חברת Firebolt שנבחרה לרשימת היוניקורנס הישראלים הבאים של פורבס השלימה היום גיוס בסך 127 מיליון דולר, ונראה כי הם בדרך הבטוחה לעבר הפיכתם ליוניקורן באופן רשמי. החברה פיתחה את ה-Cloud Data Warehouse המהיר בעולם, המאפשר לארגונים יכולות ניתוח מידע מהירות.
הגיוס האחרון מביא את סך ההון שגייסה החברה לכ-164 מיליון דולר. בסבב הזה הצטרפו כמשקיעות גם Dawn Capital ו-K5 Global, לצד הקרנות הקיימות שכבר השקיעו בה, לרבות Zeev Ventures, TLV Partners, Bessemer Venture Partners, ו-Angular Ventures.
ההון צפוי לשמש את החברה כדי לענות על הדרישה העולה למוצר מצד חברות טכנולוגיה רבות המפתחות מוצרי תוכנה ונדרשות ליכולות ניתוח מהיר ואינטראקטיבי של מידע בנפחים גדולים. כמו כן, הגיוס ישמש להרחבת צוותי המוצר, הפיתוח, המכירות והשיווק.
מאז גיוס ההון הקודם בחודש דצמבר, פיירבולט הכפילה את מספר העובדים ל-100 עם תכנית להכפלה נוספת בכוח האדם במהלך השנה הבאה. בנוסף לצמיחה של החברה בארה״ב, פיירבולט פתחה משרדים נוספים במינכן, ציריך, לונדון, דבלין, קייב וקלוז׳, המצטרפים למרכז הפיתוח הישראלי. כמו כן הצטרף לחברה קינן רייס מהצוות המייסד של חברת לוקר (Looker) שנרכשה על ידי גוגל שנה שעברה, לצורך הקמה וניהול המטה האמריקאי בסן פרנסיסקו.
"חברות כיום מפתחות מוצרי תוכנה מבוססי נתונים יותר מאי פעם ואלה דורשים רמת ביצועים גבוהה שאינה זמינה", אמר מייסד ומנכ"ל החברה אלדד פרקש לאחר הגיוס. "אנחנו מעלימים את הכאב המתיש בתהליך ומאפשרים למהנדסים לפתח מוצרים אינטראקטיביים בעלי ביצועים מהירים על פני מערכי נתונים גדולים מאד. לראשונה, מפתחים יכולים לפתח מוצרים מבוססי דאטה במהירות שלא הכרנו קודם לכן".
בראיון שהעניק עם כניסת הסטארט-אפ לרשימת פורבס, אמר פרקש: "זה כמו כדור שלג. הצריכה של הדאטה מזינה את הדאטה ויוצרת צריכה מוגברת״, מתאר פרקש המנכ״ל, ״אנחנו רואים כיום יותר ויותר מעבר של ביג דאטה, שעד היום היה מרוכז אצל החברות הגדולות, למשהו שהוא הרבה יותר מבוזר ומפוזר. עליו בונים הכל. פה הצורך הגדול, פה האתגר הגדול ופה בדיוק נמצאת פיירבולט”.
״אנחנו עדיין העכבר שהולך ליד הפיל ואומר תראה כמה אבק אנחנו עושים יחד״, הצטנע אז פרקש והוסיף, "המודל שלנו בנוי על זה שהצורך בשימוש בדאטה הולך להתפוצץ ולשפר את המהירות באופן דרמטי ופיירבולט זה נקודת המפגש שבין המהירות והיעילות, לבין ההפשטה המוחלטת של עולם הביג דאטה״.
במהלך הראיון אמרו המייסדים כי הם ממש לא מכוונים לאקזיט מהיר. ״היעד הוא להיות הכי מהותיים שאפשר בעתיד הדאטה. אנחנו מאמינים שחלק גדול מזה נמצא באיך שמעבדים את הדאטה. בדיוק כמו שהמציאו את הראוטר שאיפשר לנו לנתב את הטראפיק בצורה אינטליגנטית יותר. השוק שלנו התפתח. נגמרו הימים בהם יזמים ישראלים חיפשו רק לעשות אקזיט ואת המכה. זה מאחורינו, זה נגמר״ , קבע פרקש.
לסיכום הגדיר את המטרות לעתיד ואמר: "אנחנו חיים בתקופה של Gold Rush ומה שהתקופה המטורפת הזאת מאפשרת זה לחשוב בגדול. רואים את זה קורה בכל מקום – חברות צומחות מהר ורעיונות גדולים מתממשים. זאת בדיוק התקופה הנכונה לחשוב בגדול ואנחנו בדיוק במקום הזה – בליבה של ׳הסערה המושלמת׳. היו לנו תכניות אחרות לפני, אבל כשהסערה באה וסוחפת אותך לאן שהיא סוחפת אותך – שם אתה נמצא ובינתיים זה מסע נהדר״.