדקים מיותרים ועלויות הפקה גבוהות״, הוא מתאר.
מייסדי אליסון טוענים, למעשה, כי התוכנה חוסכת למפרסמים את ״הניחושים״ ו״תחושות הבטן״. באמצעות 15 מנועי AI מתקדמים הטכנולוגיה שפותחה בסטארט אפ ה-AI מפרקת קטעי וידאו לאלפי אלמנטים של ויז'ואל, סאונד, טקסט, קונספט וטון ומבצעת חקר שוק ומתחרים באותו האופן. ״וידיאו בן 30 שניות מפולח לאלפי מאפיינים טכניים שמתורגמים לדאטה, למציאת קורלציה בין האלמנטים והביצועים שלו ושל המתחרים, עד ליצירת סרטון הפרסומת הבא, שיניב את התוצאות הטובות ביותר, בלי צורך בניחושים וטסטים״, מסביר ינאי. ״המוצר שלנו מקדם את המפרסמים ואת משרדי הפרסום לעידן ה- AI הג'נרטיבי, והמשימה שלנו היא להתאים את הקריאטיביות האנושית לעידן החדש – לספק למפרסמים ולאנשי תוכן תוצרים איכותיים מבוססי דאטה בזמן אמת, שידייקו את העבודה שלהם, ימקסמו את הרווחים וייעלו את התהליכים העסקיים והשיווקיים שלהם – עד ליצירת הקמפיין המדויק״.
שוק פרסומות הווידיאו על-פי חברת המחקר סטטיסטה מוערך כיום בכ-270 מיליארד דולר, עם תשעה מיליון מפרסמים שמייצרים כ-540 מיליון סרטוני וידיאו בכל שנה. על פי התחזיות הנוכחיות השוק הזה צפוי לצמוח בעוד כ- 38% עד לשנת 2027. ״אנו יכולים לראות את הביקוש בפועל עם לקוחות ענק, מפרסמים בכל ענפי המשק שמאמצים את הטכנולוגיה שלנו במטרה לחסוך בעלויות ולמקסם את הרווחים מהקמפיינים שלהם", מעיד ינאי המנכ״ל.
לאחרונה הכריזו בחברה על השקת מוצר AI חדש, המייצר סרטוני פרסומות באורך מלא, מבוססי דאטה של המפרסם ושל מחקרי שוק ומתחרים. הגרסה החדשה של "הבריף החכם" של החברה מבוססת כלי בינה מלאכותית ובעזרת אלגוריתם ייחודי יודעת לייצר את הסרטון הוויראלי הבא, תוך מקסום החשיפות, מעורבות הגולשים והרווחים – ושימוש בתקציב מינימלי. הפלטפורמה של אליסון תאפשר כעת למפרסמים לייצר סרטון פרסומת מקצה לקצה – החל מניתוח והפקת תובנות מדאטה של קמפיינים, גיבוש בריף מפורט כולל סטוריבורד, קופי ,תסריט ופסקול- ועד ליצירת סרטון הפרסומת השלם באורך מלא. ״הטכנולוגיה החדשה הושקה בשבועות האחרונים ונמצאת כבר בשימוש של לקוחותינו״, מעדכן ינאי. ״אנחנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של עוד סדרת מוצרים משלימים שיושקו במהלך שנת 2024״.
סטארט אפ ה-AI, שנוסד ב-2021 על ידי אסף ינאי (מנכ"ל) וקובי ברקוביץ, (סמנכ"ל הטכנולוגיה), השלים תוך שנה מהקמתו סבב גיוס פרה-סיד בהיקף של 5.1 מיליון דולר. גיוס אשר ממוקד בהמשך הפיתוח הטכנולוגי וצמיחת החברה. את סבב הגיוס הובילו הקרנות: Crescendo Venture Partners, Cardumen Capital ,Yellowhead. לדברי ינאי, בטכנולוגיה שפיתחו בחברה כבר משתמשים תאגידי ענק ברחבי העולם, ביניהם: Google, Meta (Facebook) ,Tik-Tok, Ferrero ו- LG. ״הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה גם בעולמות הפרסום והשיווק – ואליסון נמצאת בחזית השינוי״, מסכם המנכ״ל-מייסד של הסטארט-אפ. ״הטכנולוגיה שלנו תשנה מהיסוד את כל תעשיית המרקטינג והווידיאו. אני בטוח בצורך הזה, מדובר בנתח שוק עצום עם מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים – ולשם אנחנו מכוונים".