Forbes Israel Logo
עיצוב אופנה | צילום: Shutterstock
מהרחוב למסלולי האופנה העילית - סיפורו של מעצב העל פרש | צילום: Shutterstock

“אמרו לי לחפש עבודה אמיתית”: כך הפך פטריק הנרי מהומלס למעצב על

כשהיה ילד הוא חלם להיות חייט, אבל הוריו ניסו להניא אותו מהרעיון. הוא לא ויתר ויצא לדרך עם 300 דולר בלבד בכיס, שהפכו למיליון דולר תוך שנה בלבד. כיום הוא מנהל אימפריית אופנה ומלביש את הכוכבים הגדולים בעולם
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עבודותיו של מעצב האופנה המיליונר, פטריק הנרי, מקדימות את זמנן. אולי אתם לא מכירים אותו, אבל בטוח ראיתם את העיצובים שלו. החל מהחליפה האדומה המפורסמת של The Weeknd ועד לתלבושת השטיח האדום הנועזת ביותר של לנה ווייט, הנרי – העונה לשם פרש (Fresh) – יצר כמה מהחליפות המבוקשות והמדוברות ביותר בעשור האחרון. ניצחון, בהתחשב באותו עשור שהיווה את התחתית” של פרש, המפולפל בטרגדיה, התמכרות ומחוסר בית.

הרבה לפני שהוא הלביש אמנים בינלאומיים כמו ג’ון לג’נד, בילי פורטר, ג’סטין ביבר, גבריאל יוניון, בלייק גריפין ודידי, לפרש לא היו שום שאיפות מהסוג הזה. הוא החל ללמד את עצמו לתפור בגיל 13 לאחר שמעודדת אמרה לו שרוב הבנות אוהבות ילדים רעים, ספורטאים או נערים שמתלבשים טוב. “כל הדברים שלא הייתי”, הוא צוחק, “אבל חשבתי, ובכן, אולי אני יכול להבין את האחרון”. כשסיים את לימודיו בתיכון הוא היה אובססיבי לאופנה בכלל ולתפירה בפרט. ההורים שלו? פחות.

“כשאמרתי להם שאני רוצה לעסוק אופנה, הם לא אהבו את זה. אמרו לי שעליי לחפש ‘עבודה אמיתית’, אבל אופנה הייתה הדבר הכי אמיתי מבחינתי”, הוא מושך בכתפיו. בניגוד לרצון הוריו, הוא דחה מלגות לטובת רכישה של השכלה מסורתית יותר והחליט להתחיל לעבוד כחייט מחוץ לדירתו.,

דה וויקנד | צילום: Shutterstock
דה וויקנד. בין לקוחותיו של richfresh | צילום: Shutterstock
רק מפה לאוזן

לאחר תקופה של הצלחה שהגיעה מפה לאוזן, עבר פרש לניו יורק כדי לנצל את מורשת האופנה של העיר כחייט, אך מצא את עצמו בחזרה בממפיס זמן לא רב אחר כך. “אמא של הבת שלי עברה, אז הייתי צריך לגדל אותה לבד, ואז אחי איבד את עבודתו, אז רק אנחנו שלושתנו חלקנו את הדירה הזאת בגודל 300 מ”ר, ותלויים בי”, אומר פרש.

פרש תהה אם יתכן שיש איכות חיים טובה יותר והזדמנויות רבות יותר בחוף המערבי, ולכן, עם 500 דולר וללא סיכויים, השלישייה יצאה לדרך לנסיעה בת שלושה ימים לסן דייגו. “התחלתי את עסק החייטות שלי בשנייה שהגענו”, הוא אומר, “וככה למעשה התחלתי לעשות בגדים בהתאמה אישית”.

ככל שרמת האמון גדלה בין פרש ללקוחותיו החדשים, הם החלו להגיע אליו עם עבודות חייטות בעלות ערך גבוה יותר, כמו גרסאות מלאות של חליפות ארמני. רק שהם צחקו בפניו בכל הנוגע לתשלום של מה שהוא הניח שהוא חשבון יקר. “זה גרם לי לחשוב, אם אני מתקן חליפות של אנשים שעלו להם 3,000 דולר, אני כנראה יכול להכין אותן. אני קובע איך זה ייראה, אז למה לא לעשות את זה מההתחלה?”, הוא אומר.

לא מתאים לתבנית

ובכל זאת, זה לא בא לו בקלות. הצלחתו המקצועית ההולכת וגוברת ספגה טראומה אישית; אביו נפטר באופן בלתי צפוי, בתו נסעה להתגורר בניו יורק עם אמה, ומהלך מלא תקווה ללוס אנג’לס דחף אותו במהירות למעגלים של שתייה וסמים. “הייתי בדיכאון מטורף”, הוא מודה, “והעסק שבניתי פשוט הידרדר.

“בשלב האחרון לפני הקריסה היה לי לקוח עשיר למדי, וינס, והוא ביקש ממני לעשות את כל החליפות האלה, אז ניצלתי כמעט את כל הכסף שהיה לי באותה תקופה כדי לייצר אותן – 7,500 דולר – בידיעה שאני הולך להרוויח מהן כ-15,000 דולר. מעולם לא קיבלתי ממנו את התשלום עבור החליפות”.

כשכמעט ולא נותר לו כסף, נאלץ פרש לישון במקלט לחסרי בית, שם התמכרויותיו התעצמו. “אתה יודע, אני מוציא 13 דולר ליום על מנת להישאר במקלט, ליד נרקומנים, ואני חושב לעצמי, איך זה קרה? יש לי בגדים יפים. אני לא מתאים לתבנית. אבל עשיתי זאת. עדיין שתיתי. הייתה לי מנטליות של איש עני”.

חליפות בעיצובו של פטריק הנרי בקליפ של ג’סטין ביבר

מיליון דולר בייבי

לאחר שלושה חודשים, פרש החליט להתקשר לוינס בדרישה לכספים המגיעים לו. “בשנייה שניתקתי, אלוהים דיבר איתי”, אומר פרש. מאותו הרגע הוא ויתר על השתיה, הסמים, והתחיל לעבוד על פיתוח מאפיין מגדיר שיבדל את חליפותיו מאחרות שמעוצבות ומיוצרות בלוס אנג’לס, מה שיאפשר לו לגבות יותר, ובאופן מכריע, להציע ערך רב יותר.

כשהתחיל לעצב את הקו האופנתי שלו, שכלל פסים אלכסוניים, ולפרסם אותם באינסטגרם, שם טען שהוא חייט מפורסם, עמלות מותאמות אישית החלו להתגלגל. כעבור 12 חודשים המותג שהקים, ריצ’פרש (Richfresh) עשה מיליון דולר ראשון. תודה, במידה רבה, לשיחה לא צפויה עם נהג אובר. “לא הייתה לי מכונית אז הייתי צריך לקחת אובר לכל מקום, ויום אחד דיברתי עם הנהג על ניסיון למצוא מפעל מקומי לבדים טובים, אבל כל מי שפניתי אליו לא התייחס לעסק שלי ברצינות, והוא אמר שהוא יודע על מפעל שתופר חליפות מדהימות לבן דודו, אבל לא זוכר את השם”.

באופן לא צפוי, הנהג ביטל את נסיעתו של פרש והסיע אותו ברחבי לוס אנג’לס במשך 45 דקות עד שמצא את המפעל. “נכנסתי היו חייטים בכל מקום”, הוא אומר. “זה היה הדבר היפה ביותר שראיתי אי פעם”.

אחרי שהפך 300 דולר למיליון דוןר בפחות משנה, השיק הנרי את קו ה-Ready-to-Wear. צילום מסך מתוך האתר RichFresh
קו ה-Ready-to-Wear שעיצב פרש | צילום מסך מתוך האתר RichFresh
המפעל ששינה את חייו

תוך כדי גחמה, פרש החליט להעביר את המודל שהלך בעקבותיו במשך שנים ובמקום לתכנן ולחתוך הכל בעצמו – ולהגביל כמה שהוא יכול למכור – שכר את חייטי המפעל לייצר את כל היצירות העתידיות תחת עינו הקפדנית.

שנה לאחר מכן הוא קנה את המפעל. “המכנסיים האלה, והחייטים האלה, שינו את חיי. זו הייתה תקופה קסומה”.

אחר כך העביר פרש את התמקדותו לבניית רשימת הלקוחות הסלבריטאים שלו במהלך 2019, בידיעה ששמות גדולים מביאים שמות גדולים יותר. הוא הגיע אל הסטייליסטים האישיים של השמות ברשימת השמלות שלו, ובסוף השנה השיג את רובם.

כשהעולם נכנס ל’נורמלי החדש’, לאחר מגפת הקורונה והסגרים, הביקוש לחליפות המותאמות אישית של פרש מגיע לשיאים חדשים; הדוגמה הטובה ביותר היא חליפת האפרסק האייקונית של ג’סטין ביבר בקליפ לשיר החדש שלו Peaches, שהכין פרש בתוך יומיים בלבד.

“שם הלב שלי. אני עדיין יצירתי, אני עדיין אומן, ואני זוכה להיות קצת ילד” הוא מחייך. “Richfresh מבוסס על מה שבא לי להראות לעולם”.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא