Forbes Israel Logo
ריס ווית'רספון | צילום: shutterstock

לא רק בלונדינית: כך הפכה ריס ווית'רספון לשחקנית המרוויחה בעולם

השליטה בחברת ההפקה של השחקנית עברה לאחרונה לידי חברת מדיה חדשה שתנוהל על ידי מנהלים בכירים לשעבר בדיסני; ווית'רספון תמשיך לקדם באמצעותה העצמה נשית בהוליווד

ריס ווית'רספון הפכה לאחרונה לשחקנית המרוויחה בעולם, ועל פי הערכות פורבס שווה 400 מיליון דולר. הערכת השווי עודכנה בעקבות רכישת רוב המניות בחברת ההפקה של ווית'רספון, Hello Sunshine, על ידי חברת מדיה.

העסקה מעניקה ל-Hello Sunshine, שנוסדה בשנת 2016 כדי לקדם סיפורי העצמה נשית בתעשיית השואו ביזנס, שווי של 900 מיליון דולר, הודות לשיא של להיטים כמו סדרות הטלוויזיה Big Little Lies ,The Morning Show או המיני-סדרה Little Fires Everywhere. חברת המדיה החדשה, שתנוהל על ידי מנהלי דיסני לשעבר קווין מאייר וטום סטאגס, רכשה מניות של משקיעים קיימים ב-Hello Sunshine, כולל AT&T ו-Emerson Collective, כמו גם חלק מהנתח של ווית'רספון עצמה.

ווית'רספון תשמור על החזקה של לפחות 18% ותגבה כ-120 מיליון דולר, לאחר מסים, ממכירת כמחצית ממניותיה הקיימות בכ-40% בחברה. שאר הונה קשור להכנסותיה (לאחר מס) מהקריירה שלה בת 30 שנה כשחקנית ומפיקה מצליחה, והיא אחת הכוכבות המרוויחות ביותר בהוליווד.

יצרה שינוי

עוד לפני תנועת MeToo# והקריאות הנרחבות לשוויון מגדרי בשואו ביזנס, ווית'רספון הייתה מתוסכלת מהתפקידים המוצעים לה ומהמחסור בסיפורים שהובילו נשים בהוליווד. בשנת 2012 הקימה את Pacific Standard, שהפיקה את Wild and Gone Girl. בשנת 2016, מאמצי ההפקה שלה התרכזו ב-Hello Sunshine. לחברה מספר פרויקטים בפיתוח, ביניהם סדרת נטפליקס שתצא בקרוב – From Scratch, בכיכובה של זואי סלדנה ו-The Last Thing He Told Me של +Apple TV בכיכובה של ג'וליה רוברטס.

ווית'רספון הרחיבה את האימפריה התקשורתית שלה וכללה את מועדון הספרים של ריס, מהלך טבעי בהתחשב בעובדה שמספר פרויקטים שלה הם עיבודים לרומנים שכתבו נשים. למועדון יש 2.1 מיליון עוקבים, ו-42 מתוך 50 הבחירות שלהם עשו את דרכם לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס – כלומר לגרסאות הסרט והטלוויזיה העתידיות יש כבר קהל מוכן. "התחלתי את החברה הזו כדי לשנות את הדרך בה רואים את כל הנשים בתקשורת", אמרה ווית'רספון בהצהרה.

הזדמנות עסקית

Hello Sunshine תשמש אבן הפינה של חברת המדיה החדשה שיצרו מאייר וסטאגס. עם פרוץ עידן הסטרימינג (שירותי וידאו בהזרמה), מצאו הבכירים הזדמנות לנצל את הביקוש האין סופי של הוליווד לזכייניות בידור ולפרויקטים המציגים כישרונות מובילים.

הרעב הזה למותגי בידור מרכזיים שיכולים להתבלט בנוף שירותי הסטרימינג העמוס יותר ויותר הוא מה שהניע את הצעת 8.45 מיליארד הדולר של אמזון לרכישת MGM, ביתם של ג'יימס בונד, רובוקופ ורמבו; ועסקאות קטנות יותר אך בולטות כמו עסקת Universal Pictures בסך 400 מיליון דולר פלוס ליצירת טרילוגיה חדשה של סרטי אימה.

ווית'רספון (מימין) וג'ניפר אניסטון בבכורה עולמית של "The Morning Show" | צילום: shutterstock

מאייר וסטאגס ראו הזדמנות ב-Hello Sunshine של ווית'רספון, שבעלת העניין העיקרית שלה AT&T מחפשת לצאת מעסקי הבידור. חברת AT&T החליטה על עסקה שתאפשר יציאה קלה, ווית'רספון התעניינה בעסקה שתספק מזומנים שיניבו את המשך הצמיחה של Hello Sunshine, והסכם נחתם במהירות במהלך הקיץ.

"Hello Sunshine מתאימה באופן מושלם לחזון שלנו בדור הבא של חברת בידור, טכנולוגיה ותוכן", אמרו סטאגס ומאייר בהצהרה. "אנו מבקשים להעצים את היוצרים עם חדשנות וממון וכך לעורר, לבדר ולשמח קהלים גלובליים".

ווית'רספון תצטרף לדירקטוריון חברת התקשורת החדשה, ויחד עם מנכ"לית Hello Sunshine, שרה הארדן, הם ימשיכו לפקח על הפעילות השוטפת של החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן