מממשת את ההבטחה הגדולה: חברת Firebolt, אשר מתכננת לפתח את הCloud Data Warehouse – המהיר בעולם ונבחרה אשתקד לרשימת היוניקורנס הישראלים הבאים של פורבס, מודיעה היום על סבב גיוס נוסף וזאת בתוך פחות משנה – הפעם בסך של 100 מיליון דולר.
סבב הגיוס הנוכחי (C) שנערך על פי שווי של 1.4 מיליארד דולר הופך את הסטארט-אפ הצעיר שהקימו המייסדים אלדד פרקש, המנכ״ל וסער ביטנר, סמנכ״ל התפעול, ליוניקורן כחול-לבן.
הגיוס האחרון שנחתם שנה בלבד לאחר השקת המוצר של החברה, מביא את סך ההון שגייסה פיירבולט לכ-269 מיליון דולר. Alkeon Capital נבחרה להוביל את סבב הגיוס לצד המשקיעים הקיימים: Zeev Ventures של אורן זאב, Angular Ventures, Dawn Capital, Bessemer Venture Partners, K5 Global ו-TLV Partners.
מאז סבב הגיוס הראשון בדצמבר 2020 הכפילה החברה את מצבת כוח האדם שלה פי ארבעה לכ-200 עובדים. את ההון הנוכחי שנכנס לקופה מתכוונת פיירבולט להשקיע בהרחבה נוספת של צוותי המוצר וההנדסה עבור בניית מוצרים מבוססי אנליטיקס מתקדמים יותר. ביוניקורן הצעיר מציבים יעד שאפתני ומבטיחים ״לבנות את מחסן הנתונים לענן המהיר בעולם ולאפשר למהנדסים לבנות חוויות דאטה אינטראקטיביות על גבי כמויות גדולות של מידע במאית השניה, בצורה שתהיה פשוטה וידידותית״.
פיירבולט שהכריזה על השקת המוצר לפני שנה בלבד כבר מדווחת על צמיחה משמעותית בפעילות ומכירות במיליוני דולרים לכמה מחברות הטכנולוגיה המתקדמות בעולם. "מידע נמצא בליבה של כמעט כל אפליקציה היום. לכן יותר ויותר מהנדסי תוכנה עוברים להתמחות בדאטה״, מציין אלדד פרקש, מנכ"ל ומייסד החברה, ״מחסן הנתונים הינו התשתית עליו המהנדסים בונים את חלק המוצר המספק חוויות מונעות דאטה, ואנחנו רוצים להעניק להם יכולות שבעבר היו בלתי אפשריות".
שוק האנליטיקס הגלובאלי צפוי לצמוח ל-65 מיליארד דולר עד 2025. אך עדיין, פתרונות קיימים אינם מספקים ביצועים מספיק מהירים ועלותם גבוהה כאשר מדובר בנפחים גדולים של מידע. בראיון מיוחד שהעניקו מייסדי החברה לפורבס ישראל עם כניסת הסטארט-אפ לרשימת היוניקורס הבאים, תיאר פרקש את צריכת הדאטה העולמית: ״כמו כדור שלג״.
״הצריכה של הדאטה מזינה את הדאטה ויוצרת צריכה מוגברת. אנחנו רואים כיום יותר ויותר מעבר של ביג דאטה, שעד היום היה מרוכז אצל החברות הגדולות, למשהו שהוא הרבה יותר מבוזר ומפוזר. עליו בונים הכל. פה הצורך הגדול, פה האתגר הגדול ופה בדיוק נמצאת פיירבולט”, הדגיש פרקש בראיון המיוחד.
מייסדיה של פיירבולט, כך מסתמן, מכוונים הכי גבוה שרק אפשר ולא נרתעים להיכנס לתחרות גם מול ענקיות דאטה כמו אמזון, גוגל, מיקרוסופט או סנופלייק: ״אנחנו עדיין העכבר שהולך ליד הפיל ואומר תראה כמה אבק אנחנו עושים יחד״, הצטנע אז פרקש בראיון, "המודל שלנו בנוי על זה שהצורך בשימוש בדאטה הולך להתפוצץ ולשפר את המהירות באופן דרמטי – ופיירבולט זאת נקודת המפגש שבין המהירות והיעילות, לבין ההפשטה המוחלטת של עולם הביג דאטה״.